• جمعه / ۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120604477
  • خبرنگار : 71129

روسیه به تحریم‌های اتحادیه اروپا واکنش نشان می‌دهد

روسیه به تحریم‌های اتحادیه اروپا واکنش نشان می‌دهد
وزارت خارجه روسیه

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، این کشور در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه به رسمیت شناخته شدن استقلال دو منطقه در استان دونباس اوکراین، اقداماتی سختگیرانه اتخاذ می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه همچنین آمده است: تداوم اقدامات غیردوستانه از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه باعث توقف تحولات در استان‌های ما و کمک به آنها نمی‌شود. بر اساس اصل تقابل که برای قانون بین‌الملل بنیادی است، ما نیز اقدامات سختگیرانه‌ای در پیش داریم.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: اتحادیه اروپا به جای تحلیل آنچه اتفاق افتاده و ارزیابی مجدد انتقادی نقش آنها در وضعیت لوهانسک و دونتسک، به رویکرد تحریم‌ها متوسل شده و به اشتباه بر این باور است که این تحریم‌ها راهی موثر رو به جلو هستند. هیچکس به اتحادیه اروپا اجازه نداده تا به مشکلات جنگ و صلح در اروپا رسیدگی کند چون فقط شورای امنیت سازمان ملل از این امتیاز حقوقی بین‌المللی برخوردار است.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است: پیام‌های ما به کی‌یف و کنترل کنندگان غربی آن درباره ضرورت توقف خشونت در دونباس و تحقق توافق‌های مینسک است که اصلا به آن توجهی نمی‌شود. برای آنها مردم در لوهانسک و دونتسک فقط یک ابزار چانه زنی هستند. حتی پس از به رسمیت شناخته شدن استقلال این دو منطقه شلیک خمپاره‌ای نه تنها متوقف نشده بلکه تشدید هم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۱۶:۴۶

کشورهای مستقل باید انگلیس و فرانسه را تحریم کنند،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۱۹:۳۹

نمیدونم کی به پوتین روسیه اجازه داده به کشوری مستقل تجاوز کنه .باید روسیه رو از سازمان ملل و دنیا با لگد بیرون بندازن .ایران هم باید همین کار رو بکنه .همین روسیه تمام جمهوری هایی که زمانی مال ایران بود از ما به زور گرفته .

avatar

همون کسی این اجازه را به روسیه داده که به امریکا هم این اجازه را داد که به افغانستان و عراق و لیبی و.... حمله کند و مردم اون منطقه را بکشد و ترور و ناامنی ایجاد کند کاش امریکا و کشورهای اروپایی را هم با لگد از سازمان ملل بیرون می کردند، تو توهم به سر می برید دیگه😂😂😂امریکاو روسیه و اروپا سازمان ملل را برا استعمار دیگر کشورها و در امان ماندن خودشان ساختند که الان چین هم به گروهشات اضافه شده و در اینده هم با قدرت گرفتن نظامیو اقتصادی ایران هم به گروهشان اضافه خواهد شد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۲۰:۱۹

درود بهتون

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۲۱:۵۸

ازپوتین خوشم میاد .خوب حال غربی هارو میگیره .داشتن پرومیشدن صحبت از پیوستن اکراین به ناتو میگفتن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۶ ۲۱:۰۷

تمام کشورهای جهان باید روسیه و پوتین را تحریم و فعالیت اقتصادی با آنان را قطع و ممنوع کنند !

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۱:۵۸

نظر من این هستش که کسی که از ظلم حمایت می کنه شریک ظالم هستش ، روسیه عملیات نظامی انجام نداده طبق زیر نویس تلویزیون جمهوری اسلامی بلکه رسما حمله نظامی کرده ،

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۶:۲۲

همین کاررو با ایران هم کردن. حلمه کردن ایران رو تصرف کردند لعنتیها

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۷:۵۵

حمله روسیه به اوکراین، بنا به درخواست لوگانسک و دونسک برای در امان ماندن از حملات توپخانه‌ای اوکراین انجام شده. برای همین شورای امنیت سازمان ملل به هیچ عنوان نمی‌تونه روسیه رو از این بابت محکوم کنه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۸:۰۹

تجاوز به هر سرزمینی وکشتار ملت محکوم است فرق نمیکند آمریکا باشد یا روباه مکار روسیه ؟