• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120806281
  • خبرنگار : 71579

/تحلیل-رای الیوم/

پوتین در فشردن دکمه بمب هسته‌ای تردید نمی‌کند

پوتین در فشردن دکمه بمب هسته‌ای تردید نمی‌کند

یک رسانه عربی فرامنطقه‌ای در تحلیلی به آخرین تحولات درگیری های روسیه و اوکراین پرداخت.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم چاپ لندن در تحلیلی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیلگر جهان عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از چشم ها پنهان شده است و گزارشات حاکی از آن است که او برای حفظ جان خود کی‌یف را ترک کرده و به شهر "لویو" در نزدیکی مرزهای لهستان رفته است و همزمان از ارتش خود خواسته که مقاومت کنند و تسلیم نشوند.

اگر این اخبار و گزارشات درست باشد ما را به یاد فرار اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان از کابل به پناهگاهی امن در ابوظبی همراه با چمدان‌های پر از دلار می‌اندازد؛ شخصی که حکومت را به طالبان تحویل داد و از طرفداران خود خواست که به تنهایی سرنوشتشان را تعیین کنند. همچنین این مساله یادآور فرار عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن است که در عربستان مستقر شد.

در این تحلیل آمده است: اگر این فرار درست از آب درآید، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بزرگ‌ترین برنده خواهد بود؛ زیرا دستاورد برجسته و اصلی پیشروی نیروهایش در شرق اوکراین و حرکت به سمت کی‌یف پایتخت این کشور، تغییر نظام حاکم در اوکراین و براندازی زلنسکی و همچنین انتصاب رئیس جمهوری هم پیمان با پوتین برای این کشور است که انتظار می‌رود یکی از ژنرال های ارتش اوکراین باشد.

این نویسنده عرب زبان تاکید دارد: نتیجه این امر مشخص بود، زمانی که رئیس جمهور اوکراین خشمگین شد و به رهبران غرب و در راس آن‌ها جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هجوم آورد و آن‌ها را به عدم حمایت از اوکراین و عدم مقابله با نیروهای روس متهم کرد و سپس دنبال کردن آن ها در شبکه های اجتماعی را متوقف کرد، واضح بود که او به نقطه پایان نزدیک شده است و فهمیده که در معرض یک فریب بزرگ قرار گرفته است و با او همچون یک " عروسک خیمه شب بازی" در چارچوب یک " بازی بین المللی" بزرگتر از حد خودش و کشورش که در ثبات و امنیت بود، تعامل شده است.

زلنسکی کشورش را به سوی پرتگاهی ویرانگر و آینده‌ای خونین که عنوان اصلی آن بی‌ثباتی و ناامنی است هدایت کرد و این وضعیت برای چندین سال تداوم خواهد داشت؛ زیرا اوکراین نه عضو اتحادیه اروپا شد و نه عضو ائتلاف ناتو بلکه خود را تنها و نشسته بر کوهی از بشکه‌های باروت و همچنین در تقابل با "بلدوزر هسته‌ای" بنام پوتین یافت که مردمش به سوی کشورهای همجوار درحال مهاجرت هستند.

در این تحلیل آمده است: هیچ کس نمی‌داند در سر پوتین چه می‌گذرد و هیچ کس نمی‌تواند گام‌های بعدی او را پیش بینی کند اما بی شک کی‌یف، ایستگاه بعدی نیروهایش خواهد بود و واضح است که او به تهدیدات آمریکا مبنی بر وضع تحریم‌های اقتصادی اهتمام نمی‌ورزد؛ زیرا این تحریم‌ها در طول ۴۰ سال از تسلیم شدن ایران عاجز ماند و اکنون به یک بار سنگین برای دولت آمریکا تبدیل شده است و ما شاهد این امر در مذاکرات وین هستیم، بنابراین این تحریم‌ها نمی‌توانند اهداف واشنگتن در تسلیم شدن پوتین را محقق کنند و بی شک او از راه‌های قوی‌تر به آن‌ها پاسخ خواهد داد.

گزینه دیگری وجود دارد که آمریکا ممکن است در کنار تحریم‌های اقتصادی آن را به کار بگیرد و آن ایجاد نیروهای مردمی مسلح برای تضعیف و بی رمق کردن پوتین و نیروهایش در اوکراین است، همانند چیزی که در کشور افغانستان در زمان اشغالگری شوروی اتفاق افتاد اما این گزینه غیر مطمئن است و پیامدهای آن تضمین شده نیست زیرا سناریویی که در " افغانستان" با به کارگیری مجاهدان موفق شد در " اوکراین مسیحی" غیر قابل تضمین است ، مساله مهم تر این است که " روسیه دوران پوتین" تجربه زیادی در تعامل با شبه نظامیان مسلح و گروه های مسلح در سوریه و قبل از آن در چچن و گرجستان و اخیرا در ازبکستان را دارد بنابراین کسی که "گروزنی" را ویران و با خاک یکسان کرد می‌تواند همان سناریو را در کی‌یف تکرار کند.

نویسنده در بخش دیگری آورده است: ما اعتراف می‌کنیم که تحریم‌های اقتصادی غرب منجر به شکست و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ شود اما این تحریم  بیش از ۸۰ سال زمان برد تا نتیجه خود را داد، آیا جو بایدن ۸۰ سال دیگر عمر خواهد کرد تا پیروزی بر دشمنش پوتین را جشن بگیرد؟

روسیه ناپلئون را شکست داد و بعد از آن نیز هیتلر را شکست داد بنابراین در سایه رهبری پوتین گمان نمی کنیم که روسیه تسلیم آمریکا شود زیرا او در وارد شدن به جنگ هسته‌ای تردید نمی‌کند و بر روی کوهی از زرادخانه نظامی نشسته است؛ زرادخانه‌ای که ۷۰۰۰ کلاهک هسته‌ای، ده‌ها هزار موشک فراصوت، هزاران جنگنده برتر از جنگنده‌های آمریکایی و ارتشی از زیردریایی‌های هسته‌ای را شامل می‌شود.

پوتین تا این لحظه برنده دور اول مقابله با آمریکا است ودرآمدهای کشورش که منبع نفت و گاز در جهان به شمار می‌رود در چند روز گذشته افزایش یافت زیرا قیمت یک بشکه نفت به ۱۰۷ دلار رسید و قیمت گاز نیز افزایش ۳۵ درصدی داشت و در صورت گسترش دایره تنش که حتما گسترش پیدا خواهد کرد این افزایش قیمت ها چند برابر خواهد شد.

به این ترتیب اقتصاد اروپا بزرگ‌ترین قربانی تحریم‌های آمریکا خواهد بود و این امر تنها به دلیل افزایش قیمت سوخت نیست بلکه به دلیل ناامنی و بی ثباتی و افزایش اختلافات داخلی و چه بسا اختلاف با آمریکا است.

در این تحلیل همچنین آمده است: اوج تحریم‌های آمریکا بیرون کردن روسیه از سیستم مالی سوئیفت بود که روسیه پیش از این با تاسیس نظام مالی مشترک با چین برای این گام آماده شده بود؛ این نظام مالی مشترک متکی بر دلار نیست بلکه برای مقابله با آن و جایگزین کردن ارزهای داخلی مانند یوان چین و روبل روسیه و ارز تمام کشورهایی است که خواهان پیوستن به این نظام مالی هستند و گفته می شود که طی پنج سال آینده سلطه دلار به پایان خواهد رسید.

