• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400120906741
  • خبرنگار : 50181

در یازده ماهه امسال رخ داد

رشد 12 درصدی صادرات و واردات از گمرکات کرمانشاه

رشد 12 درصدی صادرات و واردات از گمرکات کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه ناظر گمرکات استان کرمانشاه از رشد 12 درصدی صادرات و واردات از مرزهای کرمانشاه در یازده ماهه امسال خبر داد.

بختیار رحمانی‌پور  با بیان اینکه در یازده ماهه امسال حدود دو میلیارد و 440 میلیون دلار کالا به وزن پنج میلیون و 888 هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از  نظر وزن یک درصد و از لحاظ ارزش 12 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: یک میلیارد و 12 میلیون دلار  از این کالاها در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و شوشمی  اظهار و صادر شده است.

مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را کاشی و سرامیک، میلگرد و آهن آلات، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف و... اعلام کرد.

رحمانی پور در ادامه اشاره ای هم به آمار یازده ماهه واردات  گمرکات استان داشت و افزود: در این مدت 61 میلیون و 910 هزار دلار کالا به وزن 23 هزار و 746 تن از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و خسروی وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 12 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: از مجموع کالاهای وارداتی استان، گمرک کرمانشاه با 33 میلیون و 428 هزار دلار کالای وارداتی بیشرین  میزان کالاهای وارداتی استان را به خود اختصاص داده  که این میزان نسبت به مدت مشابه سال  گذشته از لحاظ وزن  124 درصد و از حیث ارزش نیز 104  درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه  خاطرنشان کرد: در همین مدت به ترتیب از گمرک پرویزخان 24 میلیون و 512 هزاردلار کالا و از گمرک خسروی  نیز سه میلیون و 968 هزار دلار کالا به کشور وارد شده است.

رحمانی پور عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را آلیاژ آلومینیوم، خط تولید کارخانجات، باتری، انواع تایر و... عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha