• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400120403420
  • خبرنگار : 50214

استاندار یزد در معارفه مدیر کل جدید میراث فرهنگی خبر داد

ایجاد معاونت گردشگری در استان یزد برای اولین بار در کشور

ایجاد معاونت گردشگری در استان یزد برای اولین بار در کشور

ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان این که گردشگری در صدر لیست بلند ممسائل استان قرار دارد، از اخذ موافقت اولیه برای ایجاد معاونت گردشگری در استان یزد برای اولین بار در کشور خبر داد.

«مهران فاطمی» در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد که در مجموع باغ جهانی دولت آباد یزد برگزار شد، از «سید مصطفی فاطمی» به عنوان مدیری خوب، مجرب و صاحب دانش،  مودب و متین یاد کرد و گفت: البته حضور الان ایشان نیز در وزارت میراث فرهنگی، یک فرصتی بزرگ برای گردشگری کشور است که نمونه بارز آن برگزاری نمایشگاه گردشگری کشور بود که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

 وی یکی از ویژگی‌های فاطمی را اتصال و هماهنگی ایجاد شده از سوی او در بین فعالان گردشگری خواند و گفت: قطعاً همین ویژگی‌ها باعث شده تا امروز این خیل عظیم به پاس تلاشهایشان در اینجا گردهم آیند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جدا شدن آقای آخوندی از حوزه استانداری نیز برای ما سخت بود ولی نظر به این که گردشگری یک اولویت اساسی و مهم برای استان بود و در صدر لیست بلند مسائل استان قرار داشت، با انتصاب ایشان موافقت شد و البته ممورد وفاق فعالان گردشگری استان نیز بودند که امیدواریم گردشگری یزد را به قله مناسبی برسانند.

استاندار با تکرار این مطلب که یزد نوین برای اوج گرفتن نیاز به دو بال نوآوری و فناوری و بال گردشگری دارد، عنوان کرد: اقتصاد و فرهنگ یزد را می‌توانیم در تراز جهانی با گردشگری و حفظ بافت‌های تاریخی آن دنبال کنیم لذا معاونت گردشگری را در کنار سایر معاونت‌های استانداری به سارمان استخدامی کشور پیشنهاد و موافقت اولیه آن را اخد ککرده‌ایم.

وی افزود: در این باره مقرر است تا جلسه بین وزارت کشور، وزارت میراث و استانداری یزد برگزار شود تا برای اولین بار در کشور، شاهد ایجاد این معاونت در استان یزد باشیم.

فاطمی همچنین با اشاره به تصویب منطقه ویزه گردشگری استان یزد برای اولین بار در سفر اخیر ریاست جمهوری به یزد، ابراز امیدواری کرد که مدیر کل جدید میراث  فرهنگی استان این موضوع را با جدیت دنبال کند.

«جواد واحدی» معاون امور استانهای وزارت میراث فرهنگی نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و خدمات «سید مصطفی فاطمی» در دوران تصدی‌اش در استان یزد، گفت: البته اکنون نیز به عنوان مدیر کل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی از خدمات ایشان بهره مندیم.

وی از بافت تاریخی یزد به عنوان دفتر تاریخ و میراث گرانبهایی یاد کرد که به نسل کنونی امانت داده شده و باید در آینده به اهلش سپرده شود.

واحدی با بیان این که آیتم‌هایی متعددی برای انتخاب مدیر کل جدید میراث فرهنگی استان یزد مدنظر قرار گرفت، از اهتمام استاندار یزد که دست راست خود را به عنوان شایسته ترین فرد انتخاب شده برای این مهم مورد موافقت قرار داد، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که وی با شناختی که از استان و ارتباطی که با مسئولان استان دارد، در این حوزه موفق عمل کند.

«سید مصطفی فاطمی» مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری استان در این مراسم با اشاره به سابقه حضور و فعالیتش در حوزه گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی استان، اظهار کرد: اگر امروز به داشته‌های میراث فرهنگی و توسعه گردشگری و صنایع دستی استان افتخارمی‌کنیم، قطعاً حاصل فعالیت یک نفر نیست بلکه حاصل تلاش آنهایی است که دل درگروی گردشگری استان داشته اند.

وی در ادامه از همکاری‌های ساکنان و اهالی بافت‌های تاریخی، فعالان گردشگری اعم از سرمایه‌گذاران، هتلداران، هنرمندان و استادکاران و معماران و اساتید حوزه میراث فرهنگی قدردانی کرد و گفت: همچنین از فعالان دولتی از جمله نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، استانداران، فرمانداران و شهرداران که از این بخش حمایت داشته‌اند، تشکر کرد.

فاطمی با ابراز خرسندی در قبول این مسئولیت توسط احمد آخوندی، گفت: او نیز دل در گروی میراث فرهنگی دارد و سوابق درخشانی دراین سه حوزه دارد و اطمینان داریم با این تیم جدید، وضعیت بهتری را در این بخش شاهد باشیم.

وی گفت: شهر و استان یزد هر آن چیزی که بخواهد، دارد؛ از میراث فرهنگی، میراث طبیعی بی نظیر، میراث کشاورزی، از عشایر و کویر نشینان تا اقوام و ادیان مختلف، چرا که اینجا چهار راه تلاقی فرهنگ‌های ایران است.

مدیر کل سابق میراث فرهنگی استان در پایان با اشاره به یزد به عنوان اولین شهر ثبت جهانی ایران و بزرگترین بافت خشت خام، گفت: با این وجود باید قدرآدماهایمان را بدانیم که به ما کک کردند تا  این داشته را حفظ کنیم و این نیز به خاطر همدلی و اتحاد بین فعالان این حوزه است که باید حفظ و تقویت شود.

«احمد اخوندی» مدیر کل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در این مراسم با بیان این که یزد از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی برخوردار است، بیان کرد: وجود مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارزان قیمت در مقایسه با دیگر نفقاط کشور نیز بر پتانسیل گردشگری این استان افزوده است.

وی به موقعیت جغرافیایی استان در مرکزیت کشور نیز به عنوان یکی دیگر از مزیتهای گردشگری یزد یاد کرد و گفت: نباید از ظرفیتهای  استان در بخش صنایع دستی نیز غافل شویم لذا تمام اینها فرصتی بی‌بدیل است که باید مغتنم شمرده شود و امیدواریم با هم افزایی همه فعالان این بخش و مسئولان استان شاهد اجرای برنامه‌های تحولی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha