• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1400120806563
  • خبرنگار : 50291

انتقاد نوش آبادی از روند بررسی بودجه ۱۴۰۱:

بودجه سال آینده ، با دقت و سرعت بیشتری به تصویب برسد

بودجه سال آینده ، با دقت و سرعت بیشتری به تصویب برسد

ایسنا/تهران رئیس دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت: این چه نظام بودجه ریزی است که برای یک بودجه ۲۰ تبصره ای ، هشت هزار پیشنهاد ارائه می شود که بعضا با قانون اساسی ، سیاست های کلی ، برنامه ششم توسعه و صندوق توسعه ملی مغایرت دارد.

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه ۹ اسفند ماه در جمع خبرنگاران با انتقاد از نحوه بررسی بودجه سال آینده کشور خاطر نشان کرد: این نحوه قانون گذاری برای بودجه یک ساله کشور ، از کدام مدل حکمرانی پیروی می کند ؛ در کجای دنیا برای بودجه یک ساله کشور ، سه ماه در کمیسیون های تخصصی ، تلفیق و صحن مجلس ، وقت سپری می کنند و در عمل ، هیچگونه مکانیزمی برای نظارت آن بصورت شفاف وجود ندارد.

نوش آبادی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم با رویکرد و شعار تحول و تغییر ساختار در فرآیند بودجه ، شروع به کار کرده است ، چرا از همان شیوه و مدل سنتی گذشته تبعیت می کند و نه تنها رویه گذشته را اصلاح نکرده بلکه خودش در دام رویه های گذشته گرفتار شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این چه نظام بودجه ریزی است که برای یک بودجه ۲۰ تبصره ای، هشت هزار پیشنهاد ارائه می شود که بعضا با قانون اساسی، سیاست های کلی، برنامه ششم توسعه و صندوق توسعه ملی مغایرت دارد.

نوش‌آبادی افزود: هیات رئیسه مجلس رسما اعلام کرد تعداد پیشنهادات امسال نمایندگان در خصوص بودجه ١٤٠١ نسبت به سال گذشته دو برابر شده است ؛ یعنی چهار هزار پیشنهاد به هشت هزار افزایش داشته و چنانچه با همین رویکرد ادامه پیدا کند ، سال آینده با شانزده هزار پیشنهاد مواجه خواهیم بود و این یعنی غفلت مجلس از سایر موضوعات اساسی کشور است.

رئیس دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی افزود: وقت گذاری بیش از حد مجلس برای بودجه سالیانه که در نوع خود ، از مسایل مهم کشور است ، اما سرگرم شدن مجلس به پیشنهادات ریز و درشت و طولانی شدن فرآیند تصمیم گیری نسبت به بودجه ، موجب کم توجهی به بعضی موضوعات ، مانند مذاکرات هسته ای ، تحولات منطقه ای ، درگیری های نظامی پیرامونی کشور ، مسائل حوزه رسانه و خیلی از موضوعات مهم دیگری که باید مجلس نسبت به آنها توجه داشته باشد ؛ خواهد شد و سایر مسائل کشور را  تحت الشعاع قرار می دهد و ممکن است مورد غفلت واقع شود.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک اظهار امیدواری کرد: با همکاری نمایندگان مجلس ، بودجه سال آینده ، با دقت و سرعت بیشتری به تصویب برسد تا مجلس بتواند به موضوعات مهم دیگر هم رسیدگی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha