• سه‌شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۳:۳۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400121007641
  • خبرنگار : 71573

ماجرای اظهارنظر «سایه» درباره جنگ اوکراین

ماجرای اظهارنظر «سایه» درباره جنگ اوکراین

هوشنگ ابتهاج (ه‍.ا. سایه) در واکنش به اظهارنظری از او درباره بحران اوکراین می‌گوید: «این نظر من نیست. آقای ابطحی زنگ زد. حرف پیش آمد. من در میان حرف‌هایم به آقای ابطحی گفتم در بی‌بی‌سی یکی این‌طور می‌گفت. لابد آقای ابطحی بد متوجه شده و نقل قول من از دیگری را به عنوان نظر من نقل کرده است.»

به گزارش ایسنا،  میلاد عظیمی در پی روایت  نقل‌قولی منتسب به  هوشنگ ابتهاج (ه‍.ا. سایه) درباره جنگ اوکراین، گپ و گفتی با این شاعر پیشکسوت داشته و در صفحه خود نوشته است: "از سایه پرسیدم ماجرای اظهارنظرش راجع‌به جنگ اوکراین چیست. گفت کدام اظهارنظر؟ گفتم همان که آقای ابطحی نقل کرده است. گفت چه نقل کرده؟ گفتم چطور نشنیدید؟

گفت آلما این روزها حالش اصلا خوب نیست و من خیلی پریشانم. تا صدای زنگ تلفن را می‌شنوم حالم خراب می‌شود و می‌ترسم خبر بد باشد. خیلی از چیزی خبر ندارم.

نقل قول آقای ابطحی را برایش خواندم.

خیلی تعجب کرد. گفت: «این نظر من نیست. آقای ابطحی زنگ زد. حرف پیش آمد. من در میان حرف‌هایم به آقای ابطحی گفتم در بی‌بی‌سی یکی این‌طور می‌گفت. لابد آقای ابطحی بد متوجه شده و نقل قول من از دیگری را به عنوان نظر من نقل کرده است. من یادم هست گفتم دارم دیوانه‌بازی دنیا را تماشا می‌کنم.»"

مولف کتاب «پیر پرنیان‌اندیش» (در صحبت سایه) در ادامه با بیان این‌که نقل یک سخن به معنای تایید یا رد آن سخن نیست و سایه نظری درباره روسیه و اوکراین و ناتو و ورشو نداده و از حمله روسیه حمایت نکرده نوشته است: "این ناجوانمردی است تحقیق نکرده و برای حرف نگفته به کسی فحش بدهید. دروغ و بهتان زشت است. از هر که باشد.

سایه گفت دیگر خسته شده از این همه جعل و دروغی که به او نسبت می‌دهند. شعر جعلی. تصنیف و ترانه جعلی. خاطره جعلی. پر سیمرغ جعلی."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۱۱:۱۴

عجب !!! پس شما نبودید که عضو موثر حزب توده بودید ؟ و آن همه زحمت برای شوروی عزیزتان کشیدید که بگویید : در این سرای بی کسی کسی به در نمیزند /// به دشت پر ملال ما پرنده پر نمیزند !!!!!!! عجله نفرمایید اول اوکراین ؛ بعدا ایران !!!! آسیاب به نوبت . ولی جناب سایه شما دوستدار استالین بزرگ در غرب مقیم شدی و ما هنوز در ایرانیم . موقع جنگ شما نبودی ما بودیم ..... الان هم اگر روسیه نگاه چپ کند مااااا هستیم . خواهید دید

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۱۱:۳۲

خدا را شکر که موضوع تکذیب شد .از شاعران بزرگوار و ارجمند ایران زمین درخواست داریم تا از دوستی و گفتگو و مصاحبه و معاشرت با سیاسیون جدا خودداری بفرمایند.جای مردان سیاسی بنشانید درخت تا هوا تازه شود به قول سهراب.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۱۱:۴۲

گزارش مبهم،بى سر و ته و غير حرفهاى!!

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۱۱:۵۶

سایه از سر شعر و شعور وطنم کم نشود

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۰ ۱۲:۰۶

دموکراسی را نمی‌توان با زور و تهدید و نیرنگ و نژاد پرستی، به ملت ها دیکته کرد.....

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۱ ۰۰:۲۹

بمیرم برای سایه ...که خسته است از این همه جعل!...حق دارد!