• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400120403272
  • خبرنگار : 50295

کارآفرینی؛ زمینه بروز استعدادها و توانمندی جوانان

کارآفرینی؛ زمینه بروز استعدادها و توانمندی جوانان

ایسنا/زنجان کارشناس حوزه توسعه طرح‌های ملی معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: نوجوانان و جوانان باید همزمان با شروع آموزش به سمت کارآفرینی نیز سوق داده‌ شوند.

اکرم محبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارائه تسهیلات اشتغال برای جوانان، اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان متولی مستقیم اشتغال نیست ولی به دلیل اینکه مخاطبان این ارگان جوانان هستند، مشارکت و حمایت‌هایی را درباره زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی اشتغال دارد و اگر تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها یا صندوق کارافرینی داشته‌ باشد، تسهیلاتی را با عاملیت آن بانک برای حمایت از اشتغال جوانان اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه جوانان زیر ۳۵ سال و مراکز مشاوره ازدواج دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان در راستای اشتغال‌آفرینی، می‌توانند از تسهیلات وزارت ورزش و جوانان استفاده کنند، افزود: جوانان زیر ۳۵ سال می‌توانند برای دریافت تسهیلات، طرح‌های خود را ارائه دهند و اگر طرح‌های کارآفرینی جوانان توسط کارشناسان بررسی و تایید شد، حمایت می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه دریافت تسهیلات از کانال‌های دیگر، پروسه طولانی‌تری نسبت به تسهیلات اداره ورزش و جوانان دارد، تصریح کرد: بعد از اعطای تسهیلات نیز، کارشناسان بانک و اداره‌کل ورزش و جوانان استان هم با کارآفرینان که تسهیلات دریافت کرده‌اند در ارتباط هستند تا بر روند کار نظارت داشته و آسیب‌شناسی کنند.

محبی با بیان اینکه هدف وزارت ورزش و جوانان از اعطای تسهیلات به جوانان حمایت از کسب‌ و کارهای جوانان زیر ۳۵ سال است که به حمایت بیشتری نیز نیاز دارند، ادامه داد: با توجه به وضعیت جامعه، میزان بیکاری ممکن است کار دولتی برای همه جوانان وجود نداشته باشد که اگر هم باشد ممکن است جوانان با توجه به استعداد و ظرفیت‌هایشان به کار دولتی بسنده نکنند و این مسئله مشکلاتی به وجود آورد ولی کارآفرینی زمینه بروز توانمندی‌ها و استعدادهای جوانان است که یک جوان با توجه به علاقه و استعداد خود می‌تواند به اشتغال بپردازد.

کارشناس حوزه توسعه طرح‌های ملی معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز با اعطای تسهیلات و زمینه‌سازی، فرهنگ‌سازی و آموزش جوانان را برای کارآفرینی آماده می‌کند، عنوان کرد: نوجوانان و جوانان باید همزمان با شروع آموزش به سمت کارآفرینی نیز سوق داده‌ شوند تا بتوانند علایق و استعدادهای خود را کشف کرده و در آن راستا تلاش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha