• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400120907096
  • خبرنگار : 30054

میلگرد استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد استیل از لحاظ جنس و کاربرد با میلگردهای ساختمانی تفاوت دارد، اما تنها شباهت آنها از لحاظ ظاهری می باشد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام کلید آهن، این محصول برای مصارف محصولاتی همچون شفت استیل و لوله غیر سایز استیل استفاده می شود. میله گرد استیل به ۴ دسته مهم میلگرد استیل بگیر، نگیر، نسوز و آلیاژی دسته بندی می شود.

در میان این دسته بندی میلگرد استنلس استیل از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. میلگرد استیل به علت مقاومت بالا در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی، صنایع غذایی، نفت و پتروشیمی کاربرد دارد.

میلگردهای استیل در بازار ایران شامل: میلگرد استیل۳۰۴ ، استیل۳۱۶ ، استیل۳۲۱ ، میلگرد استیل۴۲۰ و در بعضی از مواقع آلیاژهای نسوز و خاصی همچون مونل و اینکونل نیز وجود دارد. پر مصرف ترین گرید میلگرد استیل ۳۰۴ است، که در هنگام خرید میله استیل نارک به شما پیشنهاد می شود؛ از سایزهای ۱.۶ – ۲ – ۲.۵ و … تا ۵ میل بصورت کلاف  و شاخه در بازار موجود است؛ و از سایز ۵ میل تا ۳۰۰ میل بصورت شاخه های ۶ متری و یا ۴ متری وجود دارد. جهت خرید میلگرد استیل از کلیدآهن، کلیک کنید.

میلگردهای استیل ضد زنگ و میلگرد استیل کربن از نظر مشخصات ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند. برای تشخیص میلگرد بدون زنگ می توانیم از یک آهنربا کمک بگیریم. از آنجایی که میزان نیکل و کروم در این میلگرد استنلس استیل زیاد است، می تواند خاصیت مغناطیسی آهن را از بین ببرد؛ پس می توان نتیجه گرفت که آهنربا جذب میلگرد آن نمیشود.

از سوی دیگر استیل کربن، خاصیت مغناطیسی بالایی دارد و آهنربا به آن می چسبد، به همین علت برخی از افراد در حوزه صنعت ساخت و ساز به میلگرد استیل ضد زنگ میلگرد نگیر و به میلگرد کربنی میلگرد بگیر می گویند.

روش محاسبه وزن میلگرد استیل تقریبا شبیه به میلگردهای معمولی است. برای تعیین وزن آن می توان از جدول اشتال، جدول وزن میلگرد کارخانه های مختلف و فرمول محاسبه وزن استفاده کرد. زمانی که می خواهید نسبت به خرید میلگرد استنلس استیل اقدام کنید، حتما باید وزن، نوع آلیاژهای به کار رفته شده و نوع کاربرد را در نظر داشته باشید.

میلگرد استیل ۳۰۴ کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارد و می توان از آن در تجهیزات صنایع غذایی، پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات صنعتی و ... اشاره کرد. از انواع میلگرد استیل می توان به میلگرد استیل نسوز ۳۱۰ اشاره کرد که در مخازن تحت فشار و در دماهای بالا، ظروف حمل مواد شیمایی، قطعات در معرض خوردگی در دمای بالا مثل پاتیل های حمام نمک، کاربرد دارد.

از جمله مزیت های میلگرد استیل اینکه در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد، قابل بازیافت است، جوش پذیری مناسب و استحکام بالاست.

اگر بخواهیم میلگرد استیل و میلگرد فولادی را از لحاظ قیمت با یکدیگر مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که قیمت میلگرد استیل به علت مقاومت بالا و ضد زنگ بودن، استحکام مناسبی در برابر دما و آلیاژهای به کار رفته دارد و به همین علت قیمت آن بیشتر از قیمت میلگرد معمولی است. البته باید گفت که خرید میلگرد استیل در مقایسه با میلگرد فولادی به صرفه تر می باشد.

در این مطلب سعی کردیم تا به صورت مختصر اما کامل در رابطه با یکی از مقاطع استیل، یعنی میلگرد steel چیست توضیح دهیم همچنین اشاره ای هم به کاربردها، وزن میلگرد استیل و روش تشخیص میلگرد استنلس استیل کردیم. میلگردهای استیل به دلیل مزیت های بسیار زیاد مانند مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و انعطاف پذیری بالا در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. البته باید قبل از خرید هر نوع میلگرد از قیمت آهن آلات مطلع شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha