• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120805760
  • خبرنگار : 71661

نبرد شدید در خارکیف/ انفجار خط لوله گاز و یک پایانه نفتی در اوکراین

نبرد شدید در خارکیف/ انفجار خط لوله گاز و یک پایانه نفتی در اوکراین

مقامات اوکراینی می‌گویند، نیروهای روسیه یک خط لوله گاز در شهر خارکیف (دومین شهر بزرگ اوکراین) را منفجر کرده‌اند؛ همچنین شهر واسیلکیف هدف موشک‌های روسیه قرار گرفته و یک پایانه نفتی در این شهر دچار حریق شده است.

به گزارش ایسنا، سرویس دولتی ویژه ارتباطات و حفاظت اطلاعات اوکراین گفته است که انفجار این خط لوله می‌تواند یک "فاجعه زیست محیطی" ایجاد کند.

مقامات از شهروندان این شهر خواسته‌اند تا پنجره‌های خود را با گاز پانسمان یا پارچه مرطوب پوشانده و مایعات زیادی مصرف کنند.

دادستان ارشد اوکراین هم گفت که نیروهای روسی هنوز نتوانسته‌اند خارکف را تصرف کنند  و نبرد شدیدی در این شهر در جریان است.

این شهر با ۱.۵ میلیون نفر جمعیت، در  ۴۰ کیلومتری مرز روسیه قرار دارد.

ساعاتی قبل نیز اخباری مبنی بر اصابت موشک‌های روسی به شهر واسیلکیف در جنوب غربی پایتخت اوکراین منتشر شد.

شهردار این شهر در ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده گفت، یک پایانه نفتی به آتش کشیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۰۸:۵۲

شاهرگ ارسال انرژی به اروپا قطع شد این هم از پیامدهای اتحادیه اروپا از پیروی های کورکورانه از آمریکا....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۰۹:۴۸

این نمایش جنگ میتواند تداعی کننده رشادتهای شهیدان جنگ تحمیلی علیه ایران باشد که 8سال طول کشید ولی هرگز دشمن به شهرهای بزرگ و پایتخت نرسید و پشت مرزها زمین گیر بود و همچنین میتواند جواب کسانی باشد که موشک سازی ایران را همیشه نقد میکنند ولی از قدرت بازدارندگی آن غافلند آمریکا و ارتش72ملت سنتکامش در خاک عراق با داشتن چندین پایگاه در افغانستان همینطور در پاکستان و کشورهای عربی و ناوهای هواپیمابرش در منطقه با اینکه از اول پیروزی انقلاب حضور دارد هرگز به فکر حمله به ایران نیفتاده و نخواهد افتاد زیرا نومنه بسیار کوچک پایگاه عین الاسد و هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک و.....حالا با دقیق شدن به جنگ روسیه و اکراین اینکه گفته میشود دفاع موشکی ما خط قرمز ماست.....این مطلب فقط برای رزمندگان دیروز و جانبازان امروز قابل درک است.....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۱۶

از سران پلید و فریبکار اوکراینی هیچ بعید نیست که خودشان برای عوام فریبی و جریحه دار کردن احساسات مردم، دست به خرابکاری و هدف قرار دادن اماکن و تاسیسات کشور اوکراین بزنند.. همانند همان برج مسکونی کیف که توسط نیروهای خائن و خودفروش اوکراینی هدف قرار گرفت ..

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۸

اشتباه نظر دادی اکراین راهو برای ناتو باز کرد ناتو اگ پا جلوتر میگزاشت صددرصد منو توهم شبا نمیتونستیم بخابیم از خدا تشکر میکنم که قدرتی رو روی زمین گماشته تا قدرت های دیکرو مهار کنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۱۹

آره از خدا تشکر کن که قدرتی به نام روسیه هست که نخجوان و آذربایجان و قسمتی از ارمنستان و ۸۰درصد منابع دریای خزر و از ایران بزور گرفت ! و البته بمباران و تضعیف جنبش میرزا کوچک خان و هم اگه غیرت داشتی به پس زمینه ی افکار کمونیستی خودت اضافه کن بعد ببین با خودت چند چندی ؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۹

هرکس که با واقعه عاشورا و درس های قیام عاشورا سر سوزنی خو کرده باشد طرفدار روسیه ظالم نیست. طرفدار متجاوز نیست چه روسیه باشد چه آمریکا، قرار بود تنها مانور باشد؟ نیروهای صلح بان؟ الان در خارکیف و کیف چه می کنی؟ شیطان پلید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۱۰

زنده باد اوکراین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۲۴

سلام خداکندهرچه زودترجنگ به پایان برسدجنگ جز ویرانی وکشتارانسانهای بیگناه چیز دیگری ندارد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۳۰

غرب هر کاری دلش خواسته کرده حالا به روسیه که دیگه نمیتونه شاخ شه البته هر دو دمار مردم جهان در آوردن به جون هم بیفتن ببینن جنگ خوبه سر ملت ها در میارن کشور مارو که ضعیف کردن هردوشون اینا سیاست جهان کسی سر در نمیاره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۴۲

متجاوز متجاوز است مرگ بر روسیه متجاوز زورگو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۴:۴۰

ب روز پیروزی روسیه