• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120806271
  • خبرنگار : 71660

لوکاشنکو: اوکراین شرایط روسیه برای مذاکره را نپذیرفت / تحریم ها منجر به جنگ جهانی دیگری می شود

لوکاشنکو: اوکراین شرایط روسیه برای مذاکره را نپذیرفت / تحریم ها منجر به جنگ جهانی دیگری می شود

رئیس جمهوری بلاروس امروز (یکشنبه) گفت که اوکراین ابتدا با شرایط روسیه درخصوص مذاکرات موافقت کرد اما سپس شرایط را نپذیرفت و درخواست مذاکره را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس اظهار کرد: آن‌ها (اوکراین) با تمام نکاتی که فهرست کردم، موافقت کردند. در واقع با همه آن‌ها موافقت شد. عصر روز شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تماس گرفت اما آن‌ها نپذیرفتند. به نظرم این انتخاب آنهاست.

به گفته رئیس جمهوری بلاروس، نخبگان اوکراینی‌ از لوکاشنکو خواستند تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین تماس بگیرد و از او بخواهد تا به این کارها "پایان" دهد.

لوکاشنکو از کی‌یف خواست تا با روسیه پای میز مذاکره بنشیند.

رئیس جمهور بلاروس همچنین گفت که شهروندان بلاروس در اوکراین مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

وی افزود که کی‌یف مینسک را به سمت عملیات ویژه برای کمک به مردمش سوق می دهد. آنها روس‌ها و بلاروس‌ها را در اوکراین می‌گیرند، آنها را می‌زنند. آیا زلنسکی مرا به یک عملیات ویژه برای آزادی مردم ما در آنجا تحریک می کند؟

رئیس‌جمهور بلاروس تاکید کرد: هیچ سرباز یا سلاح بلاروسی در اوکراین وجود ندارد، زیرا روسیه برای انجام یک عملیات نظامی موفق در اوکراین به آنها نیاز ندارد. رئیس جمهور اوکراین ما را به خاطر جنگیدن در آنجا سرزنش می کند. حتی یک سرباز ما، حتی یک خودروی جنگی انجا نیست.

لوکاشنکو به خبرنگاران گفت: نه نارنجک انداز، نه اسلحه. حتی یک فشنگ بلاروسی هم وجود ندارد. نه به این دلیل که از چیزی ترسیدیم و می‌ترسیم. نه. زیرا روسیه به آن نیاز ندارد.

به گفته وی، مسکو تجهیزات نظامی و افراد کافی برای رسیدن به اهداف خود در اوکراین را دارد. این کی‌یف است که سلاح به بلاروس آورده و باندهای مسلح را برای تحریکات در مینسک سازماندهی کرده است. ابتدا اسلحه از خاک اوکراین برای ما آورده شد، سپس فراریان [رهبران مخالف] ما حتی قبل از سال ۲۰۲۰ به آنجا گریختند. در آنجا گروه‌های مسلح در اردوگاه‌هایشان سازمان‌دهی شدند و نه تنها در اردوگاه‌هایشان در دونباس، بلکه در آنجا نیز وجود داشتند.

لوکاشنکو همچنین گفت که سیاست تحریم ها با هدف حذف روسیه به عنوان یک رقیب است و منجر به جنگ جهانی دیگری می شود. او گفت: در شرایطی مانند این ما باید آگاه باشیم که چنین تحریم هایی وجود دارد. حرف های زیادی در مورد بخش بانکی گفته می شود. گاز، نفت، سوئیفت. این بدتر از جنگ است. روسیه به سمت یک جنگ جهانی سوم سوق داده می شود.

لوکاشنکو گفت: بسیار محتاط باشید و از آن دوری کنید. زیرا جنگ هسته ای پایان همه چیز است.

وی تاکید کرد که شرکت های بلاروسی با فناوری پیشرفته ممکن است به روسیه کمک کنند تا جایگزین هایی برای میکروتراشه های غربی و آسیایی پیدا کند.

او گفت: "ایالات متحده تنها ذینفع آنچه در اینجا اتفاق می افتد است. به این ترتیب می توان به اروپا جایگاه خود را نشان داد و رقبا را حذف کرد."

لوکاشنکو تاکید کرد: آنها تا مرز جنگ پیش رفته اند.آنچه امروز اتفاق می افتد ما را ترغیب می کند تا همکاری محکمی داشته باشیم. به عنوان مثال، آنها به روسیه هشدار داده اند که عرضه تجهیزات پیشرفته، در درجه اول، ریزتراشه ها و غیره را که ما در انجمن صنعتی خود  (بلاروس) تولید می کنیم، متوقف خواهند کرد.

لوکاشنکو هشدار داد که مینسک و مسکو تحریم های بسیار سختی را علیه غرب اعمال خواهند کرد. تحریم‌های ما که قرار است توسط روسیه و بلاروس اعمال شود، بسیار سخت خواهد بود... این مکانیسم‌ها از قبل شروع به کار کرده‌اند. اگر نیاز باشد، ما این اقدامات را انجام خواهیم داد، اما به ضرر خودمان نیست.

او هشدار داد که یک پرده آهنی دیگر در شرف افتادن است. این یک کلیشه ژورنالیستی است. ما به آن نیاز نداریم. ما باعث سقوط آن نمی شویم. ما بسیار  محتاط هستیم."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha