• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400120201529
  • خبرنگار : 71594

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

احمد مرادی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در نیروگاه خلیج فارس استان هرمزگان متعلق به شستا.

ابراهیم نجفی و ۳۹ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم تسریع در تشکیل کمیسیون ماده ۲۰.

حسینعلی حاجی دلیگانی و ۴۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت اجرای دقیق ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و لزوم پاسخگویی مسئولین در خصوص پرداختی های خارج از ضوابط و حقوق های غیر متعارف. همچنین به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درباره لزوم اطلاع رسانی به افکار عمومی در راستای برخورد و یا تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص پرداختی های خارج از ضابطه یا غیر متعارف و نجومی و به وزیر صمت درباره لزوم افزایش نظارت بر کارخانجات نساجی.

حبیب الله آقاجری و ۳۱ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندر ماهشهر و بندر امام.

احمد محرم زاده یخ فروزان و ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: ضرورت شروع عملیات اجرایی درمانگاه شهرستان هریس.

مهرداد ویس کرمی به وزیر بهداشت: ضرورت تسریع در تعیین محل خدمت دانشجویان پزشکی سهمیه مناطق محروم

حسین میرزایی و ۲۳ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: علت عدم تخصیص به ستاد ملی احیای زاینده رود.

روح الله ایزدخواه و ۵۵ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: ضرورت تحویل خودرو به قیمت کارخانه به مادران صاحب دو فرزند و بیشتر در اجرای ماده ۱۲ قانون جوانی جمعیت.

علی حدادی و ۱۷ نفر از نماندگان به رئیس جمهور: ضرورت ابلاغ و تامین اعتبار بند الف تبصره ۱۸ برای استان البرز در خصوص ارائه دستور اشتغال و کارآفرینی. همچنین به همراه ۱۵ نماینده به رئیس جمهور درباره ضرورت تسریع در ابلاغ اعتبار بودجه محرومیت زدایی به استان البرز توسط سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، همچنین به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره لزوم آینده نگری و اقدام در جهت رفع کمبود امکانات درمانی و نیروهای درمانی و متخصص برای آینده کشور و نیز به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درباره ضرورت حمایت از قالیبافان استان البرز و ثبت بیمه و فراهم کردن امکان فروش فرشهای بافته شده، همچنین به وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت تسریع در افتتاح مترو کرج- هشتگرد جهت حفظ امنیت مردم و نیز به همراه ۲۶ نفر از نمایندگان به وزیر کشور درباره لزوم حل مشکل امنیت در ساعات تاریکی معابر شهر جدید هشتگرد، همچنین به همراه ۱۶ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درباره لزوم احداث تصفیه خانه فاضلاب در منطقه ملک آباد شهرستان چهارباغ و شهر جدید هشتگرد و لزوم رفع مشکل انشعابات بخش مسکن جدید هشتگرد، و به همراه ۳۷ نماینده به وزیر بهداشت درباره ضرورت حل مشکلات و رفع نواقص نسخه نویسی الکترونیکی، به همراه ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی، صمت درباره لزوم رسیدگی به افزایش قیمت برنج ایرانی و ضرورت برنامه ریزی تولید و مدیریت تقاضا برای سال آتی.

عبدالکریم جمیری و ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: درباره ضرورت تسریع در تامین آمبولانس و آمبولانس های دریایی برای بیمارستان های حوزه انتخابیه، همچنین به همراه ۳۶ نماینده به وزیر نیرو درباره لزوم توجه جدی به تامین آب شرب متناسب با نیاز مناطق مختلف کشور و ضرورت استفاده از سیستم های نوین آب شیرین کن در استان بوشهر، همچنین به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درباره لزوم تسریع در اتمام راه های مواصلاتی گناوه و دیلم.

مصطفی نخعی و ۴۸ نفر از نمایندگان به وزیر راه: لزوم تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی و قراردادی سازمان ملی زمین و مسکن.

غلامعلی کوهساری به وزیر راه و شهرستازی: لزوم احداث مرکز هواشناسی کشاورزی در آزادشهر، همچنین به همراه ۱۹ نفر از نمایندگان به وزیر علوم درباره لزوم بررسی مشکلات دانشگاه علوم انسانی خواهران آزادشهر، همچنین به همراه ۲۰ نماینده به وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی درباره لزوم تجهیز بیمارستان های حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) حوزه انتخابیه، ضرورت احداث شهرک صنعتی گلند در استان گلستان، همچنین به وزیر بهداشت درباره لزوم برگزاری کمیسیون ماده ۲۰ جهت ارتقا بیمارستان خان ببین.

عباس مقتدایی به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت لزوم اقدام جهت حمایت حداکثری از معلمان مدارس غیر انتفاعی، همچنین به وزیر صمت درباره ضرورت کارگزاری آنی انتخابات اصناف و جلوگیری از تاخیر بیشتر.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و ۵۸ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی: لزوم اطلاع رسانی به افکار عمومی در راستای برخورد با تکذیب و اخبار منتشره درباره پرداختی های غیر متعارف یا نجومی، همچنین به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر راه درباره لزوم تعریض و دوبانده نمودن محورهای شاهین شهر، و به همراه ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره لزوم کسری در راه اندازی دستگاه تصویر برداری در حوزه انتخابیه، همچنین به همراه ۴۰ نفر از نمایندگان به وزیر نفت درباره لزوم اطلاع رسانی به افکار عمومی در راستای برخورد با تکذیب پرداختی های خارج از ضابطه اداری و نامتعارف و نجومی، و به همراه ۱۶ نماینده به وزیر نیرو درباره لزوم تخصیص آب خریده شده اشتراکی و پرداخت خسارات مالی و حق کشت کشاورزان حوزه انتخابیه در سال جاری و سنوات قبل، همچنین به همراه ۱۲ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش درباره لزوم تامین باقیمانده چمن مصنوعی ورزشگاه شهر خورزوق، و به همراه ۴۸ نماینده به وزیر بهداشت درباره لزوم اطلاع رسانی به افکار عمومی در راستای اخبار و تکذیب دریافت حقوق غیر متعارف یا نجومی.

کمال حسین پور به وزیر ورزش و جوانان: درباره ضرورت تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی شهرهای حوزه انتخابیه.

محمدحسن آصفری و ۶۵ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم حل مشکل هزینه های سنگین بیماران دیابتی کشور، همچنین به همراه ۶۹ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درباره نظارت مستمر بر اجرای دقیق جذب نیروهای طرح امین و قرآنی در سطح کشور، همچنین به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به وزیر دادگستری درباره علت بی توجهی به وضعیت جذب و امنیت شغلی کارکنان شوراهای حل اختلاف.

احمد مرادی به وزیر نیرو: لزوم توجه به حق و حقوق نیروهای توزیع آب در روستاها، همچنین به وزیر جهاد کشاورزی و صمت درباره لزوم رسیدگی به کمبود آب در حوزه انتخابیه. همچنین به وزیر تعاون درباره لزوم افزایش توجه به حقوق مادی و معنوی معلولین کشور.

علی اکبر علیزاده برمی و ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش: لزوم برخورد با مربی تیم ملی فوتبال امید کشور برای شرکت در مسابقه با حضور رژیم صهیونیستی.

مجتبی رضاخواه و ۴۶ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: علت تاخیر غیر قانونی سه ماهه در معرفی اعضای شورای رقابت.

رسول فرخی و ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تکمیل عملیات اجرایی طرح میدان گیل شهرستان لاهیجان.

کیومرث سرمدی واله به وزیر راه: ایجاد روشنایی و نصب تابلو در مسیر جاده های اصلی اسد آباد و به رئیس جمهور درباره لزوم بازنگری در میزان اعتبار بودجه محرومیت زدایی تخصیص یافته به شهرستان اسدآباد، همچنین به همراه ۲۰ نماینده به وزیر راه و ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درباره لزوم تسریع در تامین اعتبار و تکمیل کنارگذر شهر اسدآباد و لزوم برنامه ریزی برای تامین آب شرب شهر اسدآباد

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی و ۳۹ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: لزوم بازنگری در نرخ محاسبه گاز صنعت آجر و سفال، همچنین به همراه ۲۸ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی درباره لزوم ساماندهی پایانه توزیع بار هوشمند حوزه انتخابیه، به همراه ۶۴ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون و صمت درباره لزوم حمایت از قالیبافان و بیمه آنها و حمایت از صادرات فرش.

محمدرضا صباغیان بافقی به وزیر جهاد کشاورزی: علت نبود نظارت و برنامه ریزی صحیح در خصوص صادرات محصولات کشاورزی.

جعفر قادری و ۴۹ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت ارسال لایحه نظم دهی به اداره شرکت های وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی، همچنین به همراه ۳۹ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره ضرورت رعایت عدالت در تخصیص یارانه طرح نکاشت، همچنین به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به وزرای بهداشت و گردشگری درباره ضرورت همکاری دو وزارتخانه میراث فرهنگی و بهداشت درباره تعیین تعرفه خدمات بهداشتی و درمانی توریست های خارجی.

روح الله نجابت و ۵۰ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: ضرورت افزایش کمک هزینه دستیاران تخصصی PHD همانند دستیاران بالینی.

سیدمحمد مولوی به وزیر نفت: ضرورت برنامه ریزی برای اجرای صحیح تمهیدات پدافند غیر عامل در شرکت نفت فلات قاره و دیگر زیر مجموعه های وزارت نفت، همچنین ضرورت اجرای دقیق ماه ۱۰ قانون کار در خصوص شرایط، مزایا و نوع کار کارگران در عملیات اجرایی پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان، همچنین درباره ضرورت رعایت ماده ۴۹ قانون کار در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه های عملیات اجرایی فاز ۲ پالایشگاه آبادان و ضرورت حمایت دقیق ماده ۸۹ قانون کار در خصوص انجام آزمایش های لازم پیش از بهره برداری  از دستگاه ها و لوازم این پالایشگاه و ضرورت رعایت دقیق آیین نامه های ساختمانی و شرایط دستگاه ها و حفاظت کارگران در عملیات اجرایی.

سیدسلمان ذاکر به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تامین نیروی انسانی و معلم باتجربه از مدارس غیر انتفاعی.

حسین گودرزی و ۵۵ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تعیین سازوکار و افزایش اختیارات آموزش و پرورش مناطق استان ها برای فروش و واگذاری ساختمان ها و مدارس متروکه.

سید محمد مولوی به وزیر نفت: علت تمرکزگرایی بیش از حد در مدیریت امور مناطق نفت خیز و عدم استقرار مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز در استان خوزستان.

حسین میرزایی و ۶۲ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش و ۲۸ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم جلوگیری از اجحاف در خصوص حق بیمه و حقوق معلمان خرید خدمت و لزوم جلوگیری از نفوذ دلالان و کاسب های آب در دستگاه تصمیم گیرنده برای آب کشور.

احمد مرادی به وزرای بهداشت، جهاد کشاورزی و نیرو: لزوم تامین دارو و به خصوص داروهای بیماران خاص و صعب العلاج و ضرورت فراهم کردن زیرساخت های لازم از جمله راه های دسترسی و برق برای مزارع و سایت های ارز آور پرورش میگو.

علی اکبر علیزاده برمی و ۶۳ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در تامین نهاده های دامی برای دامداران و عشایر کشور، همچنین به همراه ۴۸ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر کشاورزی درباره لزوم تسریع در تهیه و ارسال لایحه الگوی کشت به مجلس.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۵:۲۵

بورس را درست کنید مردم بسیار بسیار شدیدا از دست بورس به تنگ آمده اند پول مایحتاج زندگی شان را دربورس گذاشته اند الان برای زندگی چه کنند؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۱۵:۲۶

مجلس معافیت دوبرادری را تصویب کند