• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400120201640
  • خبرنگار : 71641

به‌دلیل ثبت نشدن در سازمان مالیاتی

۳ میلیون کارتخوان قطع می‌شود

۳ میلیون کارتخوان قطع می‌شود

بررسی‌ها پس از پایان مهلت تعیین شده برای ساماندهی کارتخوان‌ها در سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از ۳ میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند. 

به گزارش ایسنا، با اتمام ماه بهمن عملا فرصت دارندگان کارتخوان و یا درگاه پرداخت الکترونیک برای ثبت در سازمان امور مالیاتی نیز به پایان رسید.

 پس از پایان این مهلت، سازمان امور مالیاتی فهرست کارتخوان‌هایی که صاحبان آن‌ها نسبت به الصاق به پرونده مالیاتی با غیرفعال کردن آن‌ها اقدام نکردند را برای قطع کردن به بانک مرکزی اعلام خواهد کرد. 

این اقدام در راستای اجرای بخشی از قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان که در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسیده و تاکنون به مرحله اجرای کامل نرسیده است که در این زمینه، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام می‌کرد. 

در این بین، با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند که فرصت این اقدام در ۳۰ بهمن ماه به پایان رسید. 

آخرین پیگیری‌ها از سازمان امور مالیاتی در این راستا حاکی از آن است که بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از ۳ میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند. 

بنابراین، با تعیین تکلیف بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان از ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار کارتخوان فعال در کشور، بیش از ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار کارتخوان صاحبان آن‌ها نسبت به تعیین تکلیف در سازمان مالیاتی اقدام نکرده‌اند و بلاتکلیف مانده‌اند که بانک مرکزی به زودی نسبت به غیرفعال و قطع کردن آن‌ها اقدام خواهد کرد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۲۱:۲۴

این کار هم در راستای گستزش کسب و کار و رونق بازار و اشتغال زایی انجام می شود!!!تشکر از مسولین محترم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۲۲:۰۲

هرکس درآمد داره باید مالیات بده.همه دنیا همین شکلیه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۲۹

اگه هزار تومن درامد داشتی اینو نمیگفتی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۲ ۲۳:۴۱

اگه ۳ میلیون دستگاه رو قطع کنید بانک مرکزی ضرر میکنه چون بر حسبی ک ما انجام دادیم هر دستگاه روزی ۵۰۰ هزار تومان واریزی کنه خیلیه و این ضرر برای بانک مرکزی چطور میخواید این ۳ میلیون دستگاه رو قطع کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۲:۰۷

سلام ما روز ۳۰ بهمن هر کاری کردیم وارد سامانه بشیم نشد که نشد یعنی نباید شعور باشه وقتی روز آخر سامانه مشکل داشته باشه فکری بکنند

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۳۱ ۰۷:۰۰

به نظر من غیر فعال کردن کارتخوان با این حساب که پرونده مالیات تشکیل ندادن کار اشتباهی من الان مطب چند دکتر رفتم منشیا میگن پول نقد باخودتون بیارین یا هر هفته یا کارتتوان عوض میکنن این موردا رو چطور میخابن نظارت کنید بعد میرین سراغ یه مغاره دار روستایی که دوقفسه چیپس پفک میفروشه کاربانکی مردم روستا رو هم با همون کارتخوان راه مینداره قطع میکنید این کجاش عدالته؟روستاها عابر بانک نداره این طرح مالیات برای روستاها حذف کنن