• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۶:۱۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400120201501
  • خبرنگار : 71640

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

پاسخ معاون سازمان تعزیرات به گلایه شهروندان از سامانه 135

پاسخ معاون سازمان تعزیرات به گلایه شهروندان از سامانه 135

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از تخلفات سازمان تعزیرات با بیان این‌که «این قول را به مردم می‌دهیم که در زمینه برخورد با تخلفات واحدهای صنفی جدی‌تر عمل کنیم و اگر نقصی در سامانه‌های ۱۳۵ وجود دارد حتما برطرف کنیم» گفت: مردم اگر گزارش تخلفی به ما می‌دهند حتما اطلاعات کامل خود و واحد متخلف را ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش گزارشی در خصوص اعلام تخلف واحدهای صنفی به سازمان تعزیرات و راه‌های ارتباطی مردم با این سازمان منتشر کردیم اما بازخوردهایی که از مخاطبان دریافت کردیم حاکی از این بود که سامانه‌های ۱۳۵ که راه ارتباطی مردم برای گزارش گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار و اختفای کالا، عرضه خارج از شبکه کالا، تقلب، عدم درج قیمت و خودداری از عرضه کالا و... است چندان موثر عمل نکرده‌اند و برای بسیاری کارایی لازم را هم نداشته‌اند. به همین منظور علت را از یکی از معاونین سازمان تعزیرات جویا شدیم.

پاسخ معاون سازمان تعزیرات به گلایه شهروندان از سامانه 135

محمدعلی اسفنانی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از تخلفات سازمان تعزیرات در گفت‌وگو با ایسنا گفت: واقعیت امر این است که سامانه ۱۳۵ ما هم به صورت تلفن گویا و هم به صورت تنظیم پورتال پاسخگو و در دسترس است. مردم می‌توانند به ما گزارش تخلف بدهند مثلا بگویند فلان مغازه در فلان خیابان گران‌فروشی یا کم‌فروشی می‌کند. همین دو شب پیش من مطلع شدم در یکی از مراکز استان‌ها به ما گزارش کردند که گوشتی که عرضه می‌شود دچار مشکل است و بلافاصله ما هماهنگ کردیم و رئیس گشت تعزیرات به همراه مدیرکل دامپزشکی آن استان از آن واحد بازدید و برای بنده گزارش تصویری ارسال کردند که مشخص شد خوشبختانه مشکلی وجود نداشت و برداشت اشتباه صورت گرفته بود که در نهایت خود کسی که این گزارش را به ما داده بود نیز از نتیجه بازدید مطلع و قانع شد. گاهی متاسفانه این امکان برای ما فراهم نیست که نتیجه گزارش را به کسی که گزارش کرده است اعلام کنیم که می‌تواند موجب گلایه‌مندی مردم شود

وی افزود: گاهی به ما اعلام شکایت می‌کنند مثلا می‌گویند فلان کالا را از فلان فروشگاه خریدیم اما کالایش نقص دارد یا گران فروخته شده. خب این اعلام شکایت باید حتما در سامانه ما به همراه مشخصات کامل شاکی شامل کدملی و شماره تماس و مشخصات واحد صنفی متخلف شامل نام و نام خانوادگی، شماره پروانه کسب یا حداقل محل دقیق وقوع تخلف و نوع تخلف ثبت شود تا بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم و فرد شاکی کد رهگیری نیز دریافت می‌کند که از طریق آن می‌تواند پیگیری کند که پرونده در چه وضعیتی قرار دارد. 

اسفنانی ادامه داد: خیلی از مواردی که به ما شکایت کردند اما به نتیجه ختم نشده شامل مواردی است که متاسفانه نقصی در ارائه اطلاعات وجود دارد که ما نمی‌توانیم آن را برطرف کنیم مثلا اطلاعات واحد صنفی دقیق نیست یا شماره تماسی از خودش به جا نگذاشته به همین خاطر پرونده در سازمان صنعت، معدن و تجارت بایکوت می‌شود و دیگر به ما ارسال نمی‌شود تا ورود و رسیدگی کنیم لذا خواهش من این است که حتما عزیزان اطلاعات کامل بدهند و تلفن تماسی از خودش به جا بگذارند تا اگر نقصی وجود داشت با آن‌ها تماس بگیریم و اطلاعات را کامل کنیم و ما نیز این قول را به مردم می‌دهیم که در این زمینه جدی‌تر عمل کنیم و اگر نقصی در سامانه‌های ۱۳۵ وجود دارد حتما برطرف کنیم.

مدیرکل سابق تعزیرات استان تهران در پایان گفت: همه کسبه طبق قانون مکلف هستند پروانه کسب خود را به نحوی در مغازه نصب کنند که در معرض دید مشتری باشد و به همین دلیل مردم باید بتوانند نام و نام خانوادگی و شماره پروانه کسب را ببینند و اگر واحد صنفی این کار را انجام ندهد نیز مرتکب تخلف شده و همین مورد را نیز مردم می‌توانند به ما گزارش کنند. اگر هم برای مردم به هردلیلی مقدور نبود که این اطلاعات را بدهند حداقل دیگر آدرس دقیق را به ما اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha