• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400120403122
  • خبرنگار : 50071

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کردند

تشکیل کمیته بیماران بدحال کرونایی/راه‌اندازی‌ بخش‌های picu کودکان در بیمارستان اکبر مشهد

تشکیل کمیته بیماران بدحال کرونایی/راه‌اندازی‌ بخش‌های picu کودکان در بیمارستان اکبر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تشکیل کمیته بیماران بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه خبر داد.

دکتر شاپور بدیعی با بیان اینکه در پیک‌های کرونا در برخی از مواقع با بیمارانی مواجه می‌شویم که با توجه به شرایط پیچیده بیماری حال عمومی نامناسبی پیدا می‌کنند که نیاز به مشورت گروه‌های مختلف یا انتقال به بخش‌های مراقبت ویژه پیدا می‌کنند، اظهار کرد: در این راستا، با راه‌اندازی این کمیته، بیماران بدحال مبتلا به کرونا به صورت گروهی ویزیت می‌شوند تا بتوان سرعت رسیدگی به بیمار را افزایش داد و در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه بر این اساس به تمامی بیمارستان‌ها، راه اندازی کمیته بیماران بدحال مبتلا به کرونا ابلاغ شده است تا تیم تخصصی پزشکی را تشکیل داده و ویزیت گروهی بیماران بدحال را به اجرا در آورند، خاطرنشان کرد: تیم‌های نظارتی نیز بر نحوه عملکردها نظارت مستقیم دارند تا بتوان کیفیت خدمات‌رسانی به بیماران بستری را بیش از پیش ارتقاء داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از تمامی مدافعان سلامت در خدمت‌رسانی به بیماران اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این کمیته بتوان، هر چه بیشتر از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا و عوارض ناشی از آن در بیماران کاست.

 بدیعی افزود: در کمیته تعیین تکلیف بیماران بدحال،تخصص‌های مختلف اعم از داخلی، عفونی و مشاوره‌های خاص در کنار هم قرار گرفته تا بیمار با سرعت بیشتری تعیین تکلیف شود و رصد این شرایط توسط یک تیم تخصصی و فنی ضامن ارتقاء کیفیت و تعیین تکلیف بهتر بیماران است.

وی تاکید کرد: در فرآیند تشکیل این کمیته برای بیماران بدحال تلاش کردیم که از کمک معاونت آموزشی و هیأت علمی نیز استفاده کنیم و اعضاء هیأت علمی برجسته در این کمیته‌ها برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر به بیماران بدحال کووید حضور دارند.

راه اندازی‌ بخش‌های picu کودکان مبتلا به کرونا  در بیمارستان اکبر مشهد

همچنین دکتر ایوب توکلیان، جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در موج ششم کرونا به نسبت دو پیک قبلی آمار کودکان مبتلا به کرونا که نیاز به خدمات مراقبتی تخصصی دارند افزایش یافته است از همین رو بخش PICU برای خدمت رسانی به بیماران در بیمارستان اکبر راه اندازی شد.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بخش مراقبت‌های ویژه اطفال برای کودکانی که درگیری ریوی و  عفونت بیشتری دارند و علام حیاتی و سطح هوشیار آنها در شرایط ناپایدار است ایجاد شده، بیان کرد: این کودکان نیازمند مراقبت‌های درمانی ویژه هستند و حتی در برخی از مواقع نیاز به ونتیلاتور دارند تا بیمار حمایت تنفسی و ریوی شود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی عنوان کرد: در بیمارستان اکبر یک بخش پی‌آی‌سی‌یو به بخش‌های قبلی اضافه شد اما پیش‌بینی لازم برای راه‌اندازی بخش پی‌آی‌سی‌یو در بیمارستان ولایت انجام شده است و این آمادگی وجود دارد که اگر آمار ابتلا شدید بود و درگیری شدید کووید در بیماران اطفال از ظرفیت بیمارستان اکبر فراتر رفت از ظرفیت بیمارستان ولایت استفاده شود و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

توکلیان با اشاره به اینکه در پیک جدید در مقایسه با پیک‌های قبلی آمار ابتلا در کودکان افزایش یافته، گفت: از همین رو برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات درمانی به این گروه سنی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha