• پنجشنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400120504203
  • خبرنگار : 71038

سفیر ایران در اسپانیا مطرح کرد

مشکل موجود در استراتژی غربی‌ها وناتو در غرب آسیا و منطقه اورآسیا

مشکل موجود در استراتژی غربی‌ها وناتو در غرب آسیا و منطقه اورآسیا

سفیر ایران در اسپانیا گفت : تضادی که غرب باید پاسخگو باشد، تضاد بین ادعای حفظ امنیت از طریق گسترش لشکرکشی ها با نابودی وضعیت اقتصادی و معیشت ملت‌ها از طریق وضع تحریم‌های رنگارنگ است.

به گزارش ایسنا، حسن قشقاوی سفیر ایران در سخنرانی روز گذشته خود در  دانشگاه عالی مطالعات دفاع ملی اسپانیا اظهار کرد : مشکل موجود در استراتژی غربی‌ها وناتو در غرب آسیا و منطقه اورآسیا، فقدان توازن بین ادعای حفظ امنیت با ایجاد تنگناهای معیشتی ملت‌های این مناطق به خاطر  وضع تحریم‌ها هست.

 وی در این راستا ادامه داد : نمی‌توان از یکسو با گسترش فعالیت تسلیحاتی، ادعای حفظ امنیت کشورها را کرد  و از سوی دیگر با محاصره اقتصادی و اعمال تحریم‌های رنگارنگ، این ملتها  را دچار فقر و فلاکت کرد .

قشقاوی تصریح کرد : درحالی که آمریکا از یکسو با بودجه ۷۷۰ میلیارد دلاری سال گذشته نخستین بودجه نظامی جهان را به خود اختصاص می‌دهد، با اعمال تحریم‌ها و حمایت از محاصره روزافزون اقتصادی ملت‌های غیر همسو، بستر فقر و بدبختی را برای آنان فراهم می‌نماید و از سوی دیگر درحوادث مختلف نیز اثبات شد که در روزهای سختی ملت‌های همپیمان غرب نیز پشت هم‌پیمانان خود را خالی  کرده و حمایت موثری از آنها انجام نخواهد داد.

سفیر ایران در اسپانیا گفت: توصیه ما این است که در شرایط اقتصاد کرونا زده جهان و افزایش تورم به ویژه در حوزه انرژی، همگان باید به گسترش آرامش و تعامل با یکدیگر بیاندیشند نه تحریکات و مداخلات بیشتر.

در این سخنرانی دوساعته که با حضور مسولان  دانشگاه مطالعات دفاعی و افسران بلند پایه بیش از بیست کشور جهان در مادرید برگزارشد، قشقاوی به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات مذاکرات جاری در وین، امنیت خلیج فارس، افغانستان‌، عراق و اوکراین...پرداخته و  به سوالات مختلف شرکت کنندگان در این نشست پاسخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha