• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400120302657
  • خبرنگار : 50455

۳۵ هزار خانواده در قم، تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند

۳۵ هزار خانواده در قم، تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند

ایسنا/قم مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم بیان کرد: سازمان بهزیستی ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد که ۲۲ هزار خانواده درگیر معلولیت هستند، ۲ هزار نفر در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

فاطمه پور محمدی مدیر عامل موسسه خیریه انوار آفتاب در نشست خبری که عصر امروز در آسایشگاه سالمندان و معلولین با حضور اصحاب رسانه، برگزار شد، با بیان اینکه قم با جمعیت معلول بیشتر از سایر استان ها مواجه است، عنوان کرد: موسسه خیریه فرهنگی و اجتماعی انوار آفتاب از سال ۷۲ در تهران تاسیس شد و از سال ۹۴ یک شعبه این موسسه در استان شروع به همکاری با بهزیستی و کمک به نیازمندان کرد و ۷۴۰پرونده در قالب یک مرکز خدمات بهزیستی به عهده گرفت که از سال گذشته هم مرکز مثبت زندگی نامیده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به بیماری های مختلف، مددجویان این موسسه نیازهای مختلفی دارند، اشاره کرد: یکی از مهم ترین نیازهای آن‌ها دارو و درمان و جراحی های مکرر است همچنین برخی نیاز به کاردرمانی و گفتار درمانی دارند و در همین رابطه یک مرکز کار درمانی و گفتار درمانی تأسیس کردیم و یکی دیگر از نیازهای خانواده ها مناسب سازی منزل متناسب با نیاز به فرد معلول است.

پور محمدی افزود: قبل از شیوع کرونا مرکز روزانه سالمندان داشتیم به این معنا سالمندان در طول روز در این مراکز تحت مراقبت پزشکی و آموزشی بودند اما اقامت کامل نداشتند که با شیوع کرونا امکان این فعالیت وجود نداشت.

وی بیان کرد: از سال ۹۷ مرکز آموزشی و توانبخشی کودکان اتیسم ما با پرسنل مختصص در رشته های روانشناسی شروع به فعالیت کرد و آموزش های برای خانواده های کودکان اتیسم داریم و تنها موسسه ای است که فقط مختص کودکان نیست و  نوجوانان اتیسم را آموزش می‌دهد

پور محمدی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ موسسه خیریه انوار آفتاب مسئولیت آسایشگاه را با ۴۲۰ معلول و سالمند به عهده گرفته است، یادآور شد: آسایشگاه ۳۲۰ معلول ذهنی و ۱۰۰ سالمند دارد و تعداد زیادی از مددجویان مجهول الهویه هستند و اکثرا از خانواده های سطح پایینی هستند که هیچ امکان کمک مالی ندارند.

وی ادامه داد: و این مجموعه فقط به همت خیرین اداره می‌شود و هر ماه بالغ بر دو میلیارد هزینه جاری آسایشگاه است و عمده ترین آن هزینه های درمانی مددجویان است.

 در پایان ضمن تشکر از خیرین که با وجود مشکلات مالی همچنان موسسه را حمایت می‌کنند، گفت: از دیگر خیرین هم می‌خواهیم که مجموعه آسایشگاه معلولین و سالمندان یاری کنند.

 در ادامه این جلسه مهدی پهلوانی مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم بیان کرد: سازمان بهزیستی ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد که ۲۲ هزار خانواده درگیر معلولیت هستند، ۲ هزار نفر  در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: ۴۲۰ مددجوی سالمند و نیازمند در این آسایشگاه نگهداری می‌شوند و از این بین  ۱۰۰ نفر سالمند هستند.

پهلوانی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد که ۲۲ هزار خانواده درگیر معلولیت هستند و ۲ هزار نفر از معلولین در مراکز خاص نگهداری می‌شوند گفت: در طرح "رصد شیوع میزان معلولان" قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را برای کنترل به دست آوریم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم با بیان اینکه سازمان بهزیستی ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد گفت: در طرح "رصد شیوع میزان معلولان" قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را به دست آوریم.

وی در پایان ضمن تشکر از پرسنل آسایشگاه به دلیل مراقبت و نگهداری از معلولین و سالمندان تصریح کرد:  اگر خیرین و نیکوکاران نباشند در انجام بسیاری از کارها با مسکل مواجه می‌شویم همچنین  از آیات عظام و علما و همه نیکوکاران که کمک ما هستند قدرانی می‌کنیم.

لازم به ذکر است در پایان جلسه خبرنگاران از بخش مختلف آسایشگاه سالمندان و معلولان بازدید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha