• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400120907127
  • منبع : نمایندگی سمنان

آخرین آمار ابتلا و بستری در سمنان/ مرگ ۵ کرونایی دیگر در استان

آخرین آمار ابتلا و بستری در سمنان/ مرگ ۵ کرونایی دیگر در استان

ایسنا/سمنان دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به روند کاهشی مبتلایان و بستری‌ها در مناطق تحت پوشش دانشگاه از بستری شدن چهار بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خبر داد.

دکتر کامران قدس در جمع خبرنگاران بااشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۹ هزار و ۴۸۱مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و از ۸ لغایت ۹ اسفند ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هفده بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۱ هزار و ۶۱۰ نفر رسیده است .

دبیر ستاد مبارزه با کروناویروس استان افزود: علاوه بر این ۴۷ هزار و ۸۷۱ بیمار نیز در شهرستان های ششگانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان به صورت سرپایی شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزار و ۳۸۱ نفر رسید.

دکتر قدس بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون تاکید و تصریح کرد: تزریق دز سوم و تکمیل واکسیناسیون نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به امیکرون دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج شهرستان از شهرستان‌های هشتگانه استان در وضعیت قرمز و سه شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.
همچنین ستاد استانی مقابله با کروناویروس طی اعلام آخرین آمار روزانه کرونا در دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود، از مرگ ۵ بیمار کرونایی در شبانه روز اخیر خبر داد.
این ستاد استانی اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته ۴۹۸ مراجعه به بیمارستان های استان وجود داشته که تست ۲۰۲ نفر 
آنها مثبت بوده است.
برپایه این گزارش ۱۸۸ نفر از موارد مثبت، به صورت سرپایی شناسایی شده و ۱۴ نفر آنان بستری شدند.
این گزارش از 26 بستری جدید در مجموعه هر دو دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر69 بیمار کرونایی در آی سی یوهای استان بستری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha