• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400120201596
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تصویب طرح تفصیلی کاشان پس از ۵ سال

تصویب طرح تفصیلی کاشان پس از ۵ سال

ایسنا/اصفهان شهردار کاشان گفت: طرح تفصیلی کاشان پس از گذشت پنج سال در نشست فوق‌العاده کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان تأیید و ابلاغ شد و این در حالی است که طرح تفصیلی شهر کاشان آذرماه ۹۵ تصویب شده بود.

حسن بخشنده امنیه، امروز(دوشنبه، ۲ اسفند) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح تفصیلی، تنظیم برنامه‌های مفصل و انجام اقدام‌های جزئی در مناطق و محلات شهری و طراحی آن‌ها است. در طرح تفصیلی، خدمات و فضاهای شهری با مشخص کردن جزئیات قابل اجرا تعیین می‌شود.

وی افزود: با استفاده از این طرح‌ها می‌توان برنامه‌های مشخص بخش عمومی را تعیین کرد و این برنامه‌ها را به مرور زمان و برحسب اولویت در برنامه‌ریزی اجرایی سالیانه شهرداری منعکس کرد.

به گزارش ایسنا، شهردار کاشان تصریح کرد: ساماندهی شهری با اجرای طرح تفصیلی با سرعت و دقت بالاتری انجام می‌شود و می‌تواند گام مهمی برای توسعه متوازن کاشان و زمینه‌ساز ایجاد چشم‌اندازی درازمدت در رشد و پیشرفت منطقه شود.

بخشنده امینه گفت: تصویب لوایح شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی کاشان نیز همراه با دو شهرستان دیگر استان اصفهان از دیگر مصوبات نشست فوق‌العاده کمیسیون است. همان‌طور که ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان با مدیریت هماهنگ و منسجم شهری ثمر داد، انتظار می‌رود با استمرار هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان در نتیجه مدیریت منسجم و انقلابی ایجاد شده، تداوم اتفاقات ارزشمند در دارالمؤمنین کاشان را شاهد باشیم.

وی افزود: طرح تفصیلی، طرحی است که براساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری و نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت‌های مربوط به مناطق و بهسازی، نوسازی، توسعه و رفع مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت براساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha