• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400120805873
  • خبرنگار : 50139

مدیر آموزش و پرورش سلماس اعلام کرد

جذب ۸۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سلماس

جذب ۸۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل در سلماس

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر آموزش و پرورش سلماس از جذب ۸۳ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان طی سالتحصیلی جاری خبر داد.

ایرج افراسیابی شامگاه ۷ اسفند در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سلماس با اشاره به وضعیت جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل این شهرستان گفت: در سال تحصیلی جاری ۴۰ نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی و ۴۳ دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان با تلاش های همکاران ما در مدارس سطح شهرستان مجددا جذب آموزش و تحصیل شده اند.

افراسیابی بیان کرد: فقر فرهنگی و امتناع والدین از تحصیل فرزندان، فقر مالی خانواده‌ها، کودکان کار خیابانی، کودکان استثنایی و دارای معلولیت، پدیده مهاجرت از روستا به شهر، کودکان فاقد مدارک هویتی و ازدواج زودرس دختران از جمله دلایل بازماندگی کودکان از تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش سلماس تاکید کرد: در شرایط کنونی پیامدهای ناشی از ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده است و برای جذب کامل دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیازمند عزم همه دستگاه‌های دولتی و تامین اعتبارات مالی لازم برای تهیه اقلام آموزشی جهت ادامه تحصیل هستیم.

حجت الاسلام طباطبایی، امام جمعه سلماس نیز در این جلسه اظهار کرد: احساس مسئولیت توسط یک معلم و مربی در قبال دانش آموزانش، بزرگترین هدیه خداوند متعال به اوست چرا که هرچقدر این احساس مسئولیت بیشتر باشد فرد با وجدان بیشتری به کاری که به عهده او گذاشته شده، عمل خواهد کرد

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که وجود کودکان کار ضعفی برای همه ماست و می بایست با حداکثر تلاش خود و در حد وسع از اقدامات لازم برای حمایت از این خانواده ها دریغ ننماییم.

کاظم غنی زاده، فرماندار سلماس نیز در این جلسه آمادگی خود را جهت هرگونه حمایت از این دانش آموزان اعلام کرده و تصریح کرد: مکاتبات لازم با ادارات دولتی جهت لزوم حمایت همه جانبه از ادامه تحصیل این دانش آموزان و نیز جذب اعتبارات لازم برای ایجاد امکانات و بسته های آموزشی موردنیاز آنان از سوی فرمانداری انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha