• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120403196
  • خبرنگار : 71129

اوکراین، ماکرون را مایه تمسخر رقبای انتخاباتی کرد

اوکراین، ماکرون را مایه تمسخر رقبای انتخاباتی کرد

رقبای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون را به خاطر ناکامی تلاش‌های دیپلماتیکش برای اجتناب از بروز جنگ در اوکراین مورد تمسخر قرار داده و می‌گویند او کاری از پیش نبرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، مارین لوپن، رقیب اصلی امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه وی را بابت این ادعا که می‌گوید گفت‌وگویی بالقوه را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تضمین کرده بود، مورد تمسخر قرار داد.

لوپن همچنین گفت: نمی‌دانستم که آیا ماکرون واقعا در تمام این فرآیند به عنوان رئیس‌جمهور عمل می‌کند یا به دنبال بردن جایزه صلح نوبل است؟

ژان لوک ملانشن، رهبر چپ افراطی فرانسه از دیگر رقبای ماکرون در انتخابات آوریل ۲۰۲۲ نیز سابقه ناراحت کننده رئیس جمهوری فرانسه را در تمامی این مدت مورد انتقاد قرار داد و گفت:‌ واقعا جای تاسف دارد اگر امید داشته باشیم او بهتر می‌شود.

معاون‌های ماکرون از پوتین به دلیل عقب نشینی از توافق اصولی برای مذاکره با وی و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده‌اند.

یک منبع مطلع ارشد در فرانسه گفته است: پوتین به حرف‌هایش عمل نکرده است. از همان ابتدا مشخص بود که هیچ تماس جدیدی در کار نیست.

مسئولان ارشد پاریس هم، پوتین را به دلیل جهان بینی "پارانوئید" که ناتو را تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی روسیه می‌داند، مورد انتقاد قرار دادند.

پیش از آنکه پوتین دستور دهد تا نیروهای روسی به لوهانسک و دونتسک بروند، یکی از قانونگذاران فرانسوی انتقاد از تلاش‌های الیزه برای یافتن سازشی صلح آمیز در مناقشه شرق اوکراین با روسیه را رد کرده و گفته بود: حتی اگر شانسی برای راه حلی دیپلماتیک درباره بحران اوکراین بسیار اندک باشد، ما تلاش خود را به کار می‌گیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۱۳:۳۴

هی مارین لوپن : وقتی که شیطان اکبر نمی تواند هیچ غلطی بکند از شیطان بچه ای مانند امانوئل مکرون چه انتظاری دارید؟