نویسنده در پایان با اشاره به فروپاشی امپراتوری بریتانیا و فرانسه نوشته است: بحران اوکراین می‌تواند پیامدهایی برای ایالات متحده آمریکا به دنبال داشته باشد، زیرا این بار دشمن آن‌ها تصمیم گیرنده بلامنازع است و او خواهان احیای امپراتوری شوروی و انتقام از کسانی است که این امپراتوری را ذلیل و تجزیه کردند، او کرامت و اعتماد بنفس زیادی دارد و وارد جنگی نشد مگر اینکه پیروز از آن خارج شد و مساله خطرناک‌تر به گفته نزدیکانش این است که  او اگر مجبور شود، در فشار دادن دکمه بمب هسته‌ای تردید نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۵۱

لعنت خدا بر پوتین بخاطر کشتن کودکان بی دفاع ایجاد جنگ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۲۲

کشتاری از غیر نظامیها اتفاق نیافتاده مگر به دست فاشیستهای مزدور غرب.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۵۰

زنده باد پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۰۰

دوست عزیز همین قدر برا کودکان یمن غزه و سوریه هم ناراحت هستی.و عراق و افغانستان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۴۳

و هم پیمانان دیکتاتورش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۵

زنده باد پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۳

دوست گرامی مگر خون آنها از کودکان افغانستان وعراق ویمن وسوریه رنگین تر است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۱

لعنت بر آمریکا ه وکشورهای غربی که مسبب تمام خون ریزی های بشریت از اول تاریخ هستند کشتار سرخ پوستان آمریکا. کشتار یک سوم از جمعیت ایران در جنگ جهانی دوم با قحطی ایجاد شده توسط انگلیس کشتار مردم افغانستان توسط آمریکا وناتو کشتار مردم ویتنام کشتار با بمب شهرهای ژاپن نا کازاکی وهیروشیما کشتار مردم اروپا در جنگ جهانی اول ودوم استعمار کشورهای اسیابی بله این دست خداست جهت انتقام از آمریکا ونوچه هایش است شاید ملت ها بتوانند نفسی بکشند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۵۶

کودکان یمن و غزه کودک نیستند؟!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۲:۴۰

لعنت خدا به تو و امثال تو که اینگونه و نسنجیده رئیس جمهور ی مانند پوتین را نفرین می کند . رئیس جمهور پوتین بهترین کار را انجام دادند و همیشه بهترین تصمیم را گرفته اند .نه مانند شما که از افکار غربی های خائن حمایت می کنید که حتی به دوستان خود از پشت خنجر می زنند که این را تاریخ کاملا واضح نشان می دهد و داده است.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۷:۳۹

لعنت خدا بر پوتین و همه اعوان و انصارش. دفاع؟ چه بهانه احمقانه ای! خاک اوکراین رو اشغال کرده و در حال موشک بارانشه تازه از بمباران هسته ای هم میخواد رونمایی کنه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۰۸:۵۸

کاملأ موافقم لعنت بر پوتین، متأسفانه در کشور ما آنقدر صحبت از غرب زدگی و پرهیز از آن کردند که غافل از آن بودند که بیشتر مسئولین کشور در دام شرق زدگی گرفتار شده اند، یاعلی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۱:۱۷

لعنت به جنگ که قربانیان آن کودکان و افراد بی دفاع هستند لعنت به بانیان نا امنی و هرج و مرج

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۷ ۰۹:۲۸

لعنت خدا برشما اروپا و آمریکاپرستان که فقط اونارو میبینین. یمن سوریه عراق افغانستان فلسطین اینا هیچ

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۸ ۱۵:۴۳

چرا همه گردن پوتین را گرفته اند و میگویند پوتین شیاد است پوتین این هست و ان هست ، چرا به امریکا توجهی نمیکنید که هرچه میکشد از ان است.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۳:۵۸

این عطوان هم ار مزدور های قلم به دست با تحلیل های کیلو ئی است. زیاد رو حرفهاش نباید حساب کرد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۱۹

حضرات ما ظاهرا این عطوان رو خیلی دوست دارند..

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۲۹

بله خوب چون نژادشان نزدیک به اونوریاس وخیلی هم افتخار می کنند نمیبینید هر هفته یک دسته میروند پا بوسی اقوام وخویشان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۰۲

باید بگم زرشک !

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۳۳

پوتین! تنها دکمه رو نزنیها! زنگ بزن به کیم جون اون، و ترامپی جونت. دور همی دکمه رو بزنین. البته دقیقا منظورم دکمه فلاش تانک هست.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۱۸

خخخخخ نمک پاش، همین دلقک بازی‌ها اوکراین را به باد داد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۰۷

آفرین به پوتین که به فکر امنیت و منافع ملی روسیه است و باج به غربی ها نداد ... درس عربتی فراموش نشدنی به غربی ها و غرب گرا ها داد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۰۱

واقعا متاسفم برات که به یک جنایتکار بالفطره داری آفرین میگی. تو فعلا برو ساندیستو بخور و اظهار نظر هم نکن!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۱۷

لعنت به شما هت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۴۳

اولین ملتی که با احیای شوروی بزرگ صدمه میبینه ملت ایرانه خدا کنه هیچوقت این رویای پوتین به واقعیت تبدیل نشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۱۵

ساندیس باز کنم واست .عطش گرفتی رفیق

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۲۶

دمتون گرم . دقيقا زدي به هدف. همينكه يك سري از عاشقان غرب از اين حرفت شاكي شدن يعني حرفت درسته.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۳۱

آقا سعید لطفاخخخخخخ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۳۲

آیا توانسانی که از تجاوز یک خونخوار به یک کشور دیگر خوشحالی؟ شما بهتر است بروی یک دوره تاریخ روسیه از قرن هفدهم تا کنون را مطالعه کنی. تاریخ روسیه پر است از تجاوز به سرزمین ها و کشورها همسایه. چه در دوران تزارها، چه در دوران کمونیستها و چه دوران پس از کمونیست ها. شاید اگر تاریخ روسیه را بخوانی نظرت نسبت به روسیه و پوتین عوض شود.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۴:۰۴

جناب سعید یه عهده اوکراینی مثل شما عرب گداها یه روز به حمایت امریکا تو اکراین بر علیه دولت قانونی خودشون انقلاب رنگی راه انداختنو یه کمیدین رو رئیس جمهور کردن. همون مترسک امریکایی الان داره گریه میکنه که امریکا و اروپا بد عهد بودنو مارو تنها گزاشتن. حالا تو کاسه داغ تر از آش شدی؟ ۸ سال تمام دنیا بر علیه مون جنگید. نه یه وجب خاک دادیم نه فرار کردیم. من بعدم همچنان ساندیسمونو میخوریم و اجازه انقلاب رنگی هم نمیدیم. چه طرفمون روسیه باشه چه امریکا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۲۲:۱۸

برات متاسفم.از پوتین جنایتکار حمایت میکنی. چرا فکر میکنی هر جا ضد آمریکا عمل کنی تصمیم درستیه.اخه این چه معیار و ملاکیه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۱۸

چه ستایشی در وصف یک دیکتاتور کردی ایسنا...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۴۴

لعنت برهردوتا ماکی روز خوشی ازش ندیدیم ولی هردوتا شکست خورد رفت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۰۷

ایران بیش از ۴۰ ساله که داره از مظلومین جهان(فلسطین ولبنان و این اواخر سوریه ویمن ) دفاع میکنه،جوری که فراموش کرده ملت خودش از همه دنیا مظلومترن. موندم که یه عده چطور از یه کمونیست که حتی خدارو قبول نداره دفاع میکنن!! لعنت به پوتین.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۰۰

عادت کردیم به هر چیزی واکنش نشون بدیم انگار عقل کل هستیم دو دسته شدیم وهرکدام بخاطر توهمی که داریم یکطرف رو شر و طرف دیگر را خیر تصویر میکنیم بی آنکه یک لحظه با خود بیاندیشیم اصلاً ما کجای ماجرا هستیم؟!! خداوندا ظالمین را با ظالمان مشغول کن تا مستضعفان کمی نفس بکشند این آرزو و دعای قلبی همیشگی من است کاری هم ندارم به این حب و بغض های بیجا و تحلیلهای بیخودی، همانقدر که دریده شدن ضعفا توسط گرگها برایم ناخوشایند است دریده شدن گرگها توسط هم شادم میکند چرا که شاید مظلومی دمی بیشتر آرامش داشته باشد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۲۰

سلام وضعیت کنونی اوکراین با افغانستان قابل مقایسه نیست. در افغانستان براندازی توسط خود افغانها شکل گرفت ولی در حال حاضر اوکراین مورد تجاوز و زورگویی دیکتاتور همسایه بنام پوتین هست. بنظر بنده ریس جمهور اوکراین حتی در صورت کشته شدن و یا فرار برنده و قهرمان این تهاجم است که تن به زورگویی های پوتین دیکتاتور نداد. درود بر دمکراسی و ازادی. مرگ بر تهجر و چاپلوسی.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۲۸

باز ازین تحلیل های خودکامبخش...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۳۲

نظرت درسته واسه اقتصاد اما اقتصاد چطور بوجود میاد ؟ از مواد اولیه ک سر رشته اش نفت و گازه وقتی اینارو نداشته باشن هیچی نیستن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۳۲

نويسنده گويا فراموش كرده كه آمريكا زرداخانه هسته ايي داره با تعداد ٧٢٠٠ بمب هسته ايي ؟ خاطرش نيست كه آمريكا تنها كشوري هست كه اتفاقا از بمب هسته ايي استفاده كرده و فراموش كرده بزرگترين ناوگان هوايي و دريايي دنيا رو در اختيار داره ! در كنارش ٣٠ كشور عضو ناتو هستن كه ٣ كشور داراي بمب هسته ايي هستن و تجهيزات و موشك هاي فرا صوت دارن ! به علاوه جنگ نياز به اقتصاد قوي داره كه روسيه ١/١٠٠ اقتصاد آمريكا و آلمان و فرانسه و انگلستان هست . اينكه دنيا خواهان جنگ اتمي نيست دليل بر عدم توانايي نيست !

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۵۰

آفرین بر شما بویژه برای جمله آخر!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۵۲

هیچ کشوری به جز چین و روسیه موشک های فرا صوت نداره حتی آمریکا چند دفع آزمایش موشک های فراصوت انجام داده که موفق آمیز نبوده ... ارتش روسیه تنها ارتش که رو در رو آلمان ایستاد اوکراین به زودی تصرف میکنه و به شما غرب گرا ها درس حسابی میده ... زنده باد پوتین کبیر.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۰۶

آقای بایران تراکتور خودت اعتراف کردی که جنایتکارترین جنایتکاران همان آمریکاست وبس حتی پوتین هم شاید در تله آنها افتاده است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۳۸

سلام وعرض ادب خداوند سایه جنگ را ازسربندگانش دورکند. عده ای ازاین نویسندگان پول می‌گیرند سخن مینویسند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۲۵

جنگنده‌های روسی هیچ وقت برتر از جنگنده‌ای آمریکایی نبوده و نخواهند بود و زرادخانه و موشک‌های روسیه هم در مقابل آمریکا و کشورهای ناتو برتر نیستن ضمنا پوتین یک جنایتکار کمونیست بیش نیست و آخرش نابودیه و کسانی هم که دارن ازش تعریف میکنن معلومه چه کسانی هستن فقط بدانند که روسیه و پوتین برای منفعت خودشان باهاشون دوستی کردن و وقتی گیر بیفتن همین‌ها رو اول از هم زیر پا خواهند گذاشت

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۱۴

خدایی بین همه این حرفا این یکیو قبول داشتم مردم بخاطر دشمنی ایران با آمریکا میخوان دل خودشونو خوش کنن ک آمریکا از روسیه میترسه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۴۵

تحلیل های آبکی را برای کی می نویسید. با این تحلیل ها پوتین دیکتاتور را یک قهرمان توصیف می کنید. تجاوزگر محکوم است. روسیه اگر چه قدرت نظامی بالایی دارد اما اقتصاد موفقی ندارد. کدام محصول روسی در جهان نامی است؟ جز توپ و تفنک دفیقش اون در کره شمالی هم بمب دارد اما مردمش بیچاره هستند. نهایت پوتین و روسیه هم همین خواهد شد. از اول هم معلوم بود امریکا و اروپا مقابله نظامی نمی کنند اما تحریم ها پایه های پونین را قطع خواهند کرد. کدام کشور بر اساس روبل و یوان خرید و فروش می کند . شما حاضرید یوان و روبل بگیرید. آنوقت به کی می خواهید بدهید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۴:۵۸

هر کسی که از بمب اتم استفاده کرد در تاریخ؛ پشیمان هست چون جز مردم معمولی بی دفاع و غیرنظامی؛ هیچکس دیگر قربانی بمب اتم نخواهد بود.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۳۶

البته آمریکا استاده کرده و نه تنها پشیمان نیست حتی به خلبانهاش هم مدال داد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۱۴

وای بر ما که داریم در روزگاری زندگی می کنیم، که جنایت مفهوم دفاع پیدا کرده! لعنت بر پوتین! که اگر نبود صدها میلیون نفر در آرمش بیشتری زندگی می کردند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۲۰

بایدن اوکراین را قربانی کرد تا روسیه را درگیر جنگی فرسایشی کرده و روسیه هراسی را به اوج خود برساند. جامعه روسیه را دو تکه کرد و اقتصاد آن را متحمل شکست کرد. احتمال گسترش درگیری به کشورهای پیرامون و ضربه بیشتر به روسیه هست.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۵۷

نوبت تو هم میرسه دم تکون نده زیاد.کی آمریکا کشورتو تجزیه کرد و به کشور خودش الحاق کرد آذربایجان ارمنستان تاجیکستان ترکمنستان قرقیزستان جزء کدام کشور بود؟کی تاحالا اسلاو پرست شدی؟تاریخ قبل از انقلاب هم بخون قبل از آن هم ایران وجود داشته.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۲۶

چرا همیشه لعنت بر پوتین لعنت بر جنایتکاران غرب لعنت بر آتش افروزان آمریکا لعنت بر کلیه غربگرایان وطن فروش لعنت بر سیاستمداران بی سیاست همچون زلنسکی و افراد شبیه اوو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۴۵

شما با پوتین فامیل هستید؟ خیلی غیرتی شدی. ممدعلی شاه قاجار هم اینقدر از روسیه و تزار طرفداری نمیکرد. اینقدر اعصابت را خراب نکن.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۴۶

به نظر من مقصر همه اینها ایران شناخته میشه و باید فشار بیشتری را تحمل کنیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۳۸

کلا نویسنده در هپروت سیر کرده ایسنا مراقب باشه ک گ ب در تحریریه اش نفوذ نکرده باشه!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۳:۱۷

اتفاقا اگه گ نفوذ کرده باشه برای شما خوراک فراهم میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۰۱:۴۲

👍درودبرشما

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۴۹

شماهایی که برای غرب یقه پاره می کنین غربو وطن دوم خودتون می دونید، چرا از مظلومیت مردم یمن دفاع نکردید چرا از مردم بیچاره سوریه دفاع نکردید!!؟چون چشماشون رنگی نبود یا پوستشون سفید نبود لعنت بر آمریکا که هر جا پا گذاشت کلی جنایت و نسل کشی کرد. پوتین به ناتو و آمریکا اخطار داده بود که اوکراین خط قرمز روسیه س. در ضمن این کار روسیه کشور گشایی نیست بلکه اصلاحات سرزمینی ست ما هم روزی بحرین و جمهوری جعلی باکو........... ضمیمه خاک مقدس ایران زمین خواهیم کرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۱۶

چرا اینقدر در تواهمات فرو رفتین آمریکا و غرب بدون حتی شلیک یک گلوله تمام دارائیهای بانکی روسیه رو بالا کشیدند همون کاری که سالها با ایران کردند و بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ در کشورهای عربی انجام دادند به غربی و شرقی بودن ربطی ندارد به عقل و منطق ربط دارد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۰۸

اگه غرب بده چراهمه فک فامیلاتون میرن آنجا خوب بروروس

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۱۸

مهسا فارابی اندازه دهنت حرف بزن بچه!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۵:۵۹

تحلیل ابکی و چرندی بود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۰۰

موشک سرمت روسیه توانایی دارد یک کشور را به اندازه فرانسه نابود کند #البته برای این کار زود است #به هر حال درود بر روسیه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۰۱

دشمنان اوکراین و ملت اوکراین زیاد فلسفه بافی میکنند،،، شتر ( پوتین ) در خواب بیند پنبه دانه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۰۱

و پایانی برای روسی ها خوب شوروی با اون قدرت همین ... رو خورد که پوتین الان داره می خوره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۱۱

یقینا صادرات گاز روسيه به اروپا متوقف خواهد شد و به ناچاراروپایی ها مجبور هستند از ایران و جمهوری آذربایجان گاز صادر کنند و روسيه برای اینکه گاز ایران به اروپا صادر نشود باید حمله نظامی به جمهوری آذربایجان بکند آن هم با موشک سرمت مجهز به کلاهک اتمی تا هم زهره چشمی به دنیا بدهد وهم اروپا مجبور شود از خود روسيه گاز وارد کند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۲۸

آمریکا با این سناربو قصد جایگزینی روسیه با صادرات گاز به اروپا را دارد .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۱۳

لعنت به پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۰۷

درودبرقهرمانان ایران زمین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۱۴

بالاخره یکی باید جلوی آمریکایی حرام زاده رو بگیره چهل سال مردم رو تحریم کرد نه دولت رو تمام فشار رو ما مردم تحمل کردیم به خدا روزی هزار بار آرزوی مرگ دارم . دم پوتین گرم انشالله آتش جنگ تمام دنیا رو میگیره . یا میطوپیم یا وضع از اینی که هست بهتر میشه . مرک یه بار شیون یه بار

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۴۵

لعنت به آمریکا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۵۵

مطمعن باشن اونیکه شکست میخوره وآبروش میره همین پوتینه آشغاله میدونی هرکسی بلند پروازی میکنی یک روزی به زمین میخوره برو تاریخ رو بخون برسرشون چی آمد فعل پوتین ازشما ایرانیا داره استفاده هاشو میبره ولی شما ها متوجه نیستید آنقدر که روسیه درحق شماها درگذشته بدی کرد فکر نکنم آمریکا باشما ها کرده همان که گاز خزر را با خودش وچین داره میبره براتون کافیه وخیلی حیله های دیگه بنشین وتماشا کن وبه حرفام خواهی رسید دوستی پوتین با ایران عینهو دوستی خاله خرسست خخخخخ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۱۵

اینک شماها نگران جان اونایید و ناراحت بجاست،،مانیزهم... صادقانه ببینید روسها احساس خطر کردن کم حرف زدندوبیشتر عمل...ماچی؟؟؟اسرائیلی اومد بیخ گوشمون... ازیناگذشته واضحه دیگ ...امریکاییا وسایرین زلنسکیتونو ول کردن ب امون خداوبراش دعا میکنن..خب شمام بکنیددعا... چرا دیگ انقد .... وبنظر این خبرنگار خوب تجزیه تحلیل کرده حالا امروز یا فردا یابقولی دیروزود داره ولی سوخت وسوز نداره همچنان ک بزرگ کشورمون گفتند زوال امریکا... اینبار امریکاست ک تیکه پاره خاهد شد..شک نکنید ...هرچند شماها .....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۱۸

منظورت از انتشار این اراجیف صد من ی غاز چیه جناب ایسنا!!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۱۹

حالا چرا سنگ روسیه و آمریکا روبه سینه میزنید .زرنگ باشیم از گذشته خودمون وسرنوشت کشورها درس عبرت بگیریم . تاوقتی به معنای واقعی قوی نیستیم ‌‌درافتادن باقدرتها وحتی کشورهای کوچک بایداجتناب کرد .ماحتی در کشاورزی هم حرف برای گفتن. نداریم .کشوربزرگ با هفت اقلیم ، نیروی انسانی وافر .یک دنیایی رومیتونیم به خودمون وابسته کنیم. اما دریغ ..‌‌..نگفتن بهترازگفتن است.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۲۴

حیف وقتی که برای خواندن این مطلب گذاشتم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۴۱

ماکی روز خوش ازهردوتا ندیدیم لعنت برهردوتا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۵۹

بزاربزنن مگه ماروهشت سال بمب باران کردن کی امدگفت جنگ وقطع کنیدهاابزاربکشن همدیگرو دقیقا همون کشورهای بجون هم افتادن که ماروبمب بارون کردن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۰۹

پوتین وبوش وبقیه جنایتکاران یک وجه مشترک دارند آن این است که در جهنم همنشین هم هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۳۹

اگر اینقدر احمق باشد که بخواهد بمب اتمی استفاده کند بعنوان یک روانپریشی که دنیا را به خطر می اندازد توسط تمام کشورهای دنیامهار و برکنار خواهد شد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۶:۴۶

هر کس از پوتین حمایت میکرد ما ایرانی ها باید نمکردیم یادمان نرود حمله روسی ها به ایران

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۰۰

کسی که در فشردن دکمه بمب هسته ای تردید نمیکند انسانیت برایش هیچ اهمیتی ندارد طرز فکرش بسیار شبیه به ابوبکر البغدادی است چنین طرز فکری نشان از ذات خطرناک پوتین دارد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۲۴

حقیرتر از غربگداها در دنیا وجود نداره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۲۵

امیدوارم دکمه فشار بده تا دنیا هم دکمه پوتین فشار بدن جالب میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۲۵

جوجه رو آخر پاییز میشمارند. سیاست یعنی این. تله ای که برای سقوط و ریشه کن کردن پوتین متوهم گذاشتند و پوتین به راحتی در دام افتاد. شروع پایان پوتین. سقوط پوتین نزدیک است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۲۷

اگه جرات داره تردید نکه تا ببینه بعدش چی میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۳۶

فعلا ۲۷ کشور از ترسوشون حتی یه سرباز هم نفرستادن تا باشه که تا ببینه بعدش چی میشه، اروپا و امریکا درگیر شدن اونم بدجور درگیر شدن الان چون زخمشون گرمه حس نمیکنن بزار سرد بشه اونوقته که میبینی چه وضعی دارن اروپا پایان خودش رو امضا کرد و امریکا هم باید به وضع اقتصادی جدیدش سلام کنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۲۹

سرنوشت پوتین که از همین حالا مشخص هست. ان شاالله درس عبرتی برای بقیه خواهد شد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۳۱

بله معلومه کسی که از نظر روانی مشگل دار و دائم الخمر باشهجاسوس دوسر هیچ بعید نیست خاک بر سر ملتی که گذاشتنداوسر کار بیاد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۳۲

زنده باد پوتین بزن امریکا واروپا روسرویس کن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۳۲

لعنت بر پوتین.شتر درخواب بیند پنبه دانه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۴۲

دقیقا ، پوتین هم مثل همپیمانانش بقا حکموت را اولویت میداند و مردم پشیزی برایش ارزش ندارد و با دیکتاتوری مطلق مردمش را با بی رحمی فدای امیال کثیفش میکند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۴۶

باید جنگ رو به خاک امریکا بکشن . تا امریکایی هم بمیره ‌.مخصوصا مهاجرانی که از جنگ فرار کردن و تر سو ها هم بمیرن . چون همین مهاجرها و تر سو ها بایدن بد بخت رو سر کار اوردن . اگه عمو ترامپ بود این جوری نمی شد .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۵۰

تا پوتین هست روسیه قدرتمند می شود اما غرب هم بیکار نمیمونه و برای پوتین نقشه میکشه ..

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۵۱

مرگ بر پوتین، مرگ بر پوتین، مرگ بر پوتین جنایتکار

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۱۸

واووووووو...درست ک میگیا...روس ها جنایت کردن ولی ن بقدر المانی فرانسوی انگیلیسی ومخصوصن امریکایی... اگ روس ها جنایت کردند وفعلا هم هیچ کاری مکردندونمیکنند برای ایرانی یابقولی مارا بخیرتوامیدنیست شرمرسان ،،ایرانی روکفایت میکنه.. خب حالا این4کشور فوق چ درتاریخ گذشته ی دور چ نزدیک وچه حالا سرتاسر دروغ کلک ولجن پراکنی و دزدی وقلدری وهزاران عمل کثیفی ک تا همین امروزایرانی رو دست بگریبان کرده که نمیتونی کتمان کنی......میتونی؟؟؟؟ امریکا انگلیس فرانسه المانی تاجایک تونستن ب ایران وایرانی ظلم کردند..پس لطفا....شو ک همشون از یک کرباسندو برای ایران خیر ک هیچ شر مرسانند ماروکفایت میکنه...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۵۳

عده ای ساده لوح و تهی مغز که از یک دیکتاتور دیوانه برای خود بت ساخته اند فراموش کرده اند که روس ها بزرگترین دشمن ملت ایران بودند و بارها خاک ایران را اشغال کرده و آزادیخواهان را از دم تیغ گذرانیدند و شاید هم چند سال دیگر این بلا را سر ایران هم بیاورند، شما بدبخت هایی هستید که تسبیح گوی قاتلان آبا و اجداد خود شده اید و به نوکری تان به یک جنایتکار بالفطره افتخار می کنید، در حالی که دم از اسلام و انسانیت می زنید ولی در کنار قاتل زنان و کودکان ایستاده اید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۵۵

دیکتاتور به این میگویند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۰

اونایی که انگار پوتین پدرخوندشونه همین روسیه تزاری با فشار به ایران ببینید چقدر از مرزها و کشورای ایران وجدا کرد حالا دارید سینه چاک میدین واسش لعنت ب پوتین و روسیه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۷:۵۷

لعنت بر نویسنده این مطلب که داره از یه قاتل کثیف ‌و یه دیکتاتور بی شرف حمایت میکنه و از نوشتن مطلب ذوق کرده .کمی شرف و وجدان خوبه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۰۲

تمام بدبختی ما از پوتین است وچین دارند سواستفاده می‌کنند از ما کمی عقل سلیم داشته باشید پوتین پرستا یادتان نیست اجازه نداد ازگاز خزر استفاده کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۰۳

کاش تردید نکند وجنگ هسته‌ای رخ دهد تا از این زندگی نفرین شده خلاص بشیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۰۶

نمیدونم چرا ایران اینقد طرف روسیه میگیرین.... مثل اینگه روسیه تجاوز کرده پوتینییست ها

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۱۲

تحلیل نادرستی درج کرده اید، هر دیکتاتوری که بهانتها و بن بست میرسه دست به قلدری و دست درازی به همسایگان میکنه مثل صدام که به کوی حمله کرد، و آخرش با خفت و خوارینابود شد روسیه اقتصاد شکننده ای دارد اگر اکراین 10 روز مقاومت بکنه روسیه بازی جنگ را براحتی می بازه و مورد بعدی که نادیده گرفته اید قدرت ناتو هست که الان در لهستان سنگر گرفته

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۱۴

ما باید آماده جنگی تمام عیار با روسیه بشیم چون بعد از اوکراین نوبت ماست ، روس ها مانند گذشته از شمال حمله میکنند و شهر ها را یکی پس از دیگری اشغال میکنند قدرت دفاعی ایران در شمال بسیار بسیار ضعیف است و از طرفی تمام نیروهای کشور در جنوب هستند و ارسال آنها به شمال خیلی طول میکشه در آخر باید بگم که هممون میمیریم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۳۳

به هیچ ابر قدرتی نباید دل خوش کرد.فقط باید دست دزدها را قطع و خودمان را قوی کنیم.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۱۴

این پیر مریض فکر می‌کنه فقط خودشون سلاح هسته ای داره اکثر کشورهای بزرگ غربی وناتو سلاح اتمی دارن پوتین هیچ .... نمیتونه. زلنسکی مثل دیکتاتور نیست که فرار کنه خاری در چشم پوتینه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۲۱

روسیه فقط به اوکراین حمله کرده که حقشه.حالا یه عده جو میدن که روسیه جنایتکار و دیکتاتور و ... .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۲۲

ارزشی ها چقدر کمونیست ها را دوست دارند پیوندتان مبارک

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۲۴

کاملا درسته وپوتین تردید نمیکنه.اگر تهدید بسه واحساس ناامنی کنه مطمئن باشین بقیه کشورها از نقشه دنیا محو میشن ومقصر امریکا وناتو میباشد.بتمرگین سرجاتون وانگلک نکنید روسیه رو.چی میخواین.درکنارهم خوب وخوش وقلدری زندگی کنید ودست به دست هم ماورا رو کشف کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۲۷

با سلام متاسفانه غرب با قدرت تبلیغاتی و رسانه ایی به افکار عمومی القا میکنه مسبب جنگ پوتین و روسیه است در صورتی که کاملا برعکس و صاحبان نظران حقوق بشر دوست و انسان دوست و نگران و میهن پرستان ایران و جهان باید در همه شهر های ایران نسبت به فتنه ناتو و در راس آن امریکا تظاهرات کنن علی الخصوص در مقابل سفارتخانه هایشان و با صدور بیانیه با مضمون محکومیت ناتو و امریکا و غرب خواهان خویشتنداری روسیه و انجام مذاکرات شوند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۲۸

جنگ چهره بدی دارد و کشتن انسانهای بیگناه هم ناشایست فرق نمیکند یمنی یا عراقی یا سوری یا یهودی یا فلسطینی چین و و اروپا و آمریکا و روس همگی دنبال منافع خودشان هستند اگر چیزی بد است باید برای همه بد باشد و اگر خوب برای همه .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۱

زنده باد پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۳۰

اسم زورنامتون را بزارید روزنامه صبح مسکو مسخره کردین خودتون رو یه آدم دیوانه دیکتاتور وقتی خیلی دیکتاتور بشه مریض میشه و دیگه هیچ چیزی را درست نمیتونه تشخیص بده یه آب وقتی یک جا خیلی بمونه لجن میشه مصداق دیکتاتورها باید جامعه جهانی با هم به روسیه حمله کنن تا حساب کار دستش بیاد این بابا پوتین دوروز دیگه هوس میکنه ایران رو هم بگیره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۳۱

الحق

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۳۴

این جنگ مسبب اصلیش آمریکا هست که درآتش جنگ هیزم انداخت اگرکشورهای ناتو به فکر زیاده خواهی نبودند این جنگ رخ نمی داد مسبب جنگ ناتو وآمریکا هستند نه روسیه به فکر دفاع ازخودهست نه آمریکا فقط به منافع خودش فکرمیکندوکشورهای ضعیف راسپربلای خودش میکندامروز اوکراین همانند یوگسلاوی است که 42روزناتووامریکاان رابمباران کردند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۰

عشقه پوتین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۱

سلام ودرودبیکران خدابرپوتین بنده صالح وپاک ومتعهد ووطن پرست وخدامحوروقهرمان جهان،،،پوتین زاده شدتاکفرراویران کند وچنین خواهدشدامروزسربازان پوتین چچنیهادراکراین ایستاده دراکراین میجنگند، پوتین روسبه را امروزاینگونه سوق داده انهاکه شعورندارندببینند چشمشان بارکنندبه مرور خواهندفهمیدکه پوتبن روخواهدکردکه یک معتقدچون کوه استوارهست که خداونداورابرای نجات جها ن ازکفرنازل کرده است..

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۱۰

حالت خوبه😳😐چی زدی شما؟ کافر برای ریشه کن کردن کفر آمده؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۴

دوستان الان خبر رسیده که نویسنده مقاله فوق در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر و روان گردان، در بیمارستان بستری شده است.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۹

مرگ برامریکاوروسیه،ببینیدکی گفتم اقای پوتین خیلی تکبروغروربرداشته بودانشااله قبرخودشوبادستان خودش میکنداین حرف منوبه یادداشته باشید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۳

لعنت به ظالم. در هر رنگ و لباسی. هر دین و مذهبی.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۴

لعنت بر پوتین فک کنم جنگ جهانی سوم استارت خورد چون آمریکا نمیشه همین طوری پوتین براش ارز اندام کنه این همه تجهیزات داره اونم برای این بازی جنگ رو می‌کنه و همین طوری شوخی شوخی جنگ جهانی شروع شد ... اللهم عجل لولیک فرج

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۸

درود بر پوتین بزن ‌‌وسط اروپا امریکا خائن دستت درد نکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۹

اگر ایران نه طرف آمریکا رو بگیره نه روسیه براش امن تره چون هر دو طرف می‌خوان صاحب زمین ایران بشن ولی واقعا ازونایی که از پوتین دفاع میکنن ابراز براعت میکنم چون دارن از دیکتاتور و جنایت کار حمایت میکنن دلیل نمیشه چون ما با آمریکا مشکل داریم پناه ببریم به جنایت کار دیگه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۵۹

زنده باد پوتین باید بگیم بخاطر اینکه همین آمریکا با هم پیمانانش چندین ساله خون بیگناهان را دارن بر زمین می ریزند ممنونیم از پوتین واز ارتش نیرومند روسیه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۰۱

درودبرتمامی مردمان ایران زمین،ای کاش همه ماایرانیان چه سیاسیون،نظامیان ومردم عادی همیشه به یادداشته باشیم که فقط وفقط وبینهایت فقط بایستی روی روی پای خودمان بایستیم وبه هیچ کشوری امیدومتکی نباشیم البته تعامل خوب است امابایدخودمان راقوی نگه بداریم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۱۵

منوشماهااندازه پوتین نیستیم همه دنیا تو سیاست واماندن ما داریم تحلیلیش میکنیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۰۵

حالا قره باغ درست شد درقلب اروپا.پوتین تا اوکراینو نگیره دست بردار نیست.زخم لای گوشت ...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۱۳

جهان هم دکمه بقای پوتین و روسیه رو مث آلمان و هیتلر می کشه پایین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۱۲

لعنت بر پوتین دلم برای اوکراین میسوزد 😭😭😭😭

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۲۲

نه بابا لعنت بر اون دلقک احمقی که باز بازی گوشی ناتو اکراین را به باد داد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۵۱

وقت تاریخ رسیده وقت مرگ شرق غرب رسیده امیدخدا وقت تحویل پرچم به آقا رسیده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۳۹

طاها گچ مغز😂😁

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۴۱

چقد پست فطرتین شما که دلسوز اوکراین هستین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۲۹

نمیدونم چرا ما مردم ایران داریم باهم دعوا میکنیم غرب باجنگ اقتصادش سرپا میمونه به اوکران گفتن برو جلو ما هستم سر بنگاه پشتشه خالی کردن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۷:۳۹

زنده باد پوتین که دست آمریکا را خوانده و با قدرت مقابله کرد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۷:۴۱

ای قاجار سفتان مزدور غرب چرا برای بچه های افغانستان یمن و سوریه و عراق ناراحت نشدید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۷:۵۰

جرا آن وقت که دولت اوکراین مردم ر وس تبار نسل کشی میکرد دوستان سکوت کردند و رفتار اوکرراین شند یکمی انصاف داشته باشید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۷:۴۶

احسنت به پوتین پوزه امریکا واروپا را به خاک مالید خاک بر سر این دلقک احمق که فریب امریکا واروپا و ناتو راخورد وکشور خودش را ویران کرد زلسنکی برو بمیر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۲۱

این که این تحلیل را نوشته قطعا مهره پاچ خوار پوتین است واقعا مایه تاسف تحلیل یک خود فروخته را نشر می‌دهید زنده باد اوکراین

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۲۲

ایندفعه جنگ جهانی دوم جنگ ناپلئون نیست یا جنگ افغان نیست خودمون خرخره روس رو مجویگ

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۲۴

پوتین بند هاتا بستی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۲۶

درود بر پوتین زنده باد پوتین مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل درود بر خامنه‌ای رهبر درود بر خامنه‌ای رهبر درود بر خامنه‌ای رهبر مرگ بر بایدن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۲۸

پایان عمر کره زمین فرارسید به زودی کره زمین نابود میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۳۲

بابا شما چرا ایجوری هستید کدوم کودک کشی اون داره حقشو میگیره و به اون افراد که میگن پوتین تهدید برای میگم که فعلا امریک و غرب ا تهدید بزرگ تری هستند برای ما این جنگ باعث تضغیف هر سه شون میشه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۳۴

هیچگاه ملت ایران فراموش نخواهد کرد روسیه تزار چگونه درطول تاریخ مردم ایران را قاتل عام کردند بویژه مردم تبریز ورشت را

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۳

با این تفاسیر صدام هم به خاطر هم زبانی با مردم خوزستان به ایران حمله کرده و سران جمهوری اسلامی مقصر بودند که ایران رو به دام صدام انداختند!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۴

پوتین در اکراین شکست مفتضحانه وشرمسارانه خورده نمی‌خواهد درستش کنید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۴

این جنگ کاملا به نفع ایرانه چون که با این جنگ فشار های غرب و امریکا از ایران کم میشه پس الکی چیزای احساسی ننویسید امریکا اینهمه ادم رو تو یمن سوریه بدبخت کرد صداتون در نیومد پوتین دوتا موشک زد همه میگن بهش کودک کش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۹:۴۹

آقای پوتین آخه چرا میخوای این کار رو بکنی تو اصلا چت شده ؟این اواخر اصلا نمیشناسمت کم کم دارم ازت میترسم .تو که پسر خوبی بودی جیگر بودی عشق من بودی چرا یهو هیولا شدی ؟ سال قبل همین موقع عاشقت بودم 💔ولی تو قلب منو شکستی تو عاشق من نبودی .لعنت به تو و عشق تو و عده ی مایت لعنت به من بی شرف مانده به پایت 💔💔💔💔💔😥😥😥

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۰۷

سلام.خدا.قوت. پوتین.اگر.مرد.عاقلی.هستی.خرج.و. مخارج.جنگ.و.اتش.افروزی.را.خرج. ملت.فقیر.شوروی.بکن..تا.خدا.را.خوش آید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۲۰

لعنت خدا بر کسانیکه به غرب اعتماد میکنند واحمقترین انسانها هستند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۲۰

بازنده اصلی جنگ روسیه و بالاخص پوتین جنایتکار خواهد بود با این جنگ روسیه ی فقیر و گرسنه وضع اقتصادی بدتری خواهد داشت و تو. ماه های پیش رو اقتصادش به مراتب از ایران بدتر خواهد شد و مردم ناراضی و معترض روس کشور فدراتیو روسیه را به چند پاره تقسیم میکنن و روسیه فروپاشی میکنه و تنها باعث این قضیه پوتین و توهم ها وخودخواهی های اونه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۳۱

زنده باد پوتین قهرمان زنده باد پوتین شجاع زنده باد پوتین سلطان

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۳۹

اینها دعوا زرگری میباشد دست آمریکا ورودیه در یک کاسه است ومنافع آنها مشترک .ساده اندیش نباشید.زنده باد ایران.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۴۱

خدا نابودت کنه به نسل خودت هم رحم نمیکنی هر چند تو یک یهودی بی اصل نصب هستی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۴۴

زنده باد اکراین مرگ بر روسیه و جیره خواران قلم به دست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۴۹

درود بر پوتین کبیر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۵۱

روسیه نامردترین کشور دنیاست به هیچ قراردادی پایبند نیست درطول تاریخ بارها به ایران ضربه زد واینده نیز خواهد زد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۵۲

40 سال آمریکا ایران رو نابود کرد خون مردم تو شیشه هست پوتین دلش به مردم ایران میسوزه نباید پشت پوتین رو خالی بگذاریم بارها طرف ایران رو گرفت بخاطر تحریم ظالمانه الان هدفش نابود کردن اقتصاد آمریکاست میخواد تا ترامپ قدرتی نداره آمریکارو پایین بکشه هیچ قدرتی نداشته باشن میخواد به دنیا نشون بده که وقتی کشوری آمریکارو بزرگ نکنه مثل اوکراین آمریکا هیچ هیچ هیچ هست من بازم میگم خیالتون تخت فقط همه جوره بچسبید به روسیه چون قدرتش بالاست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۰:۵۵

This is a great lesson to ALL those traitors inside IRAN and outside IRAN. we must do anything and buil anything to protect our country. we must start building our nuclear and hydrogen and notrogen bomb immidiately ASAP. anyone that are against my country having this kind of wepons must be killed along with their entire family. zendeh bad our great leader, army, sepah, basij . zendeh bad nuclear and hydrogen and notrogen bomb. ZENDEH BAD IRAN.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۱۶

درود بر پوتین کبیر، به امید خدا سایه شوم شیطان بزرگ را از سر جهان کم میکند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۲۴

بندهطرفدارجنگ نیستم ولی خاک بر سروطن فروشهای غرب زده چراحرفی از سوریه عراق یمن نمیزنیدکه مردم بیگناه را چطوری سلاخی میکردندهمین داعش دست پرورده غرب مگه نبودبه اعتراف ترامپ جونتون یک کم وجدان داشته باشید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۳۱

نویسنده مطلب خیلی عاشق پوتین و مخالف آمریکاست که چنین اراجیفی سرهم کرده. و آنقدر بی اطلاع و بی مطالعه است که نمی‌داند بدون حضور آمریکا، آلمان هیتلری تمام روسیه را گرفته بود. روسیه آلمان را شکست نداد، بلکه حضور آمریکا باعث شکست هیتلر شد.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۳۳

عاجزماند؟این مردمندک ازدست شماعاجزندنه تحریمات

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۳۸

جناب ايرانى الاصل نوشتيد پوتين خدا محور !!!!!!كمونيست مگه خدارو قبول داره ؟يا اينكه به تازگى نظرشون عوض شده؟!!!!!قبل از اظهار فضل يه كمى تفكر

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۵۳

لعنت به هر کسی که وطنش رو به شرق و غرب بفروشه اسم خودشم می‌ذاره ایرانی الاصل

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۱:۵۷

از کی عربها تحلیلگر شدن!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۰۹

از نظری پوتین برای بیشتر به خطر نیوفتادن امنیت کشورش به اوکراین حمله کرد،حتی چندین بار هم به اروپا و ناتو هشدار داد ولی از نظر دیگه جنگ هیچوقت حل کننده ی مشکلات نبوده و فقط نفت بر روی آتیش بوده،به نظر تقصیر کار تمامی این داستان ها نه پوتین و نه اوکراین بلکه اروپا بوده،شاید اگه اروپا اوکراین رو خلع سلاح هسته ای نمیکرد روسیه هیچوقت به اوکراین حمله نمیکرد.تمامی داستان ها برمیگرده به تمایل اروپا به سلطه طلبی بر قدرت هسته ای و تمایل به کنترل قدرت نظامی روسیه توسط ناتو.باید دید سیاست مدار ها چه رویکردی دارن،فعلا که رویکرداشون مثبت نبوده،شاید در سال های اینده در اروپا قحطی به وجود بیاد سربلند باشید به درود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۴۱

ایران باید ارتش و سپاه بفرسته کمک اوکراین کنن و پوتین متجاوز را سر جایش بنشونن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۵۰

طرفدار پوتین تاریخ را بخوان تا متوجه بشی روسها با ایران چه کردند!! در دوره قاجار ۱۷شهر مارا از پیکره میهن گرفته و به خاک خودملحق کردند!!در شهریور ۱۳۲۰ نزدیک بود نه تنها تبریز باکه اذربایجان نیز از مام میهنت را جدا کند ،واگر نبود سلحشوری و غیرت آذریها سر ایران جداشده بود!!° بی غیرت و نفهم و خاین توداری از او دفاع میکنی؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۲:۵۵

عجب تحلیلی تحریم وقتی سالیان سال فشار به مردم وزیر ساخت های توسعه یک کشور وارد کرد یعنی ایزوله کردن وضعیف نگاه داشتن یک کشور حاکمان به علت مکیدن خون مردم ورفاه اقلیتی مگر احساس فشار اقتصادی میکنن لطفا برای خود توجیهات نتراشید فقط مردم است هلاک میشوند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۰۰

مرگ بر روس وشوروی به یاد روزی که روس‌ها حرم مطهر امام رضا را گلوله باران کردند با زهم می‌گوییم مرگ بر روس وتسلیت به ولی عصر امام زمان وآرزوی گرفتن انتقام از. روس بابت تخریب حرم امام رضا سال1299

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۰۶

پوتین مرگ راحتی منتظرت نیست بابت تک تک کسایی که عذاب دادی عذاب میکشی. شاید الان بخندی ولی چیزی تا پایان ریاست جمهوریت نمونده.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۰۹

چند روز بیشتر از وضع تحریم ها نمی‌گذره احتمالا نویسنده صف های عابربانک های روسیه را ندیده ، اگر این وسعت تحریم برای ایران بود چند روز هم دوام نمی آورد ، حتی مالک باشگاه چلسی هم مجبور به رها کردن باشگاه شد

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۲۴

گفتگوي تمدنها راه حل است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۲۷

اگه پوتین کوتاه بیاد کاذش تمومه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۴۲

اگر اون دکمه رو فشار دارد اروپا امریکا تماشا میکنن خاک بر سرت با لین کارشناسیت امریکا هم ۶۰۰۰بنب اتم دارد زرداخانه هسته ای دارد متحدانش هم سلاح هسته ای دارن جنگ افزارهای امریکایی از روسی برتر هستن همین اسرائیل بغل گوش خودنان ۲۰۰کلاهک هسته ای داره روسیه میخواد به کدوم جواب بده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۴۶

غرب بدنبال متلاشی کردن اسلاوها....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۲۳:۴۸

این ساندیس خور ها چقدر کثیفن!!! پوتین علنا داره جنایت می‌کنه و به مردم عادی رحم نمیکنه باز دارن طرفداری میکنن چرا چون روسیه الان رفیقشونه و الا همه میدونیم روسیه روباه مکاره. شما ساندیس خور ها که همیشه شعار کمک به مظلوم رو میدید چرا الان نمیرید از اکراین دفاع کنید.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۰۱

حرف مفته...فرارنکرده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۱۷

روس ها وطن دوست هستند، لیبرالها بی وطن و لاابال، به زادگاه خود هم خیانت می‌کنند، برای لیبرالها، نه رسم و سنت، نه اعتقاد، نه وفای به عهد، نه قرارداد و عهد نامه، نه اخلاق و نه هیچ چیزی مهم نیست، فقط به فکر منافع خود هستند و نه منافع طرف مقابل، آیا ملت‌ها نباید درس بگیرند که چگونه لیبرالیزم، نه به دموکراسی اعتقاد دارد و نه به حقوق بشر و نه به هیچ چیز دیگر، لیبرالیزم همان یاغی ها و اراذل و اوباش با ظاهری متمدن هستند ولی پشت این ماسک چهره فریب و نیرنگ نهفته است.....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۱۹

دم پوتین گرم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۲۶

دولت روسیه حق دفاع از خود و امنیت سرزمین اسلاو را دارد زلنسکی مهره سیا و موساد پای ناتو غاصب و متجاوز را به مرزهای روسیه گشود، کشورهای حقیر و پست فطرت شرق اروپا مانند رومانی، بلغارستان و لهستان مانند سگ دست آموزناتو می مانند که به دستور آمریکا تکه ای گوشت برای آنها پرت کند و آنها دم تکان بدن، کشورهایی که با چاپلوسی اتحادیه اروپا و امریکا روسیه را با زبان و نژاد مشترک خود، تحریم کنند، از این کشورها حقیرتر و تو سری خور تر هم هست؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۲۸

تنها پوتین میتونه جلوی جولان حرومزاده هایی مثل فرانسه و انگلیس و آمریکا رو بگیره. به زودی اوکراین به روسیه ملحق میشه.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۳۸

خاک تو سرت که می‌روی از تحلیل گر دیگر استفاده می کنید وو قت ما را بی جهت هز همه چرت و پرت گفتن گرفتی بلند سو برو دنبال نخود جمع کردنت تو به این تحلیل ها چه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۰:۴۶

آقای بهرامی نمیگم روسیه خوبه اما اما اما فقط بگو پوتین چندتا کودک کشته و روسای جمهور قبلی آمریکا و سیاستمداران غربی که عزیز دل شما هستن چندتا؟

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۰۶

تحلیل های آبکی عطوان دیگه واسه کسی جالب نیست چون هیچ کدومشون ریشه در واقعیت نداره و از روی سر سپردگی به پول و جیب خودشه هرکی پول بده این به اصطلاح تحلیلگر به نفع اون جناح تحلیل میکنه!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۱:۳۱

موقعی که صهیونیت ها به یمن حمله میکردن چی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۳:۱۲

پوتین کبیر ؟ اونیکه کبیر بود کوروش بود این پوتین خیلی کثیفه

avatar

لعنت بر شما که نظرات تحلیلی ديگران را بدون توجه به بازخورد خبر پخش می‌کنید جنگ جهانی و رویارویی خیر و شر نزدیک است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۶:۵۳

پوتین وافرادی مثل پوتین که از جنگ و خون ریزی هم نوعانشون لذت میبرن... قطعا شیطان و خبیثند و بیشک فاقد انسانیت وشعور واگاهی.... این افراد مریض نه خداشناسند نه خداترس... نه وجدانی دارند... نه رحمی بر دل

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۷:۵۶

آنهایی که زنده باد پوتین میگویند هما ریشه تودهای دارند دو رگه ها

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۸:۰۳

نویسنده مزدور و مواجب بگیر پوتین جنایتکار و خونخواره

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۸:۳۰

خب معلومه ، نویسنده عربه و مانند فرهنگ عرب‌ها نوشته و تحلیل کرده، زلنسکی هر لحظه از داخل کی یف فیلم میگیره و میگه داخل شهر هست و مرگ رو به فرار ترجیح داده، فک کنم پول خوبی گیر نویسنده اومده.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۹:۱۰

پوتین انسان نیست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۹:۳۹

پوتین و بایدن هر دو منفور و قاتل هستند.مرگ بر پوتین و بایدن ملعون...

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۰۹:۴۹

شما از تحلیل پیداست نوکر و سر سپرده روسیه هستی شاید هم منفعتت ایجاب میکنه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۰:۲۷

لعنت به پوتین کودک کش

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۰:۳۵

سانسور کردن اظهار نظر دیگران کار درستی نیست واقعا متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۰:۴۰

پوتین تو گل گیر کرده .

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۱:۱۱

امیدوارم جهان از شر جنگ افروزان و جنگ طلبان رها بشه، روزی برسه که همه جا شادی و جشن و رقص و پایکوبی باشه، همه بخندن و سالم باشن و به همنوعان و طبیعت و حیوانات مِهر بورزند. ادیان و اندیشه ها و سلیقه ها بدون تحمیل کنار هم زندگی کنند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۱:۱۴

انسان باید چقدر بیشرف باشدکه از یک موجود پست ولجن وروانی به نام پوتین طرفداری کند که کاری جر اشغالگری بلد نیست.اون بی مغزهایی که از روسها طرفداری میکنن یادشون میارم که قسمت بزرگی از ایرانو روسها اشغال کرده اند.وچه جنایتهایی که هم در آن زمان وهم الان در حق مردم مظلوم منطقه نمیکنن.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۱:۲۹

تحلیل کودکانه ای است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۱:۴۹

پوتین هیچ غلطی نمی تواند بکند، نوکران پوتین در ایران بیشتر از او دهان می درانند!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۵۵

چنان مثل سگ دروغ میگید که آدم یاده یزید زنا زاده میوفته.بس کنید این بازی کثیفو

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۳:۰۲

پوتین دیکتاتور است،و از دیکتاتورها هیچ کاری بعید نیست.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۴:۳۳

اونایی که توایران میگن زنده باد پوتین یادتون نره روس ها همین ۱۰۰سال پیش به خاکتون تجاوز کردن

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۸:۱۰

روانی و خودخواه و روباه

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۸:۲۴

وای خداکنه که پوتین نفهمه مابه کفش نظامیامون میگیم پوتین ،الان اعصاب نداره داستان میشه 🥴🥴🥴😱😱😱

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۸:۵۷

ناتو به روسیه قول داده بود که به کشورهای همسایه روسیه برای عضویت کاری نداشته باشد اما زیر قولش زد پس روسیه حق دارد احساس خطر کرده و با اقتدار برخورد كند.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۹:۴۲

سعی کنید دروغ پخش نکنید . ریس جمهور اوکراین در کیف هست و در کنار دیگر سربازان در حال جنگ با ارتش تا دندان مسلح روس تزاری است.حکم ستاد تبلیغات جنگ روسیه را بازی نکنید .روزگاری کشور خودمان نیز مورد هجوم متجاوزان قرار گرفت .پس باید بدانید تجاوز به وطن یعنی چی.البته این شما که در حکم سخنگوی ارتش روسیه هستید اصلاچیری از مقاومت نمی‌دانید از وطن هم نمی‌دانید پس بهتر است که چرت نگویید......

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۹:۴۷

هی شما ها چرا اراجیف میبافید ببنید آمریکا اگه دخالتی در جنگ اوکراین و روسیه بکنه روسیه و آمریکا گفتن جنگ جهانی سومم آغاز میشه اگه جنگ جهانی سوم هم شروع بشه وای بحال ما میلیون ها میلیون ها انسان بی گناه می میرن پس اراجیف نبافین که بعضی ها میگن تنیجه اعتماد به غرب و آمریکا همینه آمریکا داخلی کنه کنارش ناتو هم دخالت میکنه و جنگ میشه بین روسیه و آمریکا ناتو هم کنار آمریکا که ۳۰ کشور هستن و روسیه هم به بقیه کشور ها فشار میاره که به جنگ آمریکا و ناتو بیان و این آغاز جنگ جهانی

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۹:۴۹

چه تحلیل آبکی و جانبدارانه و البته بجای تحلیل تبدیل به ماشین تبلیعاتی پوتین شده و در واقع منتقل کننده خواسته های پوتین یا القای جنگ روانی بر علیه حریف. از یک تحلیل گر بعید است اینقدر جانبدارانه و بی مبنا بنویسد و بگوید ا

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۲۱:۲۱

پوتین در باتلاق اوکراین دفن شد و از این دیکتاتور جز تهدید چیزی نمانده

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۲۱:۵۹

داشتن بمب هسته ای و فراصوت که افتخار نیست بلکه ابزاری است برای کشتار مردم و کودکان بی گناه که حق زیستن آزاد را دارند.حالا چه روسیه و چه غرب و چه آمریکا فرقی ندارن .پس مرگ بر دارندگان وسازندگان بمب هسته ای

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۱:۱۵

روسوفیل ها بهتر هست جنایات روسیه در کشور عزیزمان را مرور کنند. بزرگترین ضربات را در طول تاریخ از روسیه خورده ایم ولی متاسفانه شعار نه شرقی نه غربی به غش کردن به سمت شرق تقلیل یافته است. فایل صوتی دکتر ظریف در رابطه با نگاه روسیه به ایران بخش کوچکی از چهره ی پنهان آنهاست. متاسفانه امروز اوکراین به زمین بازی غرب و شرق تبدیل شده و فردا نگرانیم از اینکه زمین بازی ایران باشد. بهتر هست قبل از اینکه دیر بشود خودمان را از خواب زدگی خلاص کنیم

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۳ ۱۲:۰۴

جنگ ویرانگراست امادفاع مقدس است

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۱ ۲۳:۴۵

با خوندن این مطالب در سایت های ایرانی به نفوذ روسیه در ایران بیشتر اگاه میشیم.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۲۶ ۰۰:۰۵

جنگ اتمی یعنی نابود کل بشریت ، اگر پوتین اغاز کننده باشه قبل ازنکه بخواد دکمه رو بفشاره توسط ژنرال های خودش تیر خلاط میخوره