• شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400120705568
  • خبرنگار : 71647

نگاه روزنامه های جهان به سرانجام جنگ در اوکراین است

نگاه روزنامه های جهان به سرانجام جنگ در اوکراین است

جنگ در اوکراین، تیتر مهم روزنامه های امروز جهان است‌.

به گزارش ایسنا؛ آلبرت کوچویی _گوینده پیشکسوت_ در شرح مهمترین اخبار روزنامه های جهان در روز شنبه _۷ اسفند_ چنین می نویسد:

 
سرانجام جنگ

نگاه روزنامه های جهان به سرانجام جنگ در اوکراین است


سرانجام جنگ در اوکراین، نگاه نخست گاردین و به تقریب همه روزنامه های جهان است. همچنان که نگاه نخست روزنامه واشنگتن تایمز با دیگر روزنامه های آمریکا است. جنگی برای کی یف، در قلب اروپا پس از این چه خواهد شد؟ 
نگاه گاردین و با آن روزنامه های انگلیس، هم به روسیه است که گفته است، آماده مذاکره با اوکراین است. دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین می گوید روسیه آماده فرستادن دیپلمات ها برای گفت و گو است.
روزنامه های چین و با آن چاینا دیلی نوشتند: شی جین پینگ خواستار گفت و گوی روسیه و اوکراین است. او از پوتین این را خواسته است.
ال پائیس و با آن روزنامه های اسپانیا نوشته اند: آمریکا و  متحدانش نمی خواهند با ورود به جنگ، آن را وسعت بخشند. آن ها در هراس از بحران اقتصادی اند.


تحریم بی فایده

نگاه روزنامه های جهان به سرانجام جنگ در اوکراین است


روزنامه های انگلیس و با آن ها هفته نامه اکونومیست، نگاهی منتقدانه به تحریم های غرب علیه روسیه دارند. اکونومیست می گوید: غرب، به تندی روسیه را تحریم کرد. اما آیا، این می تواند مانع یک جنگ تمام عیار در اوکراین بشود؟ که نشد. در کمال شگفتی، آلمان نیز، خط گاز خود را بست. با به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری در شرق اوکراین. از سوی ولادیمیر پوتین، آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا، به تندی و سرعت علیه روسیه اعلام تحریم و محدودیت های مالی بسیار کردند.
 لوله گاز زیر دریا مشهور به «نورد ستریم» از روسیه به آلمان گاز را جاری می کند. اکونومیست می گوید: تصمیم سریع غرب در تحریم علیه روسیه، بدون اقدام دیپلماتیک، می تواند مانع جنگ در اوکراین بشود؟


سال ۲۰۲۲

نگاه روزنامه های جهان به سرانجام جنگ در اوکراین است


فایننشال تایمز نوت :  در سال ۲۰۲۲ پرسش سیاستمداران این است، آیا در دموکراسی یا در خودکامگی، است که جهان می تواند به رشد اقتصادی و شکوفایی دست یابد؟ اگر جهان سال ۲۰۲۱ سال همه در مقابله با همه گیری کرونا بود، سال ۲۰۲۲ باید سال سامان بخشیدن به بحران های حاصل از آن باشد. و البته سال خیزش چین است و سال آسیب های تغییرات آب و هوایی.

در حاشیه خبرهای امروز آمده است:

حراج سنگ های آسمانی

نگاه روزنامه های جهان به سرانجام جنگ در اوکراین است


در حالی که میلیاردرهای جهان برای تسخیر و مسکونی کردن ماه در فضا در رقابت اند، بر روی زمین، ثروتمندان برای به چنگ آوردن قطعاتی از شهاب سنگ های نادر و نامعمول آمده از فضا، می جنگند. در حراج سالانه کریستیز، این قطعات آسمانی، در اندازه های کوچک تا  پانزده گرم، به فروش رفتند. شهاب سنگ هایی که از مریخ، ماه یا از دیگر سیاره ها، آمده به حراج رفتند. مشهورترین آن ها شهاب سنگی است که در سال ۲۰۱۹ سقف خانه ای را در کاستاریکا، سوراخ کرد، خانه یک شبان آلمانی ساکن در آن جا.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha