• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400120907039
  • منبع : نمایندگی سمنان

با اجرای طرح "قطب دامپروری در مهدیشهر":

دانش فنی پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی به استان منتقل می‌شود

دانش فنی پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی به استان منتقل می‌شود

ایسنا/سمنان سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان وعده داد: با مشارکت جهاددانشگاهی در طرح تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری کشور، دانش فنی پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی به استان منتقل می شود.

علی منصفی راد در نشستی با رئیس و معاونین جهادکشاورزی استان سمنان از آمادگی جهاددانشگاهی برای اجرایی شدن این طرح ملی خبر داد و اظهار کرد: دو پژوهشگاه رویان و ابن سینا جهاددانشگاهی چه در حوزه انسانی و چه در حوزه اصلاح و به‌نژاد دام سبک و سنگین فعالیت‌های گسترده‌ای داشتند و ما در تلاشیم که با هم‌افزایی با این پژوهشگاه‌ها از ظرفیت آن‌ها در تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه انتقال دانش فنی به استان می‌تواند به رشد و توسعه استان کمک کند ادامه داد: با دستور دکتر طیبی رئیس محترم جهاددانشگاهی کشور از توان علمی و پژوهشی پژوهشکده رویان تهران و اصفهان در این طرح استفاده خواهد شد.

منصفی‌راد با بیان اینکه جهاددانشگاهی از توانمندی علمی بالایی برخوردار است افزود: مرکز ملی ذخائر ژنتیکی نیز که به دستور و با حمایت‌های مقام معظم رهبری در جهاددانشگاهی شکل گرفته وعلاوه بر بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی، دارای غنی‌ترین بانک زیستی کشور در حوزه‌های گیاهی، جانوری و انسانی و...است نیز در اجرای این طرح ، پای کار خواهد بود.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به آماده بودن بخش عمده پروژه تحقیقاتی، خدماتی و آموزشی مهدیشهر گفت: جهاددانشگاهی زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده و به زودی با  نصب تجهیزات آزمایشگاهی و راه‌اندازی آن، بسترهای لازم برای ایجاد مرکز به‌نژاد دامی در شهرستان مهدیشهر فراهم خواهد شد.
دانش فنی پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی به استان منتقل می شود

وی با اشاره به تعبیه مجتمع و شهرک دامپروری در طرح قطب دامپروری مهدیشهر، خواستار تامین مراتع لازم برای اجرایی شدن این طرح و تحویل آن به جهاددانشگاهی در دو منطقه قشلاق و ییلاق شد.

منصفی‌راد از آمادگی جهاددانشگاهی این استان برای ایجاد دبیرخانه طرح قطب دامپروری در مجموعه جدیدالتاسیس جهاددانشگاهی در  دربند مهدیشهر خبر داد و اضافه کرد: ساختمان و فضاهای اداری این مجموعه آماده بهره‌برداری است و آزمایشگاه آن نیز با نصب تجهیزات در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به نشست اخیر خود با نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه گفت: تاکید نماینده مردم بر راه‌اندازی ایستگاه دام سنگسری و استقرار آن در شهرستان مهدیشهر بود .

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به آمادگی این نهاد انقلابی برای تهیه طرح مطالعاتی پروژه ملی "قطب دامپروری مهدیشهر" وعده داد: با هم‌فکری و هم‌افزایی با پژوهشگاه‌های ملی جهاددانشگاهی و بسیج همه امکانات علمی و پژوهشی، یک طرح کاربردی آماده و زمینه اجرایی شدن این طرح ملی را در استان فراهم کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha