• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400120907297
  • خبرنگار : 71663

تلاش پنتاگون برای ایجاد کانال ارتباطی با روس‌ها نظیر سال ۲۰۱۵

تلاش پنتاگون برای ایجاد کانال ارتباطی با روس‌ها نظیر سال ۲۰۱۵

منابع خبری گزارش دادند وزارت دفاع آمریکا خواهان ایجاد یک کانال ارتباطی با روسیه از طریق برقراری ارتباط میان وزیران دفاع دو کشور، درباره وضعیت اوکراین است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پلیتیکو، زمانی که مارک میلی، رئیس ستاد کل ارتش آمریکا از شش ساعت گفت‌وگوی پرتنش با والری گراسیموف، همتای روسی خود در سپتامبر گذشته در هلسینکی بیرون آمد، وی تقریبا خوشحال به نظر می‌رسید.

میلی در کنفرانس خبری پس از این نشست خوشبینانه گفت: وقتی رهبران نظامی قدرت‌های بزرگ با هم ارتباط برقرار می‌کنند، جهان به مکان امن‌تری تبدیل می‌شود. این درحالی است که پس از پنج ماه و با حمله همه جانبه روسیه به اوکراین، شعار میلی اکنون عملا قابلیت خود را از دست داده است.

با اینحال رابطه میلی با ژنرال والری گراسیموف یک تلاش بسیار حساس پشت پرده برای جلوگیری از کشیده شدن جنگ اوکراین به بزرگترین جنگ اروپا پس از جنگ جهانی دوم بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

این گزارش خاطرنشان کرد که وضعیت حادتر شده است چرا که یکشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به وزارت دفاع این کشور دستور داد تا نیروهای بازدارنده راهبردی(تسلیحات هسته‌ای) روسیه را پس از اظهارات تهاجمی نیروهای ناتو در آماده باش ویژه رزمی قرار دهد.

طبق این گزارش میلی و گراسیموف چندین بار پس از اولین دیدار خود در هلسینکی، صحبت و گفت‌وگو کردند.

در این گزارش آمده است، دو مقام وزارت دفاع آمریکا فاش کردند که والری گراسیموف، رئیس ستاد کل روسیه و مارک میلی همتای آمریکایی او از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین با یکدیگر صحبت نکرده‌اند.

در حالی که مقامات پنتاگون می‌گویند که امیدوارند خط ارتباطی آنها که بیشتر از طریق لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با  سرگئی شویگو، همتای روسی خود صورت می‌گیرد به ارتباط بیشتر نیروها و گفت‌وگوهای موثر بینجامد نظیر خط تماس ایجاد شده درباره سوریه در سال ۲۰۱۵.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha