• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400120201629
  • خبرنگار : 71496

مقداد: تروریسم رسانه‌ای همانطور که سوریه را هدف قرار داد حالا روسیه را هدف گرفته

مقداد: تروریسم رسانه‌ای همانطور که سوریه را هدف قرار داد حالا روسیه را هدف گرفته

وزیر خارجه سوریه جنگ رسانه‌ای دروغینی که این روزها غرب علیه روسیه به راه انداخته را "تروریسم رسانه‌ای" توصیف کرد و گفت: این جنگ شبیه حملات مغرضانه‌ای است که سوریه در سال‌های گذشته هدف آنها قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای روسیا الیوم اظهار کرد: ما با دولت روسیه در ارتباط مستقیم هستیم و با مسؤولان آن در حال بررسی شرایط سوریه، تحولات بین‌المللی و تنش اخیر غرب علیه روسیه هستیم، تنشی که طی روزهای اخیر در چارچوب اعمال فشار بیشتر بر مسکو جهت جلوگیری از تبدیل آن به بازیگر اصلی عرصه بین‌الملل از جمله حمایت آن از سوریه در مبارزه با تروریسم که در طول سال‌های گذشته تحت پشتیبانی مالی، سیاسی و نظامی کشورهای غربی بود، اعمال می‌شود.

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت: گمراه‌سازی، اخبار جعلی که رسانه‌های غربی به تازگی علیه روسیه اعمال کردند، ما سوریه‌ای‌ها را به یاد حملاتی انداخت که کشورهای غربی در مرحله گذشته علیه ما آغاز کردند و در آن بدترین انواع تروریسم رسانه‌ای و اقتصادی و فجیع‌ترین انواع تبلیغات گمراه‌کننده‌ای را که در آن مجرم قربانی معرفی شد، به کار بردند.

مقداد تاکید کرد: غرب به شدت در تلاش است نقش متعادلی را که روسیه به رهبری ولادیمیر پوتین ایفا می‌کند، از جهان سلب کند تا از چندقطبی شدن جلوگیری کرده و سیاست تک قطبی را که آمریکا نماینده آن است، حفظ کند.

این وزیر سوریه‌ای افزود: کشورهایی که برای اهداف سیاسی از تروریسم حمایت می‌کنند، همان کشورهایی هستند که در حال حاضر روسیه را هدف قرار داده‌اند و تحریم‌هایی را که بر خلاف عرف و قوانین بین‌المللی است، علیه آن اعمال کرده‌اند.

او با اشاره به ایجاد آگاهی جدیدی برای برخی طرف‌های عربی که در روند جنگ سوریه نقش منفی ایفا کرده بودند، گفت: ما به حال و آینده بسیار خوش‌بین هستیم و از سفرهای برخی هیئت‌های عربی به دمشق و سفرهای خودمان به برخی کشورهای عربی خرسندیم.

وزیر خارجه سوریه در پاسخ به سوالی درباره بازگشت این کشور به اتحادیه عرب و امکان حضور آن در نشست آتی سران در الجزایر گفت: مساله بازگشت فیزیکی به اتحادیه اهمیت ندارد زیرا ما حتی یک لحظه احساس نکردیم از اقدام مشترک عربی غایب بودیم، انگیزه اصلی سوریه این است که کشورهای عربی در مقابله با چالش‌های تحمیلی قدرتمند باشند.

مقداد با اشاره به لزوم توسعه گفت‌وگو میان عربستان و ایران گفت: ما خواهان توسعه این گفت‌وگو هستیم و از آن حمایت می‌کنیم و می‌خواهیم نتایجی داشته باشد زیرا بدون تفاهم عربی-ایرانی برقراری ثبات در منطقه خلیج (فارس) ممکن نیست.

او با اشاره به اینکه سوریه برای پایان اشغالگری ترکیه و آمریکا در برخی مناطق و توقف سرقت منابع سوریه تلاش می‌کند، تاکید کرد: به دلیل پایداری ارتش سوریه و حمایت مردم از رهبری آن، از شدت جنگ کاسته شده است.  

پیشتر وزارت خارجه روسیه گزارش مفصلی از اتهامات دروغین غرب علیه روسیه را منتشر کرده و نمونه‌های تاریخی متعددی از بهانه‌تراشی‌های غرب برای آغاز اقدامات خصمانه را ارائه کرد.

این وزارتخانه در ادامه گزارش خود با اشاره به دروغ‌های رسانه‌ای کشورهای غربی و آمریکا درباره برخی کشورها و حاکمیت‌های عربی چون عراق از جمله اقدام کالین پاول که با در دست داشتن یک ماده هسته‌ای مدعی شد که آن متعلق به کارگاهی عراقی است، تاکید کرد: این ادعا مقدمه‌ای آشکار برای حمله به عراق و تخریب آن بود، و همچنین از دیگر نمونه‌های اخیر دروغ‌های کلاه‌سفیدها در سوریه بود که با عکاسی سعی داشتند افکار عمومی جهان را فریب داده و دولت سوریه را به کشتار جمعی با استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha