• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1400120806347
  • خبرنگار : 71431

انتقاد از کاهش ناگهانی سرعت مجاز در جاده ها/ ۶۰۰ شهر کشور کمربندی ندارد

انتقاد از کاهش ناگهانی سرعت مجاز در جاده ها/ ۶۰۰ شهر کشور کمربندی ندارد

رئیس پلیس ترافیک شهری از تغییر ناگهانی سرعت در برخی از راه ها انتقاد کرده و از راهداری خواست که آن را اصلاح کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سلیمی در جلسه هماهنگی طرح ترافیک ویژه نوروز که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد گفت: از دهم اسفند ماه مرحله اول طرح ترافیکی ویژه نوروز در سطح شهرها به اجرا در خواهد آمد. این طرح برای ساماندهی و مدیریت ترافیک در اطراف مراکز خرید و اماکن پر تجمع است. در همین راستا نیز لازم است که با توجه به افزایش حجم ترافیک در این مراکز دستگاه های امدادی نیز نسبت به استقرار و پوشش این مناطق اقدام کنند.

وی با بیان اینکه فاز بعدی طرح ترافیکی نیز همزمان با اجرای طرح ویژه ترافیک نوروز ۱۴۰۰ در جاده ها اجرا خواهد شد، گفت: امسال پیش بینی های ما این است که سفرها با توجه به همزمانی پایان تعطلات نوروزی و آغاز ماه مبارک رمضان بطور متراکم انجام شده و تعداد سفرها نیز افزایش یابد. از این رو توجه به مواردی همچون خستگی و خواب آلودگی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا نیز لازم است که بحث خدمات بین راهی به ویژه در جاده های کویری مورد توجه جدی قرار گرفته و ایستگاه های ثابت برای استراحت و ارائه خدمات فراهم شود.

وی با بیان اینکه موج بازگشت از سفرها نیز پر تراکم خواهد بود، گفت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان قطعا بسیاری از رانندگان تلاش خواهند کرد تا زودتر به مقصد برسند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ شهر کشور فاقد کمربندی است، گفت: این موضوع سبب می شود که افزایش بار ترافیک سفرهای جاده ای مستقیما بر شهر اثر بگذارد. در همین راستا نیز تدابیر لازم و تمهیدات ویژه با هماهنگی شهرداری ها و راهداری انجام شده است.

سلیمی با اشاره به شهروندانی که برای سفر به شهرهای دیگر می روند، گفت: لازم است این مسافران عزیز حتما مقررات را بطور کامل اجرا کرده و از دنده عقب در بزرگراه، توقف در محل های ممنوعه، حرکت خلاف جهت و ... پرهیز کند.

رئیس پلیس ترافیک شهری همچنین از تغییر ناگهانی سرعت مجاز در بزرگراه ها و جاده ها انتقاد کرد و گفت: یکی از مهمترین معیارهای ایمنی راه تدریجی بودن تغییرات در مسیر است. به عنوان مثال در مسیر گرمسار - آرادان ناگهان سقف سرعت مجاز از ۱۱۰ کیلومتر به ۶۰ کیلومتر کاهش پیدا می کند و در همان نقطه هم یک دوربین قرار گرفته که سرعت بیش از ۶۰ کیلومتر را جریمه می کند یا در گردنه آهوان ناگهان سقف سرعت ۱۱۰ کیلومتر به سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت تبدیل می شود. خب اینجا اگر شش ترمز ABS هم روی خودرو نصب باشد نمی تواند با این سرعت از ۱۱۰ کیلومتر به ۳۰ کیلومتر کاهش داد. اینها مواردی است که باید با همکاری راهداری حل و فصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha