• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120403297
  • خبرنگار : 71660

گری کاسپاروف: دیدگاه پوتین نسبت به جهان بیمارگونه است

گری کاسپاروف: دیدگاه پوتین نسبت به جهان بیمارگونه است

گری کاسپاروف در سخنانی گفت که فکر می‌کند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که "دیگر به صدای خرد و عقل اطرافیانش گوش نمی‌دهد" و به نظرش دیدگاه او نسبت به جهان "بیمارگونه" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهو نیوز، گری کاسپاروف، قهرمان جهانی شطرنج و از منتقدان ولادیمیر پوتین که در گذشته از روسیه، کشور خود خارج شد، در یک برنامه تلویزیونی آمریکایی به اسم "آندرسون کوپر ۳۶۰" شرکت و درخصوص حمله روسیه به اوکراین و ذهنیت رئیس جمهوری روسیه صحبت کرد.

پیش از حمله، پوتین دستور برگزاری مانورهای هسته‌ای را داده بود. گرچه کاسپاروف باور ندارد که پوتین واقعا از سلاح هسته‌ای استفاده کند، اما این مسئله باعث شد تا ذهنیت و درک رئیس جمهوری روسیه را از واقعیت زیر سوال ببرد.

گری کاسپاروف در این برنامه عنوان داشت: فکر می‌کنم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که دیگر به صدای خرد و عقل اطرافیانش گوش نمی‌دهد و به نظرم دیدگاه او نسبت به جهان بیمارگونه است. این چیزی‌ است که موقعیت را "مهیج و چشمگیرتر" می‌کند. نباید فراموش کنیم که پوتین دستش را روی دکمه هسته‌ای گذاشته است. اگرچه معتقدم تا موقعی که او چنین کاری را انجام دهد، بسیار فاصله داریم اما واقعیت این است که او سیگنال‌ها و پیغام‌هایی می‌فرستد که نشان می‌دهد احساسش را نسبت به واقعیت از دست داده است.

ولادیمیر پوتین شامگاه دوشنبه در سخنانی اعلام کرد، رهبران اوکراین نتوانستند یک کشور باثبات ایجاد کنند و این منجر به وابستگی آنها به کشورهای خارجی مانند ایالات متحده شده است. او گفت اوکراین استقلال و ثبات خود را از دست داده و به محلی برای فرصت‌طلبان تبدیل شده است.

پوتین همچنین اعلام کرد که روسیه، "لوهانسک" و "دونتسک" را که در منطقه دونباس در شرق اوکراین واقع شده‌اند، به عنوان جمهوری‌های "مستقل" از اوکراین به رسمیت می‌شناسد. به دنبال آن رئیس‌جمهوری روسیه دستور داد تا نیروهای کشورش به این دو منطقه اعزام شوند.

کاسپاروف معتقد است که این اقدامات اخیر پوتین به منزله "پایان دوران پسا جنگ جهانی دوم" است.

وی افزود: چیزی که اکنون در حال رخ دادن است، این است که ما شاهد پایان نظم دوران پسا جنگ جهانی دوم هستیم. اکنون، پوتین به تمامی دیکتاتورها و تروریست‌ها در سراسر جهان نشان می‌دهد که مرزها اهمیتی ندارند و اگر قدرت کافی داشته باشید، می‌توان وجود و ماهیت مرزها را نادیده گرفت و اگر گستاخ و بی‌پروا باشید، هیچ قدرتی توان مقاومت در برابر شما را ندارد.

گری کاسپاروف که از منتقدان ولادیمیر پوتین است، در سال ۲۰۰۷ بعد از شرکت در یک تجمع دموکراسی‌خواهانه در شهر مسکو دستگیر شد و در سال ۲۰۱۲ نیز در جریان کنسرت یک گروه موسیقی معترض در این شهر هدف ضرب و جرح قرار گرفت و سپس مجدد در همان موقع دستگیر شد. وی صادقانه باور دارد که سقوط اتحاد جماهیر شوروی "بزرگترین فاجعه ژئوپلیتیک قرن بیستم" بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۲۰:۳۹

کاسپارف وابسته به غرب هست ،یک بار می خواست ریاست جمهوری روسیه شرکت کند و می گفت من روسیه را به به طرف غرب میارم ،یعنی روسیه را می بخشمت به غرب، فکر کنم خود کاسپارف بیمار هست وروانی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۴ ۲۲:۵۳

نه خائن حتما پوتین منتظر میمونه اوگراین جزو ناتو بشه که بعد از طریق امریکا و اسرائیل براش شاخ و شونه بکشن . پوتینی که الان 20 ساله رییس جمهور روسیه اس از تو خائن بیشتر نگران کشورشه .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۷:۱۵

من هم با نظر استاد بزرگ شطرنج آقای کاسپاروف موافقم ولی سوال این جاست پس چرا وقتی آمریکا به عراق ویاافغانستان وخلیج فارس لشکرکشی میکرد امثال. آقای کاسپاروف روزه سکوت میگرفتند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۸:۳۲

احتمالا چتد وقت دیگر میگویند پوتین در دو شهر هیروشیما و ناکازاکی بمب اتم انداخت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۸:۵۶

گری کاسپاروف یک خائن و وطن فروش است، مهره سیا و موساد، کسی که بیمار است، شاه بایدن، و شاه مکرون است، دموکراسی در غرب، خیلی وقت است که لاشه متعفن شده است....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۹:۱۸

هر. جا همه ارکان قدرت دست یک نفر افتاد و شخص به مدت طولانی در راس قدرت ماند می‌شود دیکتاتوری و هر دیکتاتوری باشد فرد به مرور تبدیل به انسانی خیره سر و به دور از خرد می‌شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۱:۱۲

بیماری غربگدایی، از همه بیماری ها خطرناکتره

avatar

بچه برو توپارکهابنشین بچه خوبی باش شطرنج بازی کن چای بخور ،درکاربزرگان فصولی نکن،امثال تو وربیس تو درحدوقواره سخصیت پوتین نیستیدسکوت کن،کمربندشلوارت ببندمراقب خودت باش،بچه شکلات بخور،شطرنج بازی کن،جهان مهره های شطرنج نیست اگرشعورداشتی تجاوزوقتل عام امریکابه ویتنام به افعانستان عراق سوریه وبمباران اتمی ووو رامحکوم میکردیدچگونه شدلال شدیدالان زبانتان دومتردرازشده،شرق اکراین که روس تبار ند ایاافعانستان ویتنام وووامریکایی تباربودند!!؟؟ادمهااگرمنطقی باشندانسان لذت میبرداماوقتی خودشان الاعندودیگران رانادان قلمدادمیکنندبایدجوابشان داد،تایدانندپدرشان ابله هست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۲۳:۱۲

تو که اینقدر آداب صحبت بدین طریق بلدی بیچاره رفتی تو عمرت یکبار قرآن بخوانی و عمل کنی و بدانی که اصلا زبان گفتگو و دیپلماسی یعنی چه !؟ و یا مزدور هستی که اجیر فکری و جسمی شده آیی!؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۱:۱۸

بد بخت بیچاره خود فروخته بی هویت، تو بیمار روانی هستی نه پوتین، تو همه چیز ت را فروخته ای به غرب وپوتین در مقابل غرب از ملت و استقلال وتمامیت ارضی کشور ش وفرهنگش دفاع می کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۱:۲۳

بعضی افراد واقعا ساده لوح هستند . نظم جهانی یعنی چی؟ یعنی گلوبالیسم یعنی دنیا تحت دیکتاتوری آمریکایی. باید علیه چنین دنیایی شورید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۱:۳۱

در تاریخ چنین بوده سیاستمداران روس در پایان حکومتشان بیمارگونه عمل می کنند پایان پوتین برای روسها گران تمام خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۱:۴۵

تو هم یکجور اصلاحطلب از نوع روسی ش هستی که مثل مدل ایرانی ت بدجور نمک میخوری و نمکدون رو خرد میکنی و داری از شهرتی که با حمایت ملت و دولت روسیه بدست اوردی در جهت حمایت از تنها کشور استفاده کننده از سلاح اتمی در تاریخ سود میبری و قضیه اکراین رو هم کاملا برعکس واسه طرفداران خودت و آدمای بیسواد سیاسی و رسانه ای در دنیا جلوه میدی.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۲:۱۸

دورود بر پوتین درستکار مررگ بر امریکای متجاوز و همدستانش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۲۱:۱۶

این همه سرسپردگی به روسیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۲:۵۰

دمت گرم کاسپاروف پوتین رو به لجن کشیدی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۳:۰۴

کاسپاروف در قامت یک مخالف یک موضعگیری دارد که عجیب نیست ولی چرا به حرکت خزنده غرب به سمت روسیه توجه نمیکند، اگربا واقع بینی به موضوع نگاه کنیم باید به امنیت و درخواستهای مسکو نیز توجه شود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۳:۳۵

بروداخل پارک،شطرنج بازی کن چای بخور،شلواربالابکش مراقب خودت باش،درکارخودت فضولی کن درکاربزرگان اظهارنطرنکن بچه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۳:۴۰

برایه همین روسیه یک کشور یا یک شریک غیر قابل اعتماد است ، من به عنوان یک ایرانی از دولت و رهبر خواستارم به رووسیه باور و اعتماد نکنند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۴:۱۵

کاپیتان گل کوچیک کوچه ما هم اظهار نگرانی کرد این شطرنج نیست فرق میکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۴:۲۲

کاسپاروف هم شر و ور میگه .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۵:۲۸

پوتین هرغلطی میخادبکنه فقط دست ازسرایران برداره روسیه قابل اعتمادنیست بارهبری کردن مجاهدین بزرگتری ضربه رابه ایران زدهرچندخداحقشودادکومونیسم برافتاد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۸:۲۷

خوب بود که گری کاسپاروف حمله ی آمریکا به عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین و یمن را محکوم کند. خوب بود وقتی ترامپ اشغال جولان، قدس و بیت المقدس را به رسمیت شناخت، محکوم می کرد. عجب جاندارانی روی زمین زندگی می کنند!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۱۰:۱۸

بخدا اگر کسی مثل کاسپاروف رئیس جمهور روسیه شود ...دنیا آباد میشود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۱۱:۵۴

آیا دقت کردید هر کس که سخن از آزادی و انسانیت زده و از فساد و دیکتاتوری انتقاد کرده به غربزدگی و وابستگی به آمریکا متهم شده است این امر در همه کشورهای تک صدایی و تمامیت خواه صدق میکند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۹:۱۹

جناب کاسپاروف : ما فکر میکردیم که شطرنج بازان اهل فکر هستند و در باره مسائل مهم سیاسی حساب شده صحبت میکنند. اولا تصمیمات پوتین قبلا در دومای روسیه بررسی میشود ثانیا هر فرد دیگری هم به جای پوتین بود وقتی میدید که دشمن دیرینه کشورش در همسایگی او انقلاب مخملی به راه انداخته و تمامیت ارضی کشورش را به خطر انداخته همین کار را که پوتین انجام داده و شاید شدیدتر انجام میداد و انهائی را که انقلاب مخملی در کشور همجوار راه انداخته بودند را به سزای اعمالشان میرساند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۲۳:۱۹

پوتین و حکومتهای مهره هایش دیکتاتور هستند ! بر اساس کلام خدا در قرآن بدین مضمون: زمانه و تاریخ همه چیز را برای اهل مطالعه و ایمان و انصاف ، وقایع را ثابت میکند ! چقدر بعضی ها بی منطق و بی مطالعه هستند و چقدر تعصبات کورکورانه دارند! اگر حق و حقوق خود را ندانیم و اگر تلاشی در خودشناسی خود نکنیم روزگارمان سیاه است ، چیزی که داریم میبینیم!!! العاقل یکفی بالأشاره!

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۰۰:۰۰

جالب اينجاست كه طرفداران پوتين يك مشت قشريه بيسوادند... ولي با همين بيسواد يشون حاظر نيستند يك روز هم تو روسيه زندگي كنند

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۳ ۱۴:۳۹

با اون حاظر گفتند معلومه که علامه دهر هستی!؟