• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120806446
  • خبرنگار : 71129

تغییر سیاست دفاعی آلمان؛ شولتس ۱۰۰ میلیارد یورو به صنایع نظامی اختصاص داد

تغییر سیاست دفاعی آلمان؛ شولتس ۱۰۰ میلیارد یورو به صنایع نظامی اختصاص داد

آلمان امروز (یکشنبه) عملا از سیاست دیرینه خود خارج شد و اولاف شولتس اعلام کرد که دولت ۱۰۰ میلیارد یورو برای سرمایه گذاری‌های نظامی از بودجه ۲۰۲۲ تامین خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در نشست اضطراری پارلمان آلمان گفت: ما باید برای امنیت کشور خود و همچنین حفاظت از آزادی و دموکراسی سرمایه گذاری کنیم. این بدان معناست که آلمان دو درصد از بازده اقتصادی خود را صرف امور دفاعی می‌کند.

آلمان مدت‌ها در برابر افزایش هزینه‌های دفاعی خود پس از رخدادهای پیش آمده در قرن بیستم مقاومت کرده بود اما حالا به دلیل حمله روسیه از این سیاستگذاری تغییر مسیر داده است.

صدراعظم آلمان همچنین در جلسه ویژه پارلمان این کشور گفت: مشخص است که ما به سرمایه گذاری بیشتر در امنیت کشور نیاز داریم.

روز شنبه دولت برلین اعلام کرد که مستقیما تسلیحات و سایر تجهیزات را به اوکراین ارسال می‌کند.

شولتس در سخنرانی خود هم‌چنین عنوان داشت: پوتین واقعیت جدیدی را ایجاد کرده است که نیاز به پاسخ روشن دارد و ما سلاح را به اوکراین تحویل خواهیم داد. اگر پوتین سیاست خود را تغییر ندهد، رهبری روسیه بهای سنگینی را که برای آن پرداخت خواهد کرد.

وی افزود:  ما در کنار اوکراین و هر کسی که شجاعانه با پوتین مقابله می‌کند، ایستاده‌ایم. پوتین جنگ تهاجمی را علیه کی‌یف به راه انداخت زیرا آزادی اوکراینی‌ها با رژیم سرکوبگر او مخالفت می‌کند. ما از هر متر مربع از خاک متحدان دفاع خواهیم کرد و در این مورد جدی هستیم.

صدراعظم آلمان ادامه داد: پوتین استفاده از نیروی نظامی را متوقف نخواهد کرد و اقداماتی که انجام داده‌ایم به متحد کردن مواضع ما کمک خواهد کرد. فروپاشی بازارهای روسیه مؤید موثر بودن تحریم‌های ما است.

او گفت که برلین علیرغم محکومیت عملیات نظامی روسیه در اوکراین، از گفت وگو با مسکو دست نمی‌کشد، زیرا بستن کانال‌های دیپلماتیک غیرمسئولانه است.

شولتس تصریح کرد: ما از مذاکره با روسیه دست نخواهیم کشید. همچنین در این شرایط سخت، وظیفه دیپلماسی باز نگه داشتن کانال‌های گفتگو است.

او این را "مسئولیت تاریخی آلمان" خواند تا اطمینان حاصل کند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه "زمان را به عقب برنگرداند".

صدراعظم آلمان در طول سخنرانی نیم ساعته خود گفت که تصمیم پوتین برای راه اندازی یک جنگ تجاوزکارانه "نقطه عطفی در تاریخ قاره ما رقم زد."

او گفت که درگیری نظامی طولانی خواهد بود و تأکید کرد که آن را «جنگ پوتین» می‌داند و «نه جنگ مردم روسیه».

شولتس تصریح کرد: این درگیری جهان را تغییر خواهد داد. او آن را "فاجعه برای اوکراین" خواند، اما گفت که "برای روسیه نیز فاجعه خواهد بود."

شولتس پنج دستورالعمل صادر کرد:

- تحویل تسلیحات به اوکراین که به گفته وی "تنها پاسخ به تجاوزات پوتین می‌تواند باشد".

- حمایت از تحریم ها علیه منافع روسیه از جمله تعلیق سیستم پرداخت سوئیفت بود.

- اطمینان از عدم سرایت جنگ به کشورهای دیگر، با استناد به اهمیت ماده 5 ناتو.

-افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی آلمان؛ و همچنین سایر تغییرات استراتژیک تاریخی، از جمله، در تلاش برای کاهش وابستگی آلمان به گاز روسیه، ساخت دو پایانه که امکان واردات گاز مایع نفتی را در بنادر برونسبوتل و ویلهلمشاون فراهم می کند.

این به دنبال تصمیم او در هفته گذشته مبنی بر تعلیق تصویب خط لوله گاز نورد استریم 2 است که عملاً پروژه چند میلیارد یورویی را نابود می کند.

در نهایت، شولتس گفت که مصمم است به تلاش های دیپلماتیک ادامه دهد. وی با بیان اینکه آلمان از مذاکره با روسیه امتناع نخواهد کرد، گفت: «ما تا حد امکان به دیپلماسی نیاز داریم، بدون اینکه ساده لوح باشیم».

او گفت: «حتی در این شرایط شدید، وظیفه دیپلماسی باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی است.» "هر چیز دیگری غیرمسئولانه خواهد بود."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۸ ۱۸:۴۵

تازه دارن به حرف من مرحوم میرسن که دنیای آینده،دنیای گفتمان به جای موشکه:)

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۲۲:۱۳

آدولف هیتلر کجایی ببینی که روس ها دارن برات شاخ میشن