• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400120403673
  • خبرنگار : 71610

عربستان: فکر نمی‌کردیم جنگ یمن طولانی شود

عربستان: فکر نمی‌کردیم جنگ یمن طولانی شود

وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی گفت که کشورش فکر نمی‌کرد جنگ یمن طولانی شود.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان با اشاره به جنگ یمن و نقش این کشور در آن اظهار کرد: ما با شرکای خود برای کمک و محافظت از دولت (مستعفی) یمن مداخله کردیم. امیدوار بودیم این کار زیاد طول نکشد؛ اما متأسفانه بیش از آنچه انتظار داشتیم طول کشید. ما همچنان به تلاش‌های خود برای یافتن یک مسیر سیاسی به منظور حل بحران یمن ادامه می‌دهیم.

وی بدون اشاره به بی‌توجهی ریاض به خواسته‌های انصارالله یمن افزود: عربستان در ماه مارس گذشته پیشنهاد آتش‌بس را به عنوان مقدمه‌ای برای یک روند سیاسی ارائه کرد و این دومین بار بود که ریاض این پیشنهاد را ارائه کرد.

بن فرحان ادامه داد: متأسفانه حوثی‌ها (انصارالله) هنوز این موضوع را نپذیرفته‌اند و از هرگونه گفت‌وگوی مثبت در این زمینه خودداری کرده‌اند.

وزیر خارجه عربستان در ادامه با چشم‌پوشی از حملات روزانه ائتلاف متجاوز عربی به غیرنظامیان یمنی انصارالله را مسؤول تشدید تنش و بحران یمن خواند.

وی همچنین مدعی شد: عربستان جنگ یمن را آغاز نکرده است و این جنگ نتیجه تسلط حوثی‌ها بر قدرت با زور است.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن وارد مداخله نظامی در این کشور شد.

طبق گزارش سازمان ملل، این درگیری‌ها منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده و میلیون‌ها یمنی نیاز فوری به کمک بشردوستانه دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۶:۳۱

مردک اگر انصارلله شروع این جنگ بوده پس چرا مردم یمن از انصارلله دفاع می کنند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۶:۴۹

جناب‌وزیرکشور‌عربستان‌.حالا‌که‌به‌خریت‌حاکمان‌کشورت‌اعتراف‌کردی‌.بیا‌مردانگی‌کن‌ونگذار‌اینهمه‌سرمایهکش‌ ورهایمسلمان‌نابود‌شود‌‌جنگ‌را‌تمام‌نمایید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۷:۴۹

شما که جنگ رو به داخل ایران میکشیدی،حالا به ...خوردن افتادی ،آقای عادل الجبیر کجاست .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۸:۰۹

آقای وزیر عربستان سعودی صلح و آتش بس زمانی مورد قبول حوثی های یمن پذیرفته میشود که اول ازهمه نیروهای نظامی به نقطه صفر مرزی عقب نشینی کنند ۲بمباران شهرهامتوقف شود ۳خسارات که شما به کشور یمن را وارد آوردید و باعث شدید صدها هزار یمنی کشته و آواره شوند باید غرامت بپردازید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۸:۳۱

بلایی که آمریکابرسر عربستان آورد ودرباتلاق جنگ یمن گرفتارش کرد ..سیاست کثیف ابرقدرتها برای مشغول کردن کشورهای جهانسومیو دارای ثروت در توهمات وغارت ذخایر وثروت آنها

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۹:۴۲

هم جنایت و کشتار می کنند و هم طلب کار هستند این حکومت سعودی کثیف ترین و جنایت کارترین حاکمان زمین هستند . این ها مردم منطقه را به خاک وخون می کشند اول باید این چنین حکومت هایی سقوط کنند تا مردم منطقه روی آرامش ببینند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۰:۰۸

درود برکشورمسلمان عربستان به امید پیشرفت رو افسون جهان اسلام مخصوصن عربستان وایران مرگ برآمریکا مرگ برروسیه مسلمان کش

avatar

ما که گفتیم شاید عربستان شروع کننده تجاوز به یمن باشد اما تمام کننده این جنگ دلاورمردان مسلمان یمنی خواهند بود بن سلمان و پدر ش باید پاسخ کشتار هزاران زن و کودک یمنی را در همین دنیا پس بدهند و به ذلیلانه ترین وجهی بدرک واصل شوند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۱:۱۰

😄😄😄🤦‍♂️ شماها اصلا فکر می کنید مگه؟ 🤔 😄

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۱:۳۶

بی شعور احمق چنان حرف می زند انگار شعور فکر هم دارند!!!!!!!!!!!!!. وهزاران !!.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۳:۵۲

توبا اربابان خود هیچ غلتی تا حالا نکرده اید وبعد این هم نخواهید کرد چرا که خدا با مظلومان ورنج کشیده ها است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۴:۲۳

صدام همین فکر رو درقبال ایران میکرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۸:۱۵

ای کاش آنقدر که غرب نگران مردم اوکراین بودکمی هم به فکر مردم یمن می بود.انگار خون آنها رنگین تره‌.بعد میگن برابری انسانها

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۰۸:۴۹

امیدوارم به زودی زود ، یمنی ها ، خاندان آل سقوط را به درک واصل کنن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۱۱:۲۷

بله جایی که محل ظهور امام زمانه نفوز وحابیت در تظاده اول باید وهابیت را به زباله دان تاریخ پیوست کرد و بعد انتظار فرج والا انصارالله از سربازان امام زمان هستند ووبدستو ر امام عصر با داعش ووحابینون میجنگه وبه کوری چشم وحابیون بیستم وکیل پیروزی از آن انصارالله وخواهد بودو ملک سلمان باید سرنوشت صدام را تجربه کند این وعده حق بر باطل است کما اینکه دیدیم چگونه ظالمان وعده های بدخیم در جهان چگونه کارشان به به ظلالت کشید و همین امر هم انتظار به که ملکسلمانواربابانشون بای تجربه کنند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۱۳:۴۵

بله همانطورکه اکراین راسرکارگذاشتندوتنهاش گذاشتندشماهم هرموقع که جیبشان راپرکنیدازشماتبلیغ میکنندهرموقع که جیبشان خالی شدبلای اکراین ولیبی سرتان می اورند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۸:۴۰

به این می گن ذکاوت از نوع سعودی آن!! اگر همین فردا کارکنان خارجی که در بخش های متفاوت این کشور مشغول به کار هستند را از عربستان خارج کنند، این کشور به دوره پارینه سنگی پرتاب خواهد شد!!