• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400120302684
  • خبرنگار : 50405

دیدار نایب‌رئیس مجلس ملی پاکستان با استاندار خراسان رضوی

دیدار نایب‌رئیس مجلس ملی پاکستان با استاندار خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی نایب‌رئیس مجلس ملی پاکستان با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیداری که با حضور قاسم خان سوری، نایب‌رئیس مجلس ملی پاکستان و چند تن از اعضای این مجلس، با استاندار خراسان رضوی در محل دفتر استاندار صورت گرفت، قاسم خان سوری اظهار کرد: شهر مشهد یک شهر تاریخی است و ما دوباره به آرزوی قلبی‌مان که زیارت حرم امام رضا(ع)بود، رسیدیم. از همه شما و همکاران‌تان بابت میزبانی خوب و بی‌نظیرتان تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: هر سال صدها هزار زائر از پاکستان به مشهد سفر می‌کنند که شما از آنان میزبانی می‌کنید و ما از شما تشکر می‌کنیم. مشهد یک شهر تاریخی است و در کتاب‌های تاریخ ما از آن نام می‌بریم و لازم است بدانیم بین ایران و پاکستان ۹۲۰ کیلومتر مرز مشترک وجود دارد که امیدواریم بتوانیم بیش از پیش به این موضوع امنیت اهمیت دهیم. همچنین از نظر موضوع اسلام‌هراسی که کشورهای بیگانه به آن دامن می‌زنند، امیدواریم بتوانیم با اتحاد با شما این مشکل را حل کنیم.

نایب‌رئیس مجلس ملی پاکستان حمایت ایران از مظلومین جهان به خصوص مردم کشمیر پاکستان را قابل تقدیر دانست و گفت: این موضوع نشان از برادری ۲ کشور دارد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار با بیان اینکه گرفتاری‌های کشورهای مسلمان فقط با وحدت حل می‌شود، عنوان کرد: ما لازم است هم وحدت اعتقادی داشته و هم وحدت منطقه‌ای و همسایه‌ای و در برابر دشمنان نیز متحد باشیم.

نظری ادامه داد: اگر همه کشورهای اسلامی منطقه این وحدت را داشته باشند، مشکلات منطقه حل خواهد شد و امیدواریم ۲ کشور ایران و پاکستان پرچمدار وحدت باشند. خوشحالیم که پاکستان کشور دوست و همسایه ماست و سرنوشت ما و پاکستان جدا از هم نیست و امیدواریم این رفت و آمدها این برادری را استحکام بخشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی وی با بیان اینکه ما مردم پاکستان را دوست داریم، گفت: خراسان رضوی و مشهد ظرفیت‌هایی دارند که ما آماده هستیم از پاکستانی‌هایی که برای زیارت می‌آیند، میزبانی کنیم و آماده‌ایم امکانات را بیشتر کنیم تا پاکستانی‌های بیشتری به استان ما سفر کنند.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: ما در استان امکانات درمانی زیادی داریم که مردم پاکستان می‌توانند ضمن زیارت امام رضا(ع) از این امکانات استفاده کنند. خراسان رضوی ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی دارد و ما از فعالان اقتصادی کشور پاکستان استقبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم همکاری گسترده‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha