• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400120402849

به پاس دو دهه فعالیت علمی؛

آیین بزرگداشت پروفسور محمد اقتصاد در شیراز برگزار شد

آیین بزرگداشت پروفسور محمد اقتصاد در شیراز برگزار شد

ایسنا/فارس به همت اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز و به پاس بیش از دو دهه فعالیت علمی و ثبت اختراعات متعدد، آیین بزرگداشت مرحوم پروفسور محمد اقتصاد، استاد با سابقه دانشکده مکانیک این دانشگاه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت پروفسور محمد اقتصاد، استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و از چهره‌های شناخته شده علمی کشور، با بیش از دو دهه فعالیت علمی، آموزشی و کارنامه‌ای پر بار از تالیف کتب،مقالات و ثبت اختراعات متعدد، چهارشنبه ۴ اسفندماه به همت اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار شد.

رئیس دانشکده مکانیک و رئیس اسبق دانشگاه شیراز در این مراسم با ذکر خاطراتی از مرحوم دکتر اقتصاد، عنوان کرد: صحبت کردن از استادی بزرگ با اخلاق و پاک در برابر اساتید بزرگ و دانشجویانی از درخت دانش او بهره چیدند کار بسیار سخت است.

دکتر گشتاسبی از علاقه وافر دانشجویان به ایشان بدلیل حفظ حداکثری کرامت انسانی دانشجویان در کنار دانش فراوان این استاد فقید یاد کرد.

او ادامه داد: وقتی شخصیت دکتر اقتصاد را بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که در عین دارا بودن سطح بسیار بالایی از دانش، هیچ گاه دانش خودرا به رخ نکشید و هیچ گاه فردی را به سبب ندانستن خفیف نکرد.

آیین بزرگداشت پروفسور محمد اقتصاد در شیراز برگزار شد

گشتاسبی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات برجسته ایشان حداکثر وقت شناسی ممکن، برای خدمت به دانشگاه و دانشجویان بود و به سبب خدمت گزاری حداکثری به دانشجویان با تمام وقت ممکن هیچ گاه زمان خود را صرف پروژه‌های تجاری خصوصی و یا شغلی دیگر نکردند.

دکتر محزون، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم غم عمیق از فقدان همکار قدیمی و این چهره برجسته با پر واضح خواندن کارنامه علمی ایشان از سلوک اجتماعی، سجایای اخلاقی و یادگارهای نیکویشان ذکر کرد.

او با اشاره به اینکه مرحوم دکتر اقتصاد تعهد دینی و اخلاص عمل بسیار بالایی را دارا بودند، از اجتناب جدی وی نسبت به ظاهرگرایی و تعامل و احترام حداکثری ایشان صرف نظر از سلایق با افراد جامعه یا کرد.

سید آرش حق پناه، عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه شیراز نیز با اشاره به اینکه دکتر اقتصاد در آخرین روزهای عمر از روحیه‌ای قوی و صبری بسیار بالا برخوردار بودند، پیام آخر ایشان را خطاب به جامعه علمی مبنی بر مبارزه با نا امیدی و تلاش حداکثری در راه کمال را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha