• پنجشنبه / ۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1400120504247
  • منبع : مطبوعات

تصمیم با شماست آقای مجیدی!

تصمیم با شماست آقای مجیدی!

بازیکن‌سالاری؛ در ظاهر یک جمله ساده است که مفهومی روشن را دارد که در ظاهر همه موافق مقابله با این جریان هستند؛ اما در فوتبال ایران حکایت «دو صد گفته چون نیم‌کردار نیست»، صادق است. با یک مثال نه چندان قدیمی، برسیم به داستان وریا و فرهاد.

به گزارش ایسنا، سعید زاهدیان در ادامه یادداشت خود در روزنامه ایران ورزشی نوشت:‌ داستان از این قرار بود: یکی از مربیان سرخابی دو بازیکن تیمش را به‌دلیل بی‌انضباطی تنبیه و در نخستین بازی، آنها را از فهرست ۱۸ نفری خارج کرد. دو هفته بعد، در سفر به اصفهان یکی از دو بازیکن خاطی همراه تیم بود. در کنفرانس پیش از مسابقه، سؤالی با این مضمون مطرح شد: «چرا هر دو بازیکن بخشیده نشدند؟» و پاسخ سرمربی:‌ «الان منافع یک مجموعه بزرگ وسط است و نمی‌توانم زحمات یک گروه ۵۰ نفری را تباه کنم. تیم به این بازیکن نیاز داشت و تصمیم گرفتیم او را جور دیگری تنبیه کنیم. شک نکنید که این بازیکن ضمن اینکه به اشتباهش اعتراف کرده، تنبیه می‌شود و پذیرفته که در صورت تکرار بهای سنگینی بابت خطایش بپردازد. اما نفر دیگری که همراه تیم نیست، جایگزین خوب دارد!»
همزمان با این اتفاق، در باشگاه رقیب که صدرنشین بود، وقتی داد، فریاد، فحش و ناسزای مدافع تیم را سرمربی دید و شنید، به جای اینکه مثل مجیدی بازیکن خاطی را از تمرین بیرون کند، رویش را چرخاند و با دستیارهایش شروع به حرف زدن کرد؛ انگار که چیزی ندیده و نشنیده. فردا صبح، وقتی روزنامه‌ها از بی‌ادبی مدافع و بی‌تفاوتی سرمربی پرده برداشتند و آقای مربی مورد شماتت قرار گرفت، مجبور به واکنش شد. سرمربی با یک روز تأخیر، بازیکن بی‌ادب را در اختیار باشگاه گذاشت و مدافع مورد نظر در تمرین حاضر می‌شد! جالب‌تر اینکه باشگاه ابتدا اعلام بی‌خبری کرد ولی بعد از آن با جریمه نقدی ناچیزی سر و ته قضیه جمع شد.
به نظر شما پایان فصل چه اتفاقی رخ داد؟ تیمی که مربی‌اش اهل مماشات نبود، بالاتر از مربی نتیجه‌گرا که با امید قهرمانی، روی تمام اشتباهات بازیکنان چشم می‌بست، قرار گرفت. سرمربی بی‌تفاوت به‌دلیل از دست دادن صدر و انتقاد فراوان هواداران اخراج شد. این مربی بعد از آن دیگر صاحب هیچ تیمی در فوتبال ایران نشد اما مربی منضبط سال‌ها با تیمش درخشید.
حالا فرهاد مجیدی باید تصمیم سختی بگیرد؛ در شرایطی که دو مدافع خود را ندارد، باید وریا را بازگرداند یا اخراج تا انتهای فصل؟ بازگرداندن وریا به استقلال اگر در راستای منافع تیم باشد، هرگز ایرادی به آن وارد نیست اما همه- از بازیکنان گرفته تا اعضای باشگاه و حتی رسانه‌ها- باید بدانند که بازیکن‌سالاری در استقلال تاوان سنگین دارد و وریا-که کاپیتان است- هم به‌دلیل اشتباهاتش تنبیه می‌شود اما شیوه تنبیه به نظر و سلیقه سرمربی برمی‌گردد که باید به آن احترام گذاشت. کار سخت مجیدی در این روزها تفهیم این مسأله به مجموعه بازیکنان و رسانه‌هاست که از کنار بی‌انضباطی نمی‌گذرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۲۰:۲۷

وریا در سخت ترین زمانها یار ویاور استقلال بوده حتی فراتر از فرهاد مجیدی که بهترین زمان برای پول استقلال رو گذاشت ورفت،وریا یک بازیکن عادی نیست تو قلب ملیونها انسان جا داره...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۲۰:۴۴

ولی قرار بود سید و رامین دعوا کنن ما بریم تو حاشیه /: خیخیخی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۲۱:۵۴

هر چی شاه فرهاد بگه ....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۵ ۲۲:۵۱

دخالت در امر تیم داری.یعنی داره دیکته میکنه مجیدی چکار کنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۰۰:۵۳

برو بابا وریا عشقه وهمیشه درقلب ماست یادمون نرفته زمانی مربی ،کاپیتان وهمه کاره تیم بود وتیمو حفظ کرد گربه کوره نیستیم ،مجیدی هم نباید بازیکن خودشو خرد کنه کلا ایشان چشم نداره کسی از خودشو بهتر باشه متاسفانه الان مطهری بهترین نفر وگلزن تیمه ،نمیزاره داخله زمین چون بچه گانه فکر میکنه که شاید مطهری هم مثل وریا محبوبتر ازاو بشه وامار گلهای زده اش بیشتر از او بشه ما به این نتیجه رسیدم مجیدی مربی کوچکیه وبه درد استقلا نمیخوره وتیمو داره داغون میکنه اون از فروشاش وخریداش اینهم از برخورد با متعصبین تیم استقلال، براش متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۱۲:۴۸

بازگشت وریا هیچ نفعی برای استقلال نداره، تنها تاثیری که خواهد داشت، غرور و خودبزرگ بینی بیشتر این بازیکن، شکستن اقتدار مربی، و از بین رفتن حرف شنوی بقیه بازیکنها واتحاد تیم هست، امیدوارم فرهاد نشون بده شاگرد راستین ناصرخان و پورحیدری رامی هستش.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۴:۱۱

بهترین تنبیه تنبیه مالیه چون با تنبیه مالی هم باشگاه سود می‌بره هم مسایل مالی هر آدمی رو تحت شعاع قرار میده ولی اگه محروم از چند باری بشه تیم متضرر میشه بازیکن هم می‌ره دنبال عشق و حالش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۹:۴۲

بخدا مجیدی از نظر تاکتیک و یه مربی عالیه ولی از نظر انسانی......کل دنیا رو بگردید از من استقلالی تر پیدا نمیکنید ولی استقلال کل بازیای این فصل و ده نفره به میدون رفته آخه ژستد چیکار بلده چی داره که مطهری نداره مطهری که هیچی یک دهم رمضانی ام نیست حالام وریا شاه فرهاد یادت باشه کاپیتان وریا از تو بالاتره