• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400120403028
  • خبرنگار : 50160

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری:

منابع طبیعی سرمایه ملی و راهبردی است

منابع طبیعی سرمایه ملی و راهبردی است

ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری گفت: منابع طبیعی سرمایه ملی، راهبردی و میراث گران‌بها بوده و حفاظت از این منابع مستلزم نگاه ملی و فراملی است.‌

سرهنگ رضا اکبری شامگاه روز گذشته (۳ اسفندماه) در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان، اظهار کرد: باید در کنار حفاظت به امر مدیریت در حفاظت، توجه بیشتری کنیم و توجه به ظرفیت‌های مردم و جوامح محلی و سایر دستگاه‌ها و همیاران طبیعت در ادامه این مسیر بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: وظیفه سازمان سازماندهی، برنامه‌ریزی و راهبری مجموعه کلان منابع طبیعی است و هیچ توسعه‌ای در کشور چه عمومی و چه عمرانی نباید بدون پیوست منابع طبیعی انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع‌طبیعی و آبخیزداری، مردم و جوامع محلی، یگان حفاظت و حاکمیت به مفهوم عام را سه ضلع به هم پیوسته دانست که می‌توانند در کنار هم و با همکاری یکدیگر به حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌زیست کمک کنند.

اکبری، فرهنگ‌سازی در بین اقشار مردم به‌ویژه کودکان و دانش‌آموزان را حائز اهمیت دانست و افزود: اگر بتوانیم با روش‌ها و الگوهای آموزشی و فرهنگی حفاظت از منابع طبیعی را به یک اصل و فرهنگ در جامعه و افکار عمومی تبدیل کنیم، دیگر نیازمند تشکیل پرونده تخلف، جریمه یا زندان برخی افراد متخلف در منابع طبیعی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه شان نیروی انتظامی نوکری مردم است، گفت: پاکدستی در حوزه منابع‌طبیعی بسیار مهم است و نیروهای فعال در یگان به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند. حفاظت از منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت بوده و انتظار داریم به این بخش توجه ویژه شود و امکانات لازم در استان‌ها در اختیار قرار گیرد.

این مسئول به ضرورت هماهنگی و تعامل بین‌بخشی در استان‌ها برای حراست بهتر از عرصه‌های طبیعی و انفال اشاره کرد و گفت: با تعامل کارها با سرعت و کیفیت بهتری پیش خواهد رفت، به همین خاطر این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم سرهنگ رضا مهدیون تودیع و سرهنگ عباس عباسی به‌ عنوان فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha