• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۰:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400120402759
  • خبرنگار : 50294

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد:

افزایش نرخ بیکاری کشور در سال‌های آیندە

افزایش نرخ بیکاری کشور در سال‌های آیندە

ایسنا/کردستان معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بە دلیل تحرک بازار و افزایش تمایل بە بازار کار و اشتغال در سال‌های آیندە، شاهد افزایش نرخ بیکاری در کشور خواهیم بود.

محمود کریمی بیرانوند شامگاە روز سه شنبه (۳اسفند) در کارگروە اشتغال کردستان اظهار کرد: وعدە و تعهد ایجاد چندین هزار شغل مسئلەای سطحی نیست و وقت زیادی برای پیش‌بینی و برنامەریزی برای آن صرف شدە است.

وی با اشارە بە اینکە نباید انتظار داشت نرخ بیکاری در سال آیندە کاهش پیدا کند، افزود: بە دلیل تحرک بازار و تمایل افراد ناامید از کار برای یافتن شغل در سال‌های آیندە، بر شمار جمعیتی کە در جست‌وجوی کار هستند افزودە و در نتیجە نرخ بیکاری در جامعە نیز افزایش پیدا می‌کند. 

کریمی بر فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و رفع موانع حقوقی و صدور سریع مجوزها تاکید کرد و گفت: رفع موانع و صدور سریع مجوزها دربحث ایجاد اشتغال مسئلە مهمی است و در حال حاضر صدور مجوزهای مشاغل خانگی در سه روز قابل انجام است.

وی اضافە کرد: در حال حاضر ۱٤ میلیون نفر در کشور فاقد شغل و ٦ میلیون نفر نیز ناامید از یافتن شغل هستند.

کریمی بر استفادە و توسعە مزیت‌های هرمنطقە تاکید و عنوان کرد: باید بر مزیت‌های اقتصادی هر منطقە تمرکز و فعالیتی ایجاد شود کە در دسترس همە مردم آن منطقە قرار گیرد.

بە گفتە وی، اجرای طرح زیست‌بوم ملی اشتغال، بە کاهش بیکاری در جامعە و رونق تولید در کشور کمک خواهد کرد.

کریمی یادآور شد: مسئولان کشوری و استانی باید راە را برای تولیدکنندگان هموار کنند و در صدور مجوز و ایجاد اشتغال بە آنان سخت نگیرند، زیرا تولیدکنندگان و کارآفرینان افسران جنگ اقتصادی امروز هستند.

وی اظهار کرد: خوشبختانە تفاهم‌نامە بسیار خوبی با بنیاد علوی در زمینە ایجاد اشتغال منعقد شدە کە بناست این ظرفیت را بە استان‌ها نیز انتقال دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha