• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400120906886
  • خبرنگار : 30058

بنیان‌گذار کلینیک دیجیتال باروری اسپو تاکید کرد:

 ضرورت شکستن تابوی فرهنگی گفتگو در مورد ناباروری مردان

 ضرورت شکستن تابوی فرهنگی گفتگو در مورد ناباروری مردان

ایسنا/اردبیل بنیان‌گذار کلینیک دیجیتال باروری اسپو به  ضرورت شکستن تابوی فرهنگی گفتگو در مورد ناباروری مردان تاکید کرد.

حسین واثقی بنیان­گذار کلینیک دیجیتال باروری اسپو و مدیر اجرایی وبینارهای هفته سلامت مردان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وضعیت سلامت مردان در یک بحران جدی قرار دارد، گفت: نگرانی های بهداشتی مردان در حال حاضر از تمرکز سنتی بر آندرولوژی به یک رویکرد جامع تر تبدیل شده است که شامل تجربیات زندگی جسمی، عاطفی، اجتماعی و معنوی و نیازهای بهداشتی مردان در طول عمر آنها است.

وی افزود: برای پرداختن به این موضوعات باید شکاف بهداشتی مردان مطابق با بهبود برنامه های خودمراقبتی کاهش یابد و به همان اندازه که به سلامت مادران و کودکان توجه می شود، بدون کاهش تلاش برای زنان و کودکان، باید مردان نیز  مورد توجه قرار گیرند.

بنیان گذار کلینیک دیجیتال باروری اسپو عوامل اجتماعی را نیز در ایجاد بحران­ های سلامت مردان دخیل دانست و افزود: عواملی مانند تابوهای اجتماعی و شرم و حیا در مردان نسبت به گفتگو در مورد مشکلات خود باعث شده تا شاهد افزایش در آمار بیماران مرد باشیم.

واثقی با اشاره به فعالیت شرکت دانش بنیان اسپو که در زمینه سلامت باروری مردان است، گفت: اسپو اولین پلتفرم دیجیتال سلامت باروری می باشد که با هدف کم کردن هزینه ­های تحلیل داده ­های ناباروری، آگاهی بخشی به مردان نسبت به سلامت باروری و ایجاد تغییر در سبک زندگی نادرست آنها فعالیت  می کند.

این دانشجوی نمونه کشوری افزود: آگاهی و ارتقای بهداشت روانی مردان و ساده­ سازی چالش های ناباروری در مردان و شکستن تابوی فرهنگی گفتگو در مورد ناباروری مردان از اهداف استارتاپ پزشکی فرد محور اسپو می باشد.

وی یادآور شد: سلسله کارگاه های هفته سلامت مردان با موضوعات درمان های جدید ناباروری مردان، سلامت مردان در دوران کرونا، اختلالات جنسی در مردان و فرصت های کسب و کاری در حوزه سلامت مردان با مشارکت اساتید دانشگاه های علوم پزشکی اردبیل، علوم پزشکی تهران، دانشگاه تربیت مدرس و با حمایت کلینیک دیجیتال باروری اسپو طی روزهای دوم تا ششم اسفند ماه به صورت مجازی برگزار شد.

واثقی با بیان اینکه وبینارهای طراحی شده گام اول این شرکت برای توجه بیشتر به موضوع سلامت مردان بود، گفت: گجت بر پایه فناوری هوش مصنوعی طراحی شده توسط شرکت می تواند به عنوان یک آزمایشگاه کوچک خانگی بسیاری از مشکلات سلامت مردان را پوشش دهد و شرکت در حال توسعه محصولات دیگر برای سلامت مردان نیز می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha