• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400120906782
  • خبرنگار : 50295

نظارت بر فروشگاه‌های عرضه سموم بر عهده کیست؟

نظارت بر فروشگاه‌های عرضه سموم بر عهده کیست؟

ایسنا/زنجان مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: وظیفه اصلی نظارت بر فروشگاه‌های عرضه سموم بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی است اما آن‌طور که باید بازرسی‌ها توسط‌ این سازمان انجام نمی‌شود.

نبی‌الله بختکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان جهادکشاورزی استان زنجان امسال نیز همانند سال‌های گذشته در حال آماده‌سازی تجهیزات و سموم مورد نیاز برای مبارزه با ملخ مراکشی است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها از اواخر اسفندماه جاری عملیات بازدید کانون‌ها و شناسایی مناطق آلوده آغاز خواهد شد.

بختکی با اشاره به اینکه همواره کمبود اعتبارات سبب اختلال در روند مبارزه می‌شود، افزود: پارسال این مسئله وجود داشت و امسال نیز تکرار شد با اینکه اعتباری از محل سفر هیئت دولت به استان مصوب شده بود و ۲۰ درصد نیز اختصاص یافت اما طبق اعلام وزارت جهادکشاورزی این مبلغ اعتبار باید دوباره برگشت داده شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پارسال در سطح ۴۰ هزار هکتار مبارزه با ملخ مراکشی توسط چهار دستگاه سمپاش ULV پاش، ۴ دستگاه فرقوتی و یک دستگاه توبولاینر انجام گرفت.

این مسئول عنوان کرد: برای این میزان سطح ۱۵ تن سم مورد استفاده قرار گرفت اما امسال متاسفانه اعتبارات در حد خرید ۳.۵ تن سم جذب شده و سم کافی خرید نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر با کمبود بیش از ۱۰ تن سم مواجه بوده و پیگیر خرید آن هستیم، تصریح کرد: اگر اعتبارات بموقع تامین نشود، مشکلاتی که سال گذشته در مبارزه با ملخ مراکشی وجود داشت امسال نیز تکرار خواهد شد.

بختکی با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ مراکشی کاملاً رایگان بوده و هزینه‌ای به کشاورزان تحمیل نمی‌شود، بیان‌ کرد: بعد از آغاز زمان پایش و در صورت مشاهده مکان‌های آلوده، مبارزه آغاز خواهد شد و از کشاورزان و باغداران نیز درخواست ما این است به محض مشاهده کانون‌های آلوده، برای مبارزه و پاکسازی مکان کارشناسان جهادکشاورزی را مطلع سازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha