• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400120403317
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد

اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تسهیلات به صنایع راکد خوزستان

اختصاص بیش از یک هزار میلیارد تسهیلات به صنایع راکد خوزستان

ایسنا/خوزستان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از اختصاص یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش به صنایع استان برای خروج از رکود این صنایع خبر داد.

مهرداد نیکو در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان که امروز، ۴ اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان دو دستور کار مورد بررسی قرار گرفت. دستور کار اول در خصوص تدوین شیوه‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی استان بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوزستان سومین استان صنعتی کشور و از نظر استقرار صنایع بزرگ، استان اول کشور است. حدود ۲۰درصد از صنایع کشور، صنایع بزرگ هستند اما این عدد در خوزستان حدود ۳۰درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان محل تمرکز صنایع بزرگ است، گفت: حدود ۹۶ درصد ارزش افزوده صنایع در صنایع بزرگ خوزستان انجام می‌شود در صورتی که این نسبت در کشور حدود ۷۳ درصد است.

نیکو ادامه داد: تمرکز صنایع بزرگ در خوزستان بیانگر این است که از منابع مالی، انسانی و زیرساخت‌های استان استفاده می‌شود و در این زمینه شرکت‌ها باید به ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود بپردازند.

وی افزود: از گذشته شرکت‌ها فعالیت‌هایی را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی داشته‌اند اما این فعالیت‌ها دارای برنامه مشخصی نبوده است. شیوه‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی استان، برنامه‌های شرکت‌ها را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی متمرکز و مشخص می‌کند و در راستای توسعه با اولویت جوامع پیرامونی شرکت‌ها اجرایی می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: بخش عمده‌ای از صنایع استان با کمتر از ظرفیت خود فعال هستند و این مساله به دلایل متعددی از جمله تقاضا مربوط است. در این زمینه باید تمهیداتی اندیشیده شود تا تولیدکنندگان درون استان بتوانند محصولات خود را صادر کنند.

نیکو عنوان کرد: خوشبختانه با گشایش‌هایی که در حال اتفاق افتادن است، می‌توانیم از ظرفیت بازار خارجی برای صادرات محصولات استفاده و زمینه افزایش تولید را برای شرکت‌های تولیدی فراهم کنیم.

وی افزود: بخشی از رکود صنایع به کمبود سرمایه در گردش مربوط است و در این زمینه در تلاش هستیم تا به تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش شرکت‌های تولیدی درون استان کمک شود. در این زمینه در دو جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی استان، یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش اختصاص یافت تا بخشی از مشکلات صنایع راکد استان مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha