• شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1400120705374
  • خبرنگار : 71461

امامی‌راد:

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به مرکزیت ایران موجب تقویت باورهای اعتقادی جامعه می‌شود

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به مرکزیت ایران موجب تقویت باورهای اعتقادی جامعه می‌شود

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به مرکزیت کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، موجب تقویت باورهای اعتقادی و قرآن محوری می‌شود که از تأکیدات دین اسلام است و ترویج فرهنگ قرآنی را به دنبال دارد.

حسین امامی‌راد، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت: جمهوری اسلامی ایران ام‌القرای جهان اسلام است و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، رویکردهای ویژه‌ای نسبت به بحث قرآن و مباحث قرآنی ایجاد شده و امروز شاهد هستیم که جوانان این مرز و بوم به برکت انقلاب در حوزه‌های مختلف از جمله روخوانی، تلاوت، حفظ، تفسیر و تواشیح و غیره سرآمد هستند و درواقع شاخصه‌ای برای کشور ما شده است.

وی با بیان این‌که کشور ما یک کشور با باورهای اعتقادی و مذهبی است، اظهار کرد: قرآن یکی از تأکیدات دین اسلام است و پیامبر(ص) در روزهای آخر عمر شریفشان دو امانت قرآن و اهل بیت(ع) را به ودیعه گذاشتند. این نشأت گرفته از باورهای اعتقادی است و این استمساک هم راه‌گشا است و این مسابقات هم که برگزار می‌شود، ریشه در اعتقادات و باورهای دینی ما دارد.  

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به مرکزیت کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، موجب تقویت باورهای اعتقادی و قرآن‌محوری می‌شود که از تأکیدات دین اسلام است و ترویج فرهنگ قرآنی را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: این اعتقادات دینی و قرآنی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم بین مردم ما وجود داشته، اما بستر شکوفایی و توجه به مسائل قرآنی فراهم نبوده و با پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های ما بیشتر رنگ و بوی قرآنی به خود گرفته است.

امامبی‌راد یادآور شد: در مجلس شورای اسلامی نیز فراکسیونی با عنوان قرآن و عترت تشکیل شده که این خودش ظرفیتی است که می‌تواند در کنار کارهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا آموزش و پرورش انجام می‌دهند به ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی کمک کند.

مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روزهای نهم تا چهاردهم اسفندماه با حضور ۶۲ شرکت‌کننده از ۲۹ کشور به صورت غیر حضوری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha