• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400120302458

مدیرکل استاندارد فارس خبر داد:

کشف دو مورد جعل علامت استاندارد در فارس

کشف دو مورد جعل علامت استاندارد در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل استاندارد فارس از کشف دو مورد جعل علامت استاندارد بر روی محصول بلوک سقفی پلی استایرن در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و روستای کرونی حاشیه شهر شیراز خبر داد.

مرتضی رهنما سه‌شنبه سوم اسفند در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر تاکید کرد: محصول بلوک سقفی پلی استایرن و خرپای فلزی تیرچه و تیرچه خرپایی مشمول استاندارد اجباری است.

او افزود: کارشناسان استاندارد ضمن توقیف کالاهای کشف شده اقدامات قانونی لازم برای برخورد با متخلفین را  در دستور کار قرار دادند.

مدیرکل استاندارد فارس همچنین از شناسایی یک کارگاه تولیدی خرپای تیرچه و تیرچه خرپایی در شهرک صنعتی ملوسجان خبر داد و افزود: در این کارگاه میزان قابل توجهی خرپای فلزی و تیرچه بدون علامت استاندارد توقیف و اخطار لازم به تولید کننده جهت دریافت استاندارد داده شد.

رهنما، اهمیت بلوک پلی استایرن را در سقف ساختمان‌ها بسیار حیاتی دانست و گفت: تولید بلوک پلی استایرن باید از مواد اولیه مناسب یعنی گرانول پلی استایرن از نوع کند سوز بوده و محصول تولیدی بتواند آزمون‌های استاندارد بویژه آزمون تست شعله یا تست کند سوزی و همچنین تست دانسیته برای جلوگیری از کم فروشی و تست مقاومت فشاری و خمشی را با موفقیت طی کند.

مدیرکل استاندارد فارس از مصرف کنندگان مصالح ساختمانی و ناظرین امر ساخت و ساز خواست در هنگام تهیه مصالح ساختمانی به علامت استاندارد توجه کرده و کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استانداردرا به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و از اصالت و اعتبار پروانه استاندارد کالا مطمئن شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha