• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400120302342
  • خبرنگار : 50250

معاون استاندار:

کشش چندانی برای ورود به عرصه صادرات در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

کشش چندانی برای ورود به عرصه صادرات در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در استان شاهد کشش چندانی برای ورود به عرصه صادرات نیستیم، گفت: عموما ایده درستی برای صادرات در این استان وجود ندارد.

محمدکاظم منزوی سوم اسفندماه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تولیدکنندگان به‌علت وجود مشکلات فراوان اقتصادی، به‌نوعی قهرمان محسوب می‌شوند، اظهار کرد: اما تولیدکنندگانی که در این شرایط محصول تولیدی خود را صادر می‌کنند، قهرمان قهرمانان هستند و دولت با تسهیل تولید و صادرات از این قشر تجلیل عملی داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در بحث عدالت‌محوری و توسعه متوازن مباحث بسیاری قابل طرح است، عده‌ای از صادرکنندگان در قله و عده‌ای در دامنه قرار دارند، اما سایر تولیدکنندگان نوپا و کوچک برای رسیدن به مرحله صادرات نیازمند حمایت هستند.

وی با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری شاهد کشش چندانی برای ورود به عرصه صادرات نیستیم، عنوان کرد: عموما ایده درستی برای صادرات در این استان وجود ندارد و در بیشتر مواقع اخبار در خصوص نحوه صادرات به این استان نمی‌رسد.

منزوی بیان کرد: درصدد هستیم با همکاری دستگاه‌های نظیر میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری، سازمان صمت، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک‌های صنعتی و بخش خصوصی یک تیم اقتصادی قوی در استان برای تولید و صادرات تشکیل دهیم و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ را تدوین کنیم، خوشبختانه وحدت خوبی در استان شکل گرفته است، امیدواریم بتوانیم پروژه‌های خوبی تدوین و در آن راستا حرکت کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: برای موفقیت در امر صادرات نیازمند مشاوره و آموزش هستیم.

برفاب برای سومین سال متوالی در کنار هشت صادرکننده برتر کشور قرار گرفت

در ادامه جلسه سجاد رستمی- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قدرت اقتصادی هر کشور نشانگر قدرت آن کشور در عرصه چانه‌زنی‌های سیاسی است، اظهار کرد: صادرات یک پارامتر تعیین‌کننده در قدرت اقتصادی هر کشور است، متاسفانه به‌علت تحریم‌های اقتصادی و سایر مشکلات نتوانستیم از تمامی ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای همتراز ایران در امر صادرات در ۳۰ سال اخیر بسیار موفق عمل کرده‌اند، توضیح داد: برای مثال کشور ترکیه در سه دهه اخیر در حوزه صادرات با افزایش هفت برابری مواجه شد و اما صادرات ایران از این کشورها عقب مانده و تقریبا ثابت است.

رستمی افزود: تحریم‌ها، قوانین خلق‌الساعه، تعهدات ارزی و .... مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده است، باید این مشکلات رفع شود تا صادرکنندگان بتوانند موفق عمل کنند.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای حمایت از صادرکنندگان اقداماتی نظیر تشکیل میزهای صادراتی، کاهش زمان اظهار مالیاتی در گمرک و  مشوق‌های صادراتی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری موفق به اخذ گواهینامه تحقیق و توسعه برای تولید محصولات دانش‌بنیان شدند، توضیح داد: برای کسب موفقیت دستگاه‌های دولتی باید در کنار بخش خصوصی قرار بگیرند.

رستمی در پایان با بیان اینکه شرکت برفاب برای سومین سال متوالی در کنار هشت صادرکننده برتر کشور قرار گرفت، همچنین چهارمحال و بختیاری با تحقق ۱۶۸ درصدی هدف صادراتی مواجه شد و امیدواریم سال آینده نیز سهم استان از صادرات کشور افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha