• پنجشنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120503781
  • خبرنگار : 71661

پوتین استقلال کدام منطقه را به رسمیت شناخته؟

پوتین استقلال کدام منطقه را به رسمیت شناخته؟
نقشه منطقه دونباس

اگر به تازگی به دنبال‌کنندگان مناقشه اوکراین پیوسته باشید، احتمالا نمی‌دانید منظور دقیق خبرها از «دونباس»، «دونتسک» و «لوهانسک» چیست.

به گزارش ایسنا، دونباس نام منطقه‌ای در شرق اوکراین است که شامل دو «اوبلاست» دونتسک و لوهانسک در اوکراین می‌شود (منظور از اوبلاست در اوکراین همان ایالت یا استان است)؛ پس وقتی در اخبار این روزها، عباراتی مانند «مناقشه دونباس»، یا «جدایی‌طلبان دونباس» را می‌بینیم، باید بدانیم که منطور در واقع «جمهوری خودخوانده دونتسک» و «جمهوری خودخوانده لوهانسک» است.

به گفته شبکه خبری اسکای، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه استقلال جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» را به رسمیت شناخت.

پوتین فرمانی امضا کرد که در آن «توافقنامه‌های کمکی» میان روسیه و این دو منطقه جدایی‌طلب در شرق اوکراین طرح‌ریزی شده است.

غرب - که از قبل نسبت به استقرار حدود ۱۵۰ هزار نیروی نظامی روسی در مرزهای اوکراین هشدار داده بود - نگران است که این اقدام روسیه، مقدمه‌ای برای حمله‌ای تمام عیار باشد؛ آمریکا نیز از همین حالا این اقدام پوتین را معادل «حمله به اوکراین» دانسته است.

در تصویر زیر محل دقیق این مناطق قابل رویت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۰۹:۰۷

یاد آذزبایجان افتادم که از ایران جدا کردن همون ها میگفتن شاه بدون دفاع بخشید. حالا ببینیم اوکراین با دفاع چجوری میخواد نبخشه ؟ روسیه کشور خیلی خیلی خطرناکیه شاید یک روز بیاد بگه میخوام آذربایجان رو از ایران جدا کنم ببینیم مسئولین ما چه میکنن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۱۱:۴۶

امیدوارم دوستداران روسیه و پوتین به این واقعیت رسیده باشند که پوتین یک دیکتاتور محض و جنایتکار جنگی است ! و به دنبال کشور گشایی و ایجاد شوروی تزاری است ، کجا هستند امثال شریعتمداری که می گفتند روسیه ، شوروی نیست ! روسیه بدتر از امپراتوری تزاری است !

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۳

خفشه شو بزن بچاک