• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120402841
  • خبرنگار : 71402

در واکنش به اعلام تحریم‌های جدید؛

سفیر روسیه: ضرر تحریم‌ها برای بازارهای جهانی و شهروندان آمریکایی است

سفیر روسیه: ضرر تحریم‌ها برای بازارهای جهانی و شهروندان آمریکایی است

سفیر روسیه در ایالات متحده گفت، تحریم‌های غرب روی بازارهای جهانی و رفاه آمریکایی‌ها تاثیر خواهد گذاشت، اما روسیه را وادار نمی‌کند که در سیاست خارجی خودش تغییری ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: شکی نیست که تحریم‌های اعمال شده علیه ما به شدت به بازارهای مالی و انرژی جهانی ضربه می‌زند. ایالات متحده هم مستثنی نیست و شهروندان عادی آن عواقب کامل افزایش قیمت‌ها را احساس خواهند کرد.

ایالات متحده اوایل امروز چهارشنبه اولین تحریم‌ها علیه روسیه بابت تشدید وضعیت پیرامون اوکراین را اعلام کرد. این محدودیت‌ها علیه دو بانک با زیرمجموعه‌های متعدد، بدهی‌های دولتی روسیه و گروهی از افراد اعمال شد. علاوه بر این، آمریکایی‌ها از تجارت، سرمایه‌گذاری و مبادلات مالی با جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که "استقلال" آنها از سوی روسیه به رسمیت شناخته شده است، منع شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی ضمن اعلام تحریم دو بانک روسی گفت: ما قصد جنگ با روسیه را نداریم اما می‌خواهیم این پیام را برسانیم که به همراه متحدانمان از هر وجب از قلمرو ناتو دفاع خواهیم کرد.

با این حال آنتونوف گفت، تحریم‌های ضد روسیه به حل مشکلات کمکی نخواهد کرد.

او افزود: تصور اینکه کسی در واشنگتن امیدوار باشد روسیه در سیاست خارجی خود با تهدید محدودیت‌ها تجدیدنظر کند، سخت است. من حتی یک روز را به خاطر نمی‌آورم که کشور ما بدون هیچ محدودیتی از سمت دنیای غرب زندگی کرده باشد. ما یاد گرفته‌ایم در چنین شرایطی کار کنیم. و نه تنها زنده بمانیم، بلکه کشورمان را هم توسعه دهیم.

سفیر روسیه همچنین تاکید کرد، ایالات متحده طی هفت سال گذشته هیچ کاری برای متقاعد کردن کی‌یف برای اجرای تعهداتش طبق توافق‌های مینسک انجام نداده است.

این تحولات پس از آن رخ داده است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی اعلام کرد، رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است. او گفت اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت‌طلبان تبدیل شده است.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه، "لوهانسک" و "دونتسک" را که در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده‌اند، به عنوان جمهوری‌های مستقل از اوکراین به رسمیت می‌شناسد.

به دنبال آن رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه اعزام شوند. به دنبال این تحولات مقام‌های ارشد دیپلماتیک خارجی، به اقدام پوتین واکنش‌های تندی نشان دادند و برخی هم از آن حمایت کردند. بیشتر رهبران اروپا از تنظیم بسته‌های تحریمی جدیدی خبر داده‌اند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۰۸:۳۳

یک جور اثر میذاره انگار داروهای خاص صادر میکنن--فوقش کمتر الکل میخورند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۰:۲۳

این دروغا که میگی راستن؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۰:۲۴

آخهههه نگران مردم آمریکاست،بایدن چرا حرف دلسوزت رو گوش نمی گیری؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۰:۳۱

چند سال پیش در اوایل تحریمهای سخت،مسئولان وقت کشور ما هم این حرفهارا میزدند ولی در عمل هیچ اتفاقی هم نیفتادکه هیچ وضع اجانب بهتر و وضع ما بدتر هم شد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۰:۰۷

ایران هم باید همگام با روسیه یک درسی به این غربی های سرکش بدهد .تا انتقام ۴۰ سال تحریم را از اینها بگیره ،خوب حتما می‌گویید چطوری ،وقتی روسیه گاز رسانی را به اروپا قطع کرد ایران سریع جایگزین نشود .بگذارد اروپایی‌ها آسیب ببیند.وبه التماس بیفتند .همان طوری که ۴۰سال با کمبود دارو خیلی از ایرانی هاجانشان را از دست دادند .اروپایی‌ها هم باید تاوان دهند .تا بفهمند دنیا فقط مال آنها نیست.