• شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120704815
  • خبرنگار : 71402

آمریکا آماده کمک به رئیس جمهور اوکراین برای خروج از کی‌یف/زلنسکی: مهمات می‌خواهم نه امکان تخلیه

آمریکا آماده کمک به رئیس جمهور اوکراین برای خروج از کی‌یف/زلنسکی: مهمات می‌خواهم نه امکان تخلیه

براساس گزارش رسانه‌ها، در بحبوحه پیشروی نیروهای روسی در پایتخت اوکراین، مقامات آمریکایی گفته‌اند که آماده کمک به رئیس جمهوری اوکراین به منظور ترک کی‌یف هستند.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی و اوکراینی به روزنامه واشنگتن پست گفتند که ایالات متحده خواستار کمک به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به منظور جلوگیری از بازداشت یا کشته شدن او به دست نیروهای روسی است.

در مقابل ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد واشنگتن برای کمک به او برای خارج شدن از اوکراین را رد کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی که مستقیما در جریان این تماس بوده، به نقل از زلنسکی گفته است: "نبرد اینجا در جریان است و من به مهمات نیاز دارم، نه امکان تخلیه."

این کمدین و هنرپیشه سابق پیش از این قول داده بود به مبارزه ادامه خواهد داد و گفته بود: "وقتی به ما حمله کنید، چهره ما را خواهید دید نه پشت سر ما را."

زلنسکی هم‌چنین عصر جمعه با انتشار ویدیویی در مقابل دفتر ریاست‌جمهوری و در کنار شماری از مقامات ارشد اوکراینی تاکید کرد که قصد ندارد از کی‌یف خارج شود.

آمریکا آماده کمک به رئیس جمهور اوکراین برای خروج از کی‌یف/زلنسکی: مهمات می‌خواهم نه امکان تخلیه

او گفت: ما اینجا هستیم. ما در کی‌یف هستیم. ما از اوکراین محافظت می کنیم.

او در این ویدئو در حالی که خودش دوربین را در دست گرفته و لباس سبز نظامی پوشیده بود گفت: ارتش ما اینجاست، جامعه مدنی ما اینجاست، همه ما اینجا هستیم. ما از استقلال و دولت خود دفاع می‌کنیم و به این کار ادامه خواهیم داد.

آمریکا آماده کمک به رئیس جمهور اوکراین برای خروج از کی‌یف/زلنسکی: مهمات می‌خواهم نه امکان تخلیه

نیروهای روسیه از پنجشنبه گذشته به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه وارد اوکراین شده‌اند و درگیری‌هایی میان نیروهای دو طرف و حملات موشکی در جریان است.

در تازه‌ترین واکنش‌ها، شورای امنیت سازمان ملل در تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌ای در محکومیت حمله روسیه به اوکراین با رای منفی روسیه ناکام ماند. به دنبال آن سخنگوی کاخ سفید بار دیگر تاکید کرد که دولت جو بایدن، ولادیمیر پوتین و دیگر مقامات ارشد در مسکو را به دلیل حمله روسیه به اوکراین تحریم خواهد کرد.

در همین حال سخنگوی زلنسکی در رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد که اوکراین و روسیه در حال رایزنی درباره مکان و زمان برای مذاکرات هستند. پیشتر ولادیمیر پوتین از ارتش اوکراین خواسته بود تا دولت را سرنگون کرده و برای صلح مذاکره کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۹:۵۰

زلنسکی سرنوشت محمد رضا را پیدا کرد آن هم توسط یانکی‌ها و ناتو ی جنگ طلب آنگلوساکسونی....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۰۹:۵۶

آمریکا همین کار را هم نمیتونه بکنه. تازه اگه این یارو مثل شغال فرار کنه میشه مثل ایرانی‌هایی که تو آمریکا یا جاهای دیگه برای یه لقمه ..... دیگه آمریکا از خودش نمیتونه دفاع کنه چه برسه از دیگران.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۹:۵۳

چقدنطرت چرتی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۰:۵۱

بنده خدا چقد خوش خیال بود، خدا لعنت کنه سیاست را.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۰:۵۳

...این سند جنایات روسیه هم هست ...یک روز مجارستان ..یک روز پراگ ...بعد افغانستان ....لیبی ...کنگو ..گرجستان ....اصلا آذربایجان خودمان ..و....حالا هم به این شکل بیرحمانه و دژخیم وار نوبت اکراین است ....تا فردا نکبت جدید و نوبت که رسد؟...اصول اخلاقی جهانخواری این است ....فیلم آن را هم وقیحانه پخش میکنند که رعب و هراس و وحشت را تکمیل کنند ....روسها در اقتصاد و سیاست و همجواری بسیار سفاک و قسی القلب هستند ....بیرحم و خونریز ....بیچاره آنانکه دل در گرو دوستی کرملین بسته اند ....عجب سفیهان و جانیان و شریک جرمی هستند .....این حجم از مستندات واضح و تاریخی باز هم در دام وام شبح سرخ افتادن مجال تفکر جدی میخواهد .....🤔🤔🤔

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۲۲:۱۴

نظر کاملا موافق دارم با شما . روس ها دنبال احیای شوروی صابق هست و درین مسیر از حقه ها تا قتل و کشتار استفاده خواهد کرد . امروز نوبت اوکراین هست و فراداهای نزدیک کم کم به آسیای مرکزی و جنوبی خواهد رسید . اما یک نکته که قابل قدر هست . گذشته از هر موضوعی استقامت و شجاعت زلنسکی نسبت به وطنش ستودنیست . من یک افغان هستم و میدانم فرار ریس جمهور چه دردی بزرگ و ننگین است . واقعا اگر زلنسکی کشته هم شود ارزش دارد .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۱:۰۸

در هر کشوری که آمریکا کمک کرد تا رهبر و یا رئیس جمهور کشوری از وطن خودش فراری و متواری شود فقط اوضاع وخیم شد در افغانستان کرزای و در یمن منصورعبد ربه و.....نمونه ها در اقصی نقاط جهان بیشمار است و در تاریخ ثبت است.....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۷ ۱۷:۰۶

والا خیلی وقاحت میخواد این مرد رو مورد نکوهش قرار دادن بنده خدا میجنگه لطفا بهش نتازید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۰:۰۱

زلنسیکی ثابت کرد حتی یه کمدین میتونه خیلی باشرف تر از بسیاری از مدعیان باشه ....خودباخته ها و دستمال بدست ها به تحقیر شدن عادت دارند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۲:۰۷

رئیس جمهور کمدین اوکراین!!!!رئیس جمهور مقدس روسیه!!! عملیات ویژه روسیه!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۵۱

اینکه روسیه میخواهدکشورخودراگسترش دهدبه هرقیمتی بماند،اینکه آمریکامثل همیشه بین یک یاچندکشور جنگ راه می اندازدوخودش راکنارمیکشدهم بماند،اینکه درعرض یک روزاحمله روسهابه اوکراین دنیاچه غوغایی کردوهمه روسیه راتحریم کردن ازآدمهاوشرکتها واموال وحتی ورزشکارها ......،پس برای این مردمان به ظاهرمدافع حقوق بشر بستگی داردچه کوری به کجا حمله میکند،اگه آمریکابه تک تک کشورهای فقیرحمله کند حق است،وقتی عربستان به یمن مظلوم وبی دفاع حمله کند حقوق بشرکجامیرود،جایی که منافعشان باشد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۶:۲۶

یک یهودی دلقک نما که حلقه به گوش غربیها بوده چگونه ادای مقاوت را دنبال میکند . خودش مثل موش در دقیقه 90 متواری ومردوم غرب گدایان اوکراینی را تنها خداهذ گذاشت.