• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120201782
  • خبرنگار : 71659

پوتین: اوکراین تحت استعمار آمریکا است/استقلال "لوهانسک" و "دونتسک" را به رسمیت می‌شناسیم

پوتین: اوکراین تحت استعمار آمریکا است/استقلال "لوهانسک" و "دونتسک" را به رسمیت می‌شناسیم

رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه شب در سخنانی اعلام کرد که رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب در نطق تلویزیونی خطاب به ملت کشورش گفت که اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده است و به محلی برای فرصت طلبانی تبدیل شده است که میدان را به سمت کودتا هدایت می‌کنند.

پوتین با بیان اینکه به کشوری غیر مستقل تبدیل شده که تحت کنترل ایالات متحده است ، افزود: رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند که این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: آمریکا میلیون‌ها دلار در اوکراین خرج انقلاب‌های رنگی کرده است و امروز نئونازی‌ها سرنوشت ملت اوکراین را در دست گرفته‌اند! بنابراین این کشور تحت استعمار آمریکا و غرب است.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه اوکراین همیشه از همکاری روسیه بهره برده و به هیچ تعهدی از سوی خود عمل نکرده است، تصریح کرد: کی‌یف گاز روسیه را می‌دزدید و از کارت انرژی برای باج‌گیری روسیه استفاده می‌کرد!

پوتین گفت: رادیکال‌ها در اوکراین سعی کردند همه کسانی را که بر سر راه آنها قرار می‌گرفتند، از بین ببرند، همانطور که در "اودسا" اتفاق افتاد. اگر اوکراین موفق به تولید سلاح های کشتار جمعی شود، تأثیر زیادی بر کل اروپا خواهد داشت.

رئیس جمهور روسیه پیوستن اوکراین به ناتو را تهدیدی برای روسیه دانست و تأکید کرد که ناتو تمایل خود به الحاق اوکراین را پنهان نمی‌کند.

وی با اعلام اینکه دستیابی به سلاح اتمی (توسط اوکراین) تهدیدی دیگر علیه کشور ما است، افزود: اظهارات اوکراین در مورد تسلیحات هسته‌ای صحبت‌های توخالی نیست و ما نمی‌توانیم به آن پاسخ ندهیم. 

رئیس جمهور روسیه درباره استقرار سامانه‌های موشکی آمریکا در اوکراین نیز هشدار داد و گفت که این سامانه‌ها می‌توانند مناطق مختلف روسیه را هدف قرار دهند.

وی افزود: پهپادهای آمریکایی که بر فراز اوکراین به پرواز در می‌آیند همواره از روسیه جاسوسی می‌کنند.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه، "لوهانسک" و "دونتسک" را به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد.

رئیس جمهور روسیه در پایان ضمن اعلام به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های "دونتسک" و "لوهانسک" قراردادهایی برای به رسمیت شناختن استقلال این دو منطقه خودمختار را امضا کرد.

به دنبال آن رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه واقع در شرق اوکراین اعزام شوند.

براساس گزارش خبرنگار رویترز، بعد از آنکه پوتین رسما این مناطق جدایی‌طلب را به رسمیت شناخت و دستور داد تا نیروهای روس به منظور "حفظ صلح" در آنجا مستقر شوند، تانک‌ها و دیگر ادوات نظامی در شهر دونتسک دیده شده‌اند. طبق این گزارش، دست‌کم پنج تانک بی‌نشان در اطراف دونتسک جابجا می‌شد و دو تانک دیگر هم در بخشی از این شهر دیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۰۰:۰۳

چرا روسیه به جای حمله رو به جلو منتظر حمله اروپا و امریکا هست تا فقط از خودش دفاع کنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۰۱:۴۰

سلام ودرودبرقهرمان روسبه وجهان،مردی راستگو متعهد،باشرف، شجاع ،دقیقا بایدشرق اکراین به روسبه ملحق شودکریمه به روسبه ملحق وخاینین اکراین ازهمه طرف تحت محاصره قرارگیرند خداوندپشت وپناهتان باد،،شماپیروزید،،وبرایتان دعامیکنیم،فقط سریعتر اکراین راناک اوت کن ،زمان تنگ هست سرعت عمل باید خرج دادتاخاین پررو را نابوکرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۲:۵۱

عنوان شما انتخاب کردید باید جای با از حرف بی و حرف ن به فهم اضاف کرد تا اظهارتتون با عنوان اسمتون کاملا بهم بیاد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۳۳

با این مطالبی و نظری که اعلام کردی ، خیلی - خیلی با شعور هستی ! البته از بی شعوری خودت اطلاع نداری یعنی جاهل مرکب هستی !

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۳۶

انشالله با همونم محشور بشی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۲۰:۵۱

افتخار کن به اینکه بی عقلی خودت رو اینجا تبلیغ میکنی! شعور و فهم جای خودش رو داره.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۰۳:۲۶

سند مرگ روسیه امضا نکن اروپاییا به این راحتی ولت نمیکنن. شاید این اخرین اشتباهت بشه. حمله بشه ارپاییا تا خود مسکو میرن جلو شوخی بردار نیست گفته باشم بقیه کشورا رو هم درگیر میکنی. خودخواه نباش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۴

غرب هیچ علتی نمی‌تواند بکند تجهیزات روسیه دست ایران بود تمام دنیا فتح میکرد و تجهیزات ایران دست حوثی های یمن بود آنهم تمام دنیا فتح میکردن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۴

اروپاییان قبلاً از زمان ناپلیون تا هیتلر چندین بار تلاش کرده اند روسیه را بگیرند ولی شکست خورده آمد این حرکت اتحادیه اروپا و ناتو هم در راستای همون تلاشهای قبله و پوتین به درستی و به موقع اقدام کرد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۳۱

حق بارروسیه است آمریکا فرصت است وباید جلوی اون ایستاد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۳۵

مگه شهر هرته که بر خلاف قوانین بین المللی به هر کشوری که دلت خواست حمله کنی و کشورگشایی بکنی.روسها هنوز در دوران تزاری سوری می کنند.همانگونه که به ایران در زمان قاجار حمله کردند و قسمت‌های زیادی از کشورمان رو اشغال کردند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۵۲

در این مناطق میتوان انتخابات مردمی کرد تا اگر این مناطق خواهان پیوستن به خاک مادری خود قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق باشند بدون خونریزی و جنگ به روسیه الحاق شوند مانند کریمه که الآن ضمیمه روسیه است....ولی مشکل عمده این است که آمریکا و اروپا خود را قیم و وکیل این مناطق میدانند آن هم با افروختن آتش جنگ....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۴۰

اگر کردستان هم اعلام استقلال بکنه ، شما هم همین نظر را دارید ؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۵۷

خواست مردم لوهانسک و دونتسک باید به رسمیت شناخته شود اگر این دوجمهوری طرفدار غرب بودن الان همه کشورهای غربی استقلالشون را به رسمیت می شناختن مثل کزوو همهجمهوریهای که از یوگسلاوی جدا شدن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۳۳

پوتین دنیارا نابود کرده واین نا امنیها همه ناشی از وجود این نامیمون ایشان است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۱:۴۰

روسیه شدیدا محافظه کار است این کاررا باید همزمان با استقلال کریمه انجام میدهد روسیه باید بداند، غرب فقط نابودی روسیه پس باید روسیه با قدرت همه جوره در برابر بایستد وفرصت هیچ کاری را به او ندهد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۹

آمریکا باید خراب شود .همه جا دخالت می کند مگر قیم دنیا است از آن سر دنیا آمده. بیخ گوش روسیه. چطور تحمل ندارد روسیه در کوبا و ونزوئلا پایگاه بزند ولی خودش بیخ گوش روسیه پایگاه دارد .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۰

خراب بشه روسیه اخه بگوتو چی داری که بخوای اوکراین و نگه داری

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۳:۲۸

در کل از مغز متفکرت خوشم میاد... مغزی متولد شده در سرمای مسکو. آفرین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۲۰:۵۳

خوب برو پیش همین خوش مغز در مسکو آشیانه کن!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۴

روسیه برای این که منطقه را تسخیر خود کند این کار را میکند تهدیدی هم برای اینده ایران هست ما چرا باید خوشحال بشیم ما ملت باید خودمان را از لحاض جنگی و اقتصادی ببریم بالا ابزار جنگی ویرانگر را مخفی از تمام کشور ها بسازیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۱۷

ای دمت گرم میگفت حملهدنمیخاد بکنه ها به چه راحتی دو تیکه از اکراینم گرفت👍👍👍

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۲۳

روسیه فقط هارت پورت میکن .مال جنگ نیست تا حالا توهیج جنگی به تنهای پیروز نشده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۳۷

روسیه اشغالگر، میگن رفراندوم برگزار بشه ،مگه یک کشور خارجی حق داره برای کشوری رفراندوم برگزار کنه ،اگر آقای پوتین دنبال دمکراسی بره برای ایالت چچن روسیه رفراندوم برگزار کنه ،اگه جلو روسیه گرفته نشه یکی یکی کشور ها رو اشغال میکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۴:۴۳

حالا مثلا خودروسیه چه بلایی که سر ایران نیاورده که فقط امریکارو استعمار میداند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۰۹

زنده باد پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۲۰:۵۶

نه، زنده نباشه بهتر هست.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۲۸

حالا که شهر هرته روسیه هم اوکراین را اشغال میکنه کی به کیه غرب هم تماشا میکنه این روسیه همانه که برای حرم امام رضا تره هم خورد نکرد وبستش به توپ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۳۰

تحت استعمارآمریکابودن هزاربرابرشرف داره تازیرنظرتوباشن...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۲۰:۵۴

کاملا درسته! بهتره زیر دست آمریکایی ها باشن تا پوست و استخونشون زیر دست و پای روسیه له بشه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۳۸

مردمان هر کشوری فقط خودشان حق دارند در مورد کشورشان اظهار نظر کنند ! و نه بیگانگان ! اگر به روسیه و به خصوص به شهر مسکو در بین جوانان آن بروید و با آنها صحبت کنید ، اکثریت قریب به اتفاق آنها پوتین و حکومت آن را قبول ندارند ! و زندگی در غرب را آرزو خود عنوان می کنند !

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۴۵

بنظر من رد صورت حمله امریکا و ناتو به روسیه، ایران باید با اعلام پشتیبانی از روسیه، در پشت روسیه وارد جنگ با ناتو و اروپا و امریکا بشود. ایران باید دین خودش به روسیه را ادا کند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۵:۵۸

پوتین ک خاورمیانه رو ب گندکشیده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۱۸

اروپا و آمریکا باید جلو این تزار خون خوار و سلطه طلب را بگیرند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۶:۴۱

الحمدالله ایران قوی ومتحد است قدرت ذاتی در درون خودش داره و به آمریکا وروسیه هم وابستگی نداره این بلاه هارو سر اوکراین آمریکا اورود از سال ۲۰۱۴ روسیه تیکه تیکه از اوکراین جدا میکنه آمریکا واروپا فقط قول حمایت میدن هیچ کار عملی نمیکنن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۷:۲۴

خفه شو باوا تحت استعمار آمریکا شرف داره به روسیه فقط خفه شو نارنگی چنان مردم روسیه و این دو منطقه در فقر تلف بشن که اشک تمام عالم در بیاد ترامپ بود الان داشتی التماس میکردی ایران رو به بایدن دادی مشخصه دیگه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۱۷:۲۹

من شهرهای مختلف روسیه را دیده ام روسیه خیابان خواب ندارد آمریکا چهار میلیون خیابان خواب دارد آمریکا باید به جای دخالت در امور اوکراین فکری برای مردم خودش بکند و به سی تریلیون دلار بدهی . آیا ساعت بدهی امریکا را در اینترنت دیده اید؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۳۸

😂😂😂😂😂😂

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۳ ۲۱:۴۱

یه جوری کامنت میزارید انگار الان پوتین طبق نظراتتون داره گذارشاشو مینویسه😂😂😂😂😂😂😂😂 طرف نون ایرانی نداره بخوره در مورد امریکا و روسیه و اوکراین نظر میده 😂😂😂😂😂👌👌👌👌دمتون گرم!!!