• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400120806471
  • خبرنگار : 71219

از یک استعفای تئاتری تا چند خبر از سینما

استعفای مدیریت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، اکران آنلاین یک مستند، جزئیاتی از ساخت یک مستند در سیستان و بلوچستان و نمایش فیلم سینمایی «مرد حلزونی» از خبرهای هشتم اسفندماه هستند.

به گزارش ایسنا، سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی مراسمی ضمن تقدیر از زحمات حمید نیلی با استعفای او از مدیریت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس موافقت کرد.

طی مراسمی که ظهر یکشنبه ۸ اسفندماه در سالن جلسات شهید آوینی با حضور برخی ازمدیران این بنیاد برگزار شد، سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن تقدیر از زحمات ۲۷ ماهه حمید نیلی با استعفای او از سمت مدیریت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس موافقت و ایشان را تودیع کرد.

حمید نیلی آذرماه سال ۹۸ با حکم رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح به سمت مدیرعاملی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منصوب‌شده بود.

رونمایی از پوستر مرد حلزونی

پوستر فیلم سینمایی «مرد حلزونی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مزدک میرعابدینی که از ۲۳ بهمن ماه در سینماهای «هنروتجربه» اکران شده است، رونمایی شد. 

از یک استعفا تئاتری تا چند خبر از سینما

طراحی پوستر این اثر که یک ملودرام جاده ای محسوب می‌شود، پروسه تولید آن طولانی بوده و محصول سال ۱۴۰۰ است، برعهده سارا عبدالملکی بوده است. 

مزدک میرعابدینی، وحدت یگانه، ماری تاناکا، فرزانه اسماعیلی، مارال ایراندوست، گوئندلین پرلاهیل، نیما شهیدی، ملوزین ماوری، حامد تاجیک، حسن حسین اوغلی، دزیره کلین، جنیفر شین و پگی ادامز از جمله بازیگران این اثر هستند. 

در خلاصه داستان «مرد حلزونی» آمده است: «محمدعلی وندی، ۴۳ ساله، رانندۀ دلیوری غذا در اورگان امریکا، زندگی گذشتۀ خود را پشت فرمان مرور می‌کند.. رفت و آمدها و سفرهای بسیار و بی‌حاصل خویش را به یاد می‌آورد.. به آدم‌ها و فرصت‌های از دست رفته نگاه می‌کند. و این آخرین روزیست که مملی در این کشور کار می‌کند.. بی آن که بداند.. پیش از آن که برای همیشه به وطنش ایران بازگردد... اما این دختر کیست؟... دختری که دارد قصۀ زندگی وندی را تعریف می‌کند؟»

****

مستند «واهگ» به کارگردانی حدیث جان بزرگی به زودی وارد مرحله صداگذاری و تدوین می‌شود.

از یک استعفا تئاتری تا چند خبر از سینما

به گزارش واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند سینمایی «واهگ» به تهیه کنندگی و کارگردانی حدیث جان بزرگی بهمن ماه سال جاری در منطقه دشتیاری استان سیستان و بلوچستان به تولید رسید.

این مستند به زندگی سمیه میهن خواه بانوی فعال بلوچ در حوزه فرهنگی می پردازد و جنبه های کمتر دیده شده ای از زندگی زن و خانواده را در بلوچستان به تصویر می کشد. سمیه میهن خواه از پیشروان عرصه کتابخوانی کودک و نوجوان در منطقه دشتیاری است که فعالیت های اثرگذاری در این حیطه در منطقه محروم خود انجام داده است.

تصاویر این مستند توسط احسان عمیدیان ثبت شده و صدابرداری آن توسط مجید امینی انجام شده است و تدوین آن به زودی آغاز خواهد شد.

***

مستند «آقای مدیر» محصول سال ۱۳۹۷ به زودی اکران آنلاین خود را پس از سه سال آغاز می‌کند.

 همزمان با رونمایی از پوستر مستند «آقای مدیر» به کارگردانی علی نیکبخت و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی اکران آنلاین این مستند به زودی در سایت خانه مستند آغاز می‌شود.

«آقای مدیر» از تولیدات خانه مستند است و به مشکلات عجیب و غریب شهر تهران در طی چندسال اخیر می‌پردازد آن هم مشکلاتی که به دلیل مسایل مختلف در سطوح مدیریتی، روز به روز بیشتر و پررنگ‌تر می شوند.

در خلاصه این مستند اجتماعی آمده است: «غول عظیم تهران روزی ما را خواهد بلعید، اگر تهران بی‌مدیر باشد.»

عوامل این فیلم مستند عبارتند از تدوین‌گر: مهدی عبدالباقی، تصویربردار: محمدزمانی، صدابردار: محمد مهرجو، مدیر تولید: محمد علی شیخ ربیعی و دستیار کارگردان: محمدجواد امیرانی.

از یک استعفا تئاتری تا چند خبر از سینما

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha