• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400120907270
  • خبرنگار : 71594

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

احمد مرادی نماینده بندرعباس به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به عدم ساماندهی لایروبی و ایجاد دیوار حفاظتی رودخانه ها و خسارات وارده به مردم در بارندگی های اخیر در سطح کشور.

سیدعلی یزدی خواه نماینده تهران و ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تعیین رژیم حقوقی به حقآبه های کشاورزان شهرستان ری.

علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار و ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان: لزوم رسیدگی به ضعف مدیریت در انتصابات و تغییرات دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور.

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار و ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: ضرورت تکمیل طرح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سبزوار.

علیرضا زندیان نماینده بیجار و ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تکمیل عملیات چهاربانده کردن محور بیجار- دیواندره.

احمد مرادی نماینده بندرعباس به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تسریع در ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی یا توافقی گندم از کشاورزان هرمزگان، همچنین به همراه ۳۷ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره ضرورت لغو مصوبه ممنوعیت انتقالی دانشجویان خارج از کشور به داخل در وزارت بهداشت، به وزیر کشاورزی درباره لزوم حمایت از پرورش شتر در استان هرمزگان  و صادرات به کشورهای همسایه، همچنین به همراه ۵۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی درباره لزوم رسیدگی به افزایش بی رویه قیمت تجهیزات کشاورزی، همچنین به همراه ۵۶ نفر از نمایندگان به وزیر راه درباره لزوم تسریع در پرداخت حقوق معوقه راهداران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور.

حسین میرزایی نماینده اصفهان و ۶۱ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم پیگیری طرح نظام جامع مدیریت داده های کشور و تسهیل ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، همچنین به همراه ۶۲ نفر از نمایندگان به وزیر کشور درباره لزوم توجه به وضعیت حقوق کارکنان سازمان ثبت احوال.

سیدمسعود خاتمی نماینده گلپایگان و خوانسار و ۵۲ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم جلوگیری از صدور مجوز واردات برای محصولات تولید شده در داخل کشور.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز به وزیر نفت: لزوم نظارت بر بکارگیری نیروها در وزارت نفت، همچنین به وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمهور درباره اینکه چرا وزارت آموزش و پرورش درخصوص پرداخت حق لباس کار به مربیان هنرستان فنی و حرفه ای، کار و دانش و دبیران تربیت بدنی به تکلیف قانونی خود عمل نمی کند و اینکه علت عدم اجرای کامل ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد تعرفه مالیات بر ارزش افزوده از محل توزیع اعتبارات به وزارت ورزش و جوانان چیست؟

منصورعلی زارعی  نماینده ساری به همراه جلال محمودزاده، عباس جهانگیرزاده، علیرضا عباسی، علی اکبر علیزاده برمی، رحمت الله نوروزی و پرویز اوسطی به وزیر بهداشت و تعاون: لزوم حل تعارض منافع در دریافت حقوق مسئولین فنی و بهداشتی به عنوان ناظر سازمان غذا و دارو از کارفرما.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر راه: ضرورت تغییر ساختار حمل و نقل کشور از وضعیت سنتی موجود به سازماندهی و توسعه یکپارچه و هوشمند و ضرورت بهبود شاخص طول دوره انتظار مسکن و نیز ضرورت برنامه ریزی دقیق برای رعایت نرخ های مصوب فروش بلیت و ممانعت از تخلف برخی دفاتر خدمات مسافرتی در آستانه سال جدید و نیز ضرورت اقدام موثر برای بازسازی تجهیزات دریایی و بنادر کشور، همچنین ضرورت تدوین و استقرار طرح جامع فرودگاه بین المللی آبادان، همچنین به وزیر علوم درباره ضرورت برنامه ریزی و اقدام برای افزایش سهم آموزش های مهارتی در نظام آموزش عالی مبتنی بر آمایش سرزمین مطابق قانون برنامه ششم توسعه.

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به رئیس جمهور: ضرورت افزایش رسیدگی به وضعیت جانبازان شیمیایی سردشت.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: لزوم تسریع در پرداخت معوقه پرسنل پیمانکاران طرف قرارداد دارو تجهیزات و.. با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، همچنین به همراه ۵۸ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون درباره لزوم اجرایی شدن ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولین و تجدید نظر در حذف پرداخت کمک هزینه معیشتی به سه دهک معلولان، همچنین به همراه ۵۷ نفر از نمایندگان تذکر به وزیر امور اقتصادی درباره لزوم نظارت دقیق بانک مرکزی بر نحوه تخصیص ارز مسافرتی و جلوگیری از ایجاد فساد، رانت و بر هم زدن بازار ارز توسط سودجویان، همچنین به همراه ۱۶ نماینده به وزیر راه درباره لزو لزوم تأمین زمین مورد نیاز و رفع محدودیت ثبت‌نام در شهرستان‌های شاهین شهر، میمه و برخوار در جهش تولید مسکن، همچنین تذکر به همراه ۶۰ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره لزوم رسیدگی به اخراج نیروهای مخابرات به دلیل اعتراض به وضعیت حقوق، عدم رعایت طرح طبقه‌بندی مشاغل و معوقات دستمزدی، همچنین به همراه ۴۴ نماینده به رئیس جمهور درباره علت عدم اجرای بند بماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و ماده ۹ قانون هوای پاک در خصوص خودروهای بنزینی، برقی و هیبریدی و خودروهای الکتریکی و موتور سیکلت برقی چیست؟ و با ۴۳ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی درباره علت عدم اجرای بند ب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، همچنین به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به وزیر کشور و با ۵۶ نفر از نمایندگان به وزیر صمت درباره علت عدم اجرای بند ب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و ماده ۹ قانون هوای پاک در خصوص خودروهای بنزینی، برقی و هیبریدی و خودروهای الکتریکی و موتور سیکلت برقی، و با ۴۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و ۵۲ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو درباره علت عدم اجرای حکم جز ۱ بند ب ماده ۴۴ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص صدور موافقت اصولی برای ایجاد نیروگاه ها با بازدهی ۵۵ تا ۶۰ درصد و علت عدم اجرای پترو پالایشگاه ها، و به همراه ۱۶نماینده به وزیر بهداشت درباره لزوم تجهیز بیمارستان حضرت محمد (ص) شهرستان میمه به دستگاه تصویربرداری سی تی اسکن، به همراه ۵۴ نفر از نمایندگان به وزیر راه درباره لزوم تامین منابع جهت شروع عملیات اجرایی ساخت مدارس مجموعه های مسکن مهر سراسر کشور.

عبدالناصر درخشان نماینده ایرانشهر و ۲۸ نفر از نمایندگان به وزرای جهاد کشاورزی و صمت: ضرورت تسریع در ارائه سازوکارهای لازم در ساماندهی نانوایی ها و توزیع آرد در ایرانشهر.

سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده تفت و ۱۹ نفر از نمایندگان به وزرای و آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات: علت عدم تعیین تکلیف قانونی دانشسرای شهر بفرویه توسط وزارتخانه های علوم و آموزش و پرورش چیست؟

عباس مقتدایی نماینده اصفهان و ۷۶ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت پرداخت آنی مطالبات جانبازان مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، همچنین به همراه ۵۲ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره اینکه چرا با ممنوعیت ورود کالاهای خارجی که باعث کمک به تولیدکنندگان شد قیمت محصولات تولیدکنندگان داخلی در داخل افزایش داشته است؟، همچنین به رئیس جمهور و وزیر بهداشت درباره ضرورت تدبیر و اقدام آنی در خصوص هزینه بالای داروی جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان، و به همراه ۵۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور درباره ضرورت تصویب و ابلاغ آنی ایین نامه استخدام کارکنان شهرداری و مصوب شورای عالی بیمه سلامات در خصوص رایگان شدن آزمایش پی سی آر، همچنین به وزرای صمت و نفت: ضرورت افزایش نظارت بر قیمت فولاد آلیاژی و تخصیص سهمیه نفت به واحدهای تولید، همچنین به رئیس جمهور، وزرای نفت، نیرو، میراث فرهنگی درباره ضرورت توقف فوری مصرف مازاد در نیروگاه های اصفهان و ضرورت رسیدگی آنی به گنبد مسجد شیخ لطف الله.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور و وزیر کشور: ضرورت تسریع در پرداخت خسارات مردم مهاباد در سیل ۱۲ آبان سال جاری، همچنین به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت اختصاص کد پرسنلی و صدور فوری احکام دوره سوم معلمین مهارت آموز دانشگاه فرهنگیان توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت آموز و پرورش.

حسین محمدصالحی نماینده فریدن و ۳۴ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم رسیدگی به انباشت بازنشستگان در شرکت گاز کشور.

مهدی اسماعیلی نماینه میانه و ۲۸ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم تسریع در صدور مجوز و راه اندازی درمانگاه های درمان بستر شهرهای چهارگانه توابع میانه.

ملک فاضلی نماینده سراوان به رویس جمهور و وزیر نیرو: لزوم توسعه متناسب شبکه برق جهت جلوگیری از نوسان شدسد برق و ورود خسارت به مشترکان.

احسان ارکانی نماینده نیشابور به وزیر کشور: لزوم بازدید میدانی استاندار خراسان رضوی از شهرستان های استان به ویژه شهرستان های نیشابور، فیروزه و زبرخان.

حسین نوش آبادی نماینده ورامین به وزرای راه و کشور: علت عدم اجرای قطاری شهری و مترو تهران به پیشوا و تبدیل آن به قطار حومه ای چیست؟

محمدصالح جوکار نماینده یزد و ۵۰ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تسریع در تعیین تکلیف نحوه برگزاری کلاس‌ها و باز شدن مدارس.

مهدی عسگری نماینده کرج به وزرای راه و بهداشت: ضرورت رسیدگی به بافت های فرسوده و بلاتکلیف و حاشیه راه آهن در شهرستان کرج به خصوص شهر گرمدره و تقاطع های راه آهن با جاده های پرتردد در این شهرستان و نیز ضرورت تسریع در تکمیل بیمارستان فردیس.

زهره سادات لاجوردی نماینده تهران به وزیر بهداشت: لزوم اجرای ماده ۲۷ قانون جوانی جمعیت و حمایت از حق مادری زنان پزشکی متخصص.

رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و ۴۶ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم توجه به وضعیت حقوق و مزایای بیمه تکمیی و رفاه کارکنان وزارت کشور، همچنین به همراه ۳۴  نفر از نمایندگان به وزیر کشور درباره لزوم تأمین مشائات مورد نیاز شهرداری سیاهکل، لاهیجان، رودبنه و دیلمان، همچنین به همراه  ۲۵ نفر از نمایندگن به وزیر امور اقتصادی و صمت و کشور درباره لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض در تولید خودروی برقی در راستای اجرای هوای پاک، همچنین به همراه ۲۳ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی، بهداشت، جهاد کشاورزی، راه و صمت، علوم و تحقیقات، نیرو و کشور درباره لزوم تبدیل وضعیت معلولان شاغل در ادارات و سازمان های دولتی، همچنین به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر ارشاد، جهاد کشاورزی، نیرو درباره تسریع در استقرار اداره اوقاف در شهرستان سیاه کل و لزوم تسریع در تعیین تکلیف سد خاکی دیلمان.

علی جدی نماینده شیروان و ۱۶ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم تسریع در تخصیص دستگاه ام آر آی به بیمارستان هاشمی رفسنجانی شیروان، همچنین به همراه ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره ضرورت پیگیری ساخت ساختمان دانشکده پرستاری شیروان.

محسن فتحی نماینده سنندج و ۵۱ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر آموز و پرورش: ضرورت اختصاص کد پرسنلی و صدور احکام وره سوم معلمین مهارآموز دانشگاه فرهنگیان توسط سازمان امور اداری و وزارت آموزش و پرورش.

حسن نوروزی نماینده بهارستان و ۱۹ نفر از نمایندگان به وزیر کار: علت عدم پرداخت وام ازدواج توسط بانک رفاه گلستان و بهارستان استان تهران چیست؟

جعفر قادری نماینده شیراز و ۲۵نفر از نمایندگان به وزیر راه: لزوم تسریع در راه اندازی خط ریلی اقلید- یزد.

فاطمه رحمانی نماینده مشهد و ۴۴ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت اجرای بند ع تبصره ۲۰ قانون بودجه برای تحقق سیاست های جمعیتی.

صمداله محمدی نماینده بافت و ۱۶ نفر از نمایندگان به وزیر راه: لزوم تخصیص بودجه و اجرای طرح مطالعه و احداث راه آهن کرمان- بافت – حاجی آباد، همچنین به همراه ۲۱ نفر از نمایندگان به وزیر راه درباره لزوم تسریع در اجرای راه آهن کرمان- بافت- سیرجان، همچنین با ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر راه دربار لزوم تخصیص بودجه برای طرح مطالعه و احداث محور خبر- وکیل آباد، به همراه ۲۲ نفر از نماینگان به وزیر راه درباره لزوم و تخصیص بودجه جهت طرح مطالعه و احداث محور کرمان- رابر.

حسین حق وردی نماینده شهریار و ۶۱ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم پرداخت حق الزحمه واکسیناتورهای مشارکت کننده در واکسیناسیون همگانی کرونا، همچنین به همراه ۳۴ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره ضرورت تسریع در تکمیل و تجهیز ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار.

بهزاد رحیمی نماینده سقز به وزیر راه: لزوم رسیدگی به ناوگان فرسوده ماشین‌آلات برف‌روبی و راه سازی سازمان راهداری استان کردستان.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزرای صمت و جهاد کشاورزی: ضرورت بهسازی ورسیدگی به وضعیت نامطلوب معابر، راه های دسترسی و سیستم فاضلاب شهرک صنعتی شهدای آبادان، ضرورت تدوین دقیق استانداردهای ملی و جهانی برای صادرات محصولات کشاورزی و جلوگیری از حذف ارز از بازارهای بین المللی محصولات کشاورزی و نیز ضرورت سامانهی و ایجاد تشکل های منسجم در زمینه صدور محصولات کشاورزی و نیز ضرورت اصلاح نظام تولید، همچنین ضرورت لایروبی نهرهای کشاورزی در مناطق مرکزی اروندکنار شهرستان آبادان، همچنین به وزیر نفت درباره ضرورت توجه وزارت نفت به ایفای مسئولیت اجتماعی خود در خصوص توسعه و تجهیز مراکز آموزشی شهرستان های استان خوزستان، ضرورت نظارت دقیق بر عملکرد و رعایت قوانین  در شرکت پالایش نفت ابادان و ضرورت پرداخت خسارات وارده به معابر شهری آبادان در صورت تردد وسایل نقلیه سنگین.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی نماینده رشت به وزرای جهاد ، گردشگری و کشور: لزوم تامین نهاده‌های کشاورزی و لایروبی آب ‌بندها و نهرها و لزوم آغاز به کار شهرداری بخش چوکار و لزوم توجه بیشتر به ساختمان‌های میراثی در حال تخریب و به وزیر علوم درباره لزوم حمایت‌های بیشتر از تشکل‌های دانشجویی.

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار و ۴۰ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: درباره ضرورت تسریع در پرداخت همکاران مشمول دریافتی مطالبات نرخ تسهیل ارز کارکنان مدارس خارج از کشور، همچنین به همراه ۳۸ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش درباره ضرورت استخدام و تغییر وضعیت کاری افراد هیاتی شاغل در حوزه ورزش.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۴:۵۷

مجلس بورس را درست کند مردم بسیار بسیار شدیدا از دست بورس به تنگ آمده اند پول مایحتاج زندگی شان را دربورس گذاشته اند الان برای زندگی چه کنند؟مردم را کمی درک کنید هی اصلا سود نمی خواهند هی خالص پول شان را می خواهند

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۰۹ ۱۴:۵۹

مجلس معافیت دوبرادری را تصویب کند دیگر خانواده هایی که دوفرزندشان خدمت رفته اند دیگر حق شان است فرزند سوم معاف شود