• شنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120705621
  • خبرنگار : 71145

زلنسکی: نیاز به کمک نظامی داریم/ بلینکن: ۳۵۰ میلیون دلار دیگر کمک نظامی می‌دهیم

زلنسکی: نیاز به کمک نظامی داریم/ بلینکن: ۳۵۰ میلیون دلار دیگر کمک نظامی می‌دهیم

ولودیمیر زلنسکی امروز، شنبه گفت، این جنگ باید فورا متوقف شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در اظهاراتی گفت: ارتش تا این لحظه پایدار مانده است و ما نیاز به کمک‌های نظامی داریم.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز گفت: آمریکا کمک‌های نظامی بیشتری به ارزش ۳۵۰ میلیون دلار برای توقف حملات روسیه ارائه می‌کند.

بلینکن تاکید کرد: این بسته شامل تجهیزات نظامی دفاعی جدید برای کمک به اوکراین در مواجهه با تهدیدات خودروهای زرهی،‌ جنگنده‌ها و بالگرد و تهدیدات دیگر است.

وی اضافه کرد: این اشاره واضح دیگری به این است که آمریکا در کنار ملت اوکراین در دفاع از این کشور دارای حاکمیت مستقل و شجاع است.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا ۶۰ میلیون دلار کمک‌های نظامی به اوکراین در پاییز و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر در دسامبر در نظر گرفت.

وی اظهار کرد: با اعلام ۳۵۰ میلیون دلار در روز شنبه ارزش کلی کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین طی سال گذشته میلادی به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد.

از سوی دیگر، یک مقام اوکراینی تاکید کرد: ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهوری اوکراین بیش از ۵۰ درصد نیروهایش را برای حمله جمع کرده است. نبرد شدید در حال حاضر در داخل شهر خارکف و اطراف آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۰۹:۲۱

هی بلنکین : این انبوه تسلیحات نیست که پیروزی در جنگ را رقم میزند این روحیه و اراده نیروهاست که در میدان جنگ تعیین کننده است.....آمریکا و ارتش سنتکام 72ملتش با انبوه ارسال تجهیزات از 28 کشور در جنگ ایران و عراق که هشت سال طول کشید نه تنها خوزستان به نقشه عراق اضافه نشد بلکه ایران که حتی سیم خاردار به او فروخته نمیشد از تمامیت ارضی خود دفاع کرد و حتی یک وجب خاک به عراق نداد.....یمن نمونه ای دیگر.....افغانستان نمونه ای دیگر....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۴۴

جوک نگو جانم. اطلاعات رادیو و تلویزیون را مرور نکن. ما هم نتوانستیم یک وجب از خاک عراق را بگیریم. ضمنا ما به اندازه ۱۰ تا ارتش مثل عراق سلاح داشتیم و دست خالی نبودیم.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۲:۴۶

البته...صددرصد راست میگید...مدل شبیه ایرانی ها رو در یمن ملاحظه بفرمایید...ولی صرفنظر از دوستی ما با روسیه....من به اوکراینی ها تبریک میگم که تا حالا مقاومت کردند... اونم با تجهیزات مزخرفی که آمریکایی ها در اختیارشون گذاشتند...والا ایران به متحدینش سلاح های پیشرفته تر از این چیزی که آمریکا به اوکراین داده...داده... آخه موشک جاولین واستینگر شد اسلحه...در برابر ارتش روسیه...؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۱۲

احمق هایی که میگن ایران در جنگ ایران و عراق هیچی دریافت نکرد یه سری به ماجرای مک فارلین یا ایران کنترا بزنن یا کمک های سوریه لیبی و کره شمالی به ایران در جنگ رو برن بخونن آره حتی اسرائیل با دو میلیارد دلار به ایران جنگ افزار فروخت آره برین بخونین مثل کبک همه سرشونو کردن زیر برف حتی چین هم به ایران جنگنده و تانک فروخت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۳۳

کسی چنین ادعایی نکرده!! سوریه مردانه کمک کرد و لیبی خیانت کرد. فیلم هاش هم پخش شده اما کمک اسرائیل ازون دروغای شاخ و دم درآوره!! همیشه گفته شده همه قدرت ها به عراق کمک می کردند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۳۸

آفرین بر شما . کاملا درست می فرمایید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۲:۳۹

شاید ...ولی اصل کار... یک ارتش پاره پاره یک ملت تکه تکه... یک اتحاد جهانی پشت عراق ...سازمان اطلاعات نابود شده ایران ...وجنگ داخلی در ایران در شروع کار بود...حالا ...مثلاً از اسراعیل یک خورده اسلحه خریدیم...من سیاستمداران ایران درآن دوره رو تحسین میکنم که چنین تصمیم عاقلانه ای گرفتند والا اگه من تو دنیای اون روز جای اونها بودم توان اینکار رو نداشتم... وفقط میخوام به کسانی که با تمام تضاد های ایدولوژیک...چنین تصمیم صحیحی گرفتند اونم تو اول انقلاب که شاید بیست سی درصد مردم باسواد بودند.. بگم آفرین.....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۸:۴۷

برای شما ابراز تاسف میکنم کشوری که درحال جنگ است بسیار عادی است که برای دفاع مشروع از خودش تسلیحات بخرد تا نیروهایش توان جنگ داشته باشند انتظار داشتید که ایران دست به این اعمال نزند تا دشمن راحت تا پایتخت بیاید؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۳۹

سوریه خیانت کرد موشکی رو لیبی یاد ما داد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۳۸

کارتون تمام مرگ بر آمریکا و انگلیس

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۵۰

جنگ‌رو با f14 ها تونستیم سر هم کنیم والا صدام پدرمان را در میاورد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۴۹

درسته جانم. اف چهارده ها _ فانتوم ها_ تجهیزات دریایی_ چلچله ها_کاتیوشا ها€ انواع موشک ها که دولت پهلوی خریداری و انبار کرده بود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۰۰

مدرنترین‌ تجهیزات‌ را‌ داشتیم‌ درجنگ‌ ایران‌ وعراق‌ من‌ جمله‌ جنگنده‌ اف‌۱۴‌ وتانکهای‌ بروز‌

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۱:۳۸

عجیبه ها سیلوستر یا آرنولد رو بفرستین کارو تموم کنند مگه پهلوون پنبه های شما تو فیلمهاتون یک تنه دنیا رو نجات نمیدن؟