• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1400120906936
  • خبرنگار : 71062

عاملی: در دفاع مقدس شاهد جنگ خوب بودیم

عاملی: در دفاع مقدس شاهد جنگ خوب بودیم

آئین پایانی دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» در تالار وحدت و با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی، نویسندگان و ناشران فعال در حوزه ایثار درتالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این آئین، حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تجارب چهل ساله انقلاب سرمایه بزرگی برای گام دوم انقلاب اسلامی ایجاد کرده است و باید با استفاده از ادبیات جهاد و شهادت اجزای تمدن نوین اسلامی را پررنگ تر کنیم و هنر اهل قلم در این راستا دیدن نادیده ها،نمادسازی،خلق سرمایه اجتماعی و تقویت امید است.

عاملی با اشاره به ارزش‌های دفاع مقدس گفت:ما نباید تنها ،جنگیدن را ببینیم چون در جاهایی هم نجنگید چون به فکر صیانت از انسانها بودیم که نمونه‌های آن زیاد است. در واقع ما در دفاع مقدس شاهد جنگ خوب بودیم ؛برخلاف کشورهایی که تنها فاجعه تولید می کنند.

وی یادآور شد:ما باید راوی جنگ همه جانبه دشمن و صلح همه جانبه خودمان باشیم چون قدرت ما بازدارنده است و تمام تلاش ما برقراری صلح است و مسببان جنگ را ناتوان می‌دانیم. مسببان جنگ دروغگوها هستند ادعای حقوق بشر دارند و نسل کشی می‌کنند و ما این نسل کشی را در اشغال عراق توسط آمریکا و همچنین ویتنام شاهد بودیم.

عاملی اظهار کرد:اگر امروزه دشمنان جرات تعدی به کشورمان را ندارند به این خاطر است که رهبری و تدابیر مردم ایران را می‌شناسند.

محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید گفت:جشنواره های زیادی در کشور برگزار می شود اما هیچ کاری در حوزه کتاب تکراری و موازی کاری محسوب نمی شود چون کتاب منبع تولید محصولات فرهنگی دیگر است.

وی ادامه داد:بنیاد شهید  می تواند در کنار تولید کتاب،  به بخش دولتی و خصوصی هم  در این راستا کمک کند.

فقیه با اشاره به تولید ۲۲ هزار عنوان کتاب درباره فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تاکنون گفت: حدود ۱۰ درصد این کتاب‌ها را بنیاد شهید تولید و به چاپ رسانده است. تولید ۱۱۵ عنوان کتاب صوتی و ترجمه ۷۰ عنوان کتاب هم از دیگر اقدامات بنیاد شهید در این راستا محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به جهاد تبیین گفت: هدف این جهاد جلوگیری از تحریف است بنابراین باید با تولید آثار مرتبط با این جهاد،آن را در اختیار نسل جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان قرار بدهیم.

فقیه همچنین با توجه به نقش بنیاد شهید خواستار عضویت این بنیاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha