• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120806276
  • خبرنگار : 90057

"حمله به اوکراین روزانه ۲۰ میلیارد دلار هزینه برای روسیه دارد"

"حمله به اوکراین روزانه ۲۰ میلیارد دلار هزینه برای روسیه دارد"

لارنس فریدمن، "رئیس مطالعات استراتژیک بریتانیا" در مقاله‌ای برای وب سایت کینگز کالج لندن با عنوان "ماجراجویی بی پروا: جنگ‌ها به ندرت طبق برنامه پیش می‌روند، به خصوص اگر سخنان خود را باور داشته باشید" نوشت: اگر کی‌یف فقط ۱۰ روز مقاومت کند، روسیه با کمبود پول و تسلیحات مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، وی افزود: جنگ روزانه معادل ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد که برای خزانه‌داری روسیه مبلغ هنگفتی است.

او می‌گوید که نیروهای پوتین در نهایت شکست خواهند خورد، زیرا آنها قادر به مقاومت در برابر عزم استوار اوکراین نیستند. وی علت اصلی وقوع جنگ را دست کم گرفتن دشمن دانست، با توجه به اینکه این موضوع در سخنان پوتین در مورد اوکراین مشهود بود.

وی با مقایسه جنگ‌های چچن تا کریمه گفته است: آن جنگ‌ها به استقرار نیروهای عظیم بستگی نداشت. برای مثال، جنگ کریمه توسط نیروهای ویژه و جدایی طلبان طرفدار مسکو انجام شد. نمی‌توان به سرعت در مورد نتایج جنگ نتیجه‌گیری کرد، اما برداشت اولیه مهم است، زیرا روحیه کسانی که از وطن خود دفاع می‌کنند معمولاً بالاست. بسیار بالاتر از کسانی که حمله می‌کنند، به خصوص اگر مطمئن نباشند که چرا آنجا هستند.

ریهو تراس، وزیر دفاع سابق استونی نیز گفته است که اگر کی‌یف ۱۰ روز در برابر روس‌ها مقاومت کند، باید با دولت ولودیمیر زلنسکی وارد مذاکره شود.

تراس با استناد به منابع اطلاعاتی اوکراین مدعی شد که جنگ روزانه حدود ۱۵ میلیارد پوند برای روسیه هزینه دارد و آنها حداکثر برای سه تا چهار روز موشک دارند. او مدعی شد که طرح پوتین با شلیک موشک‌ها به ساختمان‌های مسکونی «به‌طور تصادفی» برای «ارعاب» اوکراینی‌ها است.

تراس همچنین مدعی شد که عملیات ویژه روسیه از ۱۸ فوریه در نزدیکی کی‌یف بوده و قصد داشت به سرعت پایتخت را تصرف کند و یک رژیم دست نشانده را مستقر کند. روس‌ها از مقاومت شدیدی که با آن مواجه شده‌اند در شوک هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۵۲

فکر کنم قیمت رو بالا دارید حساب میکنیدا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۱۹

تازه این هزینه مستقیم جنگش هست بلوکه کردن دارائیها و تحریمهای بلند مدت که بیشتر از اینها میشود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۲۱

قیمت واقعی بیشتر از اینهاست، فعلا این خون ریز وحشی، گرم آدم کشی در کوچه و خیابان های اوکراین هست و متوجه زخمی که خورده و خواهد خورد نیست.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۱۸

با موضعی که گرفتی بیشتر غربی هستی تا ایرانی! ایرانی غیرتمند هرگز از شکست گرگ در مقابل شغال وکفتار خوشحالی نمیکنه بلکه به امید خدا نظاره گر زمین خوردن همه با هم مینشیند خداوندا ظالمان را با ظالمان مشغول کن تا محرومان و مستضعفان کمی بیآسایند و بر منافقین که در مقابل جنایت غرب و نوکرانش در حق مردم مظلوم فلسطین و لبنان و یمن و سوریه و لیبی و عراق و افغانستان و ... حناق میگیرند ولی رگ انساندوستی شان موقع جنگ کفتارها برای یکطرف باد میکند لعنت بفرست آمین

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۵ ۱۷:۴۹

داداش یکم فک کن از مغزت کار بگیر ۲۰ میلیارد دلار روزانه در ماه میشهد۶۰۰ میلیارد دلاردر سال هم میشه ۷تریلیون۳۰۰ میلیارد دلار و اکه جنگ مث جنگ افغانستان و امریکا ۲۰ سال طول بکشه ۱۴۶ ترلیون دلار میشه که جدوآباد روسیه رو با تمام ذخایر معادن نفت گاز هر چی ک داره سر هم کنی ۱۴۶ تریلیون دلار نمیشه کاملا دروغه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۰۵

روسها در سوریه و عراق، برای رسیدن به اهداف سیاسی نظامی خود از امکانات مالی و انسانی ایران استفاده کردند و حالا در تجاوز به اوکراین از امکانات مالی و انسانی مسلمانان قفقازمثل چچن ها استفاده می کنند!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۲۸

داداش چجوری حساب کردی؟ مطمینین که هزینه ها رو با هم جمع زدین و ضربدر نکردین؟!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۴ ۰۸:۴۷

این هزینه فقط مختص جنگ نیست،عواقبی که جنگ داشته هم حساب شده،تحریم ها،واردات،صادرات،هزینه های مصرفی مردم و…..

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۵

چرا جنگ تو یمن رو حساب نمیکنی . ملت رو ساده فرض کردین البته کسایی که غربزده و غربگدا هستن باور میکنن این خزعبلات رو .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۲ ۲۱:۲۶

گیرم که همچی چیزی باشه. پس منتظر پرداخت هزینه های سنگین از جیب اروپا و آمریکا باشید. هزینه ای به نام بمب اتم. کسی که می بازه اونم اینقدر سنگین دیگه چیزی برای از دست دادن نداره. شمایی که می تونستید با یک تیکه برگه تعهد به ناتو نپیوستن اوکراین ماجرا رو حل کنید؛ قطعا با گریه و نابودی کشورهاتون به غلط کردن میفتید. این خط و اینم نشون

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۰۱:۴۹

خدا در شفای امثال تو عاجزه

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۱۸ ۰۹:۴۶

اگر همین پولی که خرج جنگ می شود برای ابادانی و پیشرفت کشور روسیه انجام میداد وبا دیپلماسی مسئله اوکراین را حل میکرد بهتر نبودد

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۱ ۱۰:۵۷

ببین یه چیز هست به نام گنبد اهنگی که موشک های دشمنو منحدم میکنه اگه دشمن هم مرزت باشه نمیتونی به راحتی منحدم کنی چه بسا ممکنه بمب اتم بزنه پس باید یه فاصله باشه مال همین حمله کرد روسیه