• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400120806051
  • خبرنگار : 71610

جنگ اوکراین صفحه اختلافات تل‌آویو و ورشو را ورق می‌زند

جنگ اوکراین صفحه اختلافات تل‌آویو و ورشو را ورق می‌زند

یک رسانه فلسطینی نوشت که اعلام انتقال هیئت دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در اوکراین به لهستان درپی حمله روسیه به کی‌یف، پایان اختلافات شش ماهه میان تل‌آویو و ورشو را رقم زده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی سما گزارش داد که یائیر لاپید، رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر که به سفیر این رژیم در کی‌یف دستور داده است تا درپی حمله روسیه، به لهستان منتقل شود و در این کشور تحولات اوکراین و جنگ را دنبال کند صفحه اختلافات میان تل‌آویو و ورشو را ورق زده است.

خبرگزاری سما اعلام کرد که حمله روسیه به اوکراین، اسرائیل را بر آن داشت تا فعالیت دیپلماتیک خود را در ورشو افزایش دهد و وزارت امور خارجه این رژیم شنبه اعلام کرد که کارکنان سفارت این کشور در اوکراین که پیشتر از کی‌یف به لویو منتقل شده بودند، در لهستان مستقر خواهند شد.

لاپید در اظهاراتی که شنبه در توییتر منتشر کرد، از همکاری مفید میان دیپلمات‌های اسرائیلی و لهستانی تمجید کرده و از مقامات لهستانی برای کمک‌شان تشکر کرد.

لهستان ۲۱ مرداد سال جاری قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، یهودیان حق نخواهند داشت اموال و املاک ادعایی خود را که در دوران تسلط آلمان نازی مصادره شده و اکنون در اختیار دولت لهستان قرار دارد، از آن کشور مطالبه کنند.

تصویب این قانون منجر به شکل گیری اختلافات میان تل‌آویو و ورشو شد و این اختلافات طی چند ماه گذشته پابرجا بود.

بر اساس این قانون، تمام شکایت‌های املاکی که طی سی سال گذشته حل و فصل نشده‌اند، مشمول قانون مرور زمان خواهند شد و پرونده آن‌ها مختومه می‌شود.

تل‌آویو نیز در واکنش به تصویب این قانون تاکید کرد؛ قانونی که مجلس سفلای لهستان آن را به تصویب رسانده مانع آن می‌شود که یهودیان املاکشان را پس بگیرند و به افرادی که از واقعه ادعایی هلوکاست نجات پیدا کرده‌اند، خسارت داده نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha