• پنجشنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400120503997
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

1045 واحد تولیدی با اشتغالزایی 25 هزار نفر در اردبیل فعال است

1045 واحد تولیدی با اشتغالزایی 25 هزار نفر در اردبیل فعال است

ایسنا/اردبیل رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل فعال است.

حسین پیرموذن  در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که به صورت ارتباط مجازی با سفیر ایران در مسکو برگزار شد، اظهار کرد: ضروری است تا مشکلات صادرکنندگان در ارتباط با عبور کامیون‌ها به تعداد ۲۵۰ دستگاه از مرز آذربایجان به سمت روسیه که مورد توافق در کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و آذربایجان بوده، بررسی و حل و فصل شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش تعرفه‌های ترجیحی نیز تعداد ۲۵۰ کالای ایرانی لحاظ شده که نسبت به کالاهای لحاظ شده کشورهای اوراسیا ۷۰ درصد عقب است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل خواستار بازبینی در این خصوص شد و گفت: باید در مورد کالاهای ایرانی نیز نسبت به اوراسیا ۵۰ به ۵۰ اعمال شده و عدالت در این خصوص رعایت شود.

پیرموذن به جانمایی مرکز تجاری در نمایشگاه آستاراخان اشاره کرد و افزود: لازم است با انجام زمانبندی حضور هیات اقتصادی ایران در آستاراخان این مرکز در اختیار هیات اقتصادی ایران قرار گیرد.

وی ظرفیت های کشاورزی و کشاورزان دارای سرمایه استان را یادآور شد و گفت: کشت فراسرزمینی در کمیسیون مشترک اقتصادی مصوب شده و در این خصوص نیز استان آماده همکاری است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: بالغ بر یک‌هزار و ۴۵ واحد تولیدی با اشتغال افزون بر ۲۵ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در استان اردبیل فعال هستند.

پیرموذن اظهار کرد: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از پایانه‌های کمرگی این استان در ۶ ماهه نخست امسال ۱۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